Liiasta työnteosta POTKUT!!
Työpaikalla tuli taas esiin työnantaja-työtekijä - ristiriita, tosin aivan päinvastoin kuin yleensä. Minä olen työntekijä, porvarillisen kasvatuksen saanut, mielestäni työ pitää tehdä jos sellaisen näkee. Esimieheni on taas vasemmistosissi, kyynärpäitä käyttäen pääsi nykyiselle pallilleen.
Eli jäin 2 viikkoa sitten pitämään viimeisiä vuosilomiani, otin työpaikalta mukaan pari rästityötä, joiden deadline on vappuna. Eli mietisken niitä ja pyöräytän koodia jos aikaa on ja tekemisen puute yllättää. Palasin tänään maanantaina töihin ja esimies patisti tekemään juuri tätä projektia. Minulla oli jo toinen homma menossa joten huikkasin vain että "tein sen viime viikolla".
Pomolta paloi hihat. Se nätisti sanottuna rähjäsi että töitä ei tehdä vuosilomalla. En sanonut mitään kun sillä oli saarna-vaihe päällä. Tilanteessa oli muutama työkaveri kuulemassa. Lopulta se pääsi siihen vaiheeseen että se oli saanannut itsensä pussiin, olin kuulemma häirikkö joka rikkoo työpaikan hyvän hengen ja siksi työsopimukseni puretaan välittömästi.
Selvä homma, en ole urputtaja-tyyppiä. Pomo sanoi että työsuhde puretaan, käänsin sille selkäni, otin omat kamat työpöydältä ja sanoin että lähetä työtodistus postitse. Se jäi hiljaisena katsomaan perääni. Soitti ruokatunnin jälkeen että hän vähän kiivastui. Kerroin että kyllä asia on selvä, purit työsopimuksen todistajien kuullen ja minä hyväksyin purkamisen. Ei siinä mitään, olen menossa tunnin päästä toisen työpaikan haastatteluun. Minua kysytään vaihtamaan työpaikkaan keskimäärin 5 kertaa kuukaudessa...
Puhelu loppui siihen. Eikä asiassa ole mitään epäselvää. Toivottavasti maksaa kaksi pitämätöntä työpäivää kuluvalta vuodelta ja seuraavat täydet vuosilomat. Kummaa hommaa kun työnantaja ei anna töitä tehdä, ja ilmaiseksi vielä??
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri toi kotiin työtodistukseni, siinä oli syyksi merkitty "työvelvoitteen merkittävä laiminlyönti". Eipä silti, ihan sama. Näyttöjä ammattitaidosta on, se ei ole mun paikka, jossa todistuksia kysytään.
AP
Jos oikeasti on tapahtunut noin, etkä ole trolli, niin kehottaisin kyllä todellakin oikaisemaan asian. Myöhemmin saattaa alkaa kaduttamaan väärät tiedot työtodistuksessa ja paljon vaikeampi ellei mahdtonta korjata asiaa. Työtodistuksen pitää olla aina asiallinen, eikä se saa sisältää vääriä tietoja. En ymmärrä miten voi olla kyseessä työvelvoitteen laiminlyönti, jos olet tehnyt työt jo etukäteen lomalla tai sitten et kerro kaikkea.
koodari-Jussi kirjoitti:
Luovassa työssä... pitääkö pää jättää työpaikalle... Kyllä ne highlevel-ajatushommat ovat elämässä 24h, yöllä viimeisenä ja aamulla ensimmäisenä, joskus jopa seksin aikana. Ilmeisesti joku Porvoolainen on pahoittanut mielensä. En ole porvoosta, uusi työpaikkani on itäpuolella Helsinkiä, mutta ei porvoossa asti. Tämmöinen episodi tänään. työpaikka vaihtui ja näköjään palkkakin tuli vielä tältä päivältä...
Sinun elimistö tilttaa jossain vaiheessa jos et osaa irrottautua työstä. Aivot tarvitsevat lepoa. Minulla oli kerran työkaveri, joka teki työkseen ajatustyötä. Kysyin kerran mitä hän oikein tekee, mutta en ymmärtänyt oikein mitään. Työkaverini kertoi, että hänen kahden vuoden työ pitää mahtua yhdelle A4-arkille. Hän sai työn valmiiksi ja siitä eteenpäin toiset tahot tekivät siitä käyttöversion. Kyseessä oli niin uraauurtava juttu, että häntä pyydettiin luennoimaan siitä kotimaassa ja ulkomaillakin.
Kysyin myös häneltä, eikö hänen työ pyöri koko ajan mielessä. Kuulemma ei, hän sanoi tekevänsä töissä 8 tuntia ja sitten pisti aivot narikkaan. Vapaa-ajalla tai öisin ei hänellä työasiat pyörineet mielessä. Minulla kävi kateeksi, itse kun saatoin herätä keskellä yötä ja keksiä, miten joku töissä ollut ongelma piti ratkaista.
Oot kuukauden myöhässä tämän trollin kanssa, ei mikään koodauspumppu tee tällä hetkellä toimistolla hommia niin että sinä, esimies ja "muutama työkaveri kuuloetäisyydellä". Tarinaan oli kyllä panostettu, 4/5 oli vähän liikaa, mutta pistetään 3/5.