Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään enemmän tartuntoja muualla kuin HUSissa.

Vierailija
30.03.2020 |

Onneksi meidät Uudellamaalla on eristetty teistä muista tautisista :D

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri katsoin ihan samaa. HUS alueella taisi olla 44 ja koko Suomessa yhteensä 95. 

Vierailija
2/53 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, turha tunkea tänne Uudellemaalle tartuttamaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla taitaa tällä hetkellä päästä helpommin testeihin kuin Uudellamaalla.

Vierailija
4/53 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudellamaalla ihmiset ovat olleet pääosin sen viikkoa omissa oloissaan. Se alkaa näkyä.

Muualla juntturat ovat liikkuneet kuten ennenkin, kun "ei koske meitä".

Vierailija
5/53 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaisi, jos taudin leviäminen ei olisi inhottava juttu. Koko viime viikko haukuttu uusmaalaisia oikein urakalla ja nyt tilanne onkin päinvastoin.

Vierailija
6/53 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö, höpö. Uudellamaalla ei enää edes testata kunnolla.

Vierailija
7/53 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudellamaalla testataan ihan yhtä paljon tai vähän kuin ennenkin.

Ja sentään tiedotetaan tapauksista, toisin kuin muualla. Kiitos ja avoimuus kunniaan.

Vierailija
8/53 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan nämä nyt niitä mökeilleen karanneita tai heidän tartuttamiaan.

Vierailija
9/53 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuneet on nyt Pirkanmaalla.

Vierailija
10/53 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan nämä nyt niitä mökeilleen karanneita tai heidän tartuttamiaan.

Jep, apinalauma säntäsi karkuun ja nyt ovat viemässä maakuntien vähäiset hoitopaikat ja tartuttamassa viattomia ihmisiä.

Vierailija
11/53 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartuntoja on nyt niillä mökkipaikkakunnilla, johon ne saatanan urpot ajelivat peräkärryineen! 👺

Vierailija
12/53 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hus on joka päivä lisännyt tehtyjen testien määrää eli testaa koko ajan enemmän.

Vierailija
13/53 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudellamaalla ihmiset ovat olleet pääosin sen viikkoa omissa oloissaan. Se alkaa näkyä.

Asun Tampereella, olen alusta asti tehnyt ohjeiden mukaan. Käyn kaupassa 1-2 krt/vko, käyn vain kotini lähellä olevassa lähikaupassa, marketteihin en mene. Lenkillä olen käynyt ja on ollut hiljaista lenkkipoluilla. Olen introvertti joten minua ei haittaa etten näe ketään, lapseni on kotikoulussa, minusta elämä on ihanan rauhallista tällä hetkellä. En halua Koronaa joten toimin niin että en saa sitä.

Vierailija
14/53 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tartuntoja on nyt niillä mökkipaikkakunnilla, johon ne saatanan urpot ajelivat peräkärryineen! 👺

Ne näkyvät aikaisintaan kahden viikon kuluttua.

Taudilla on pitkähkö itämisaika, sen jälkeen menee ainakin viikko ennenkuin oireet muuttuvat niin vakaviksi, että edes teoriassa voi päästä testiin. Ja testituloksessa menee pari päivää.

Joten nämä ovat kyllä ihan maaseudun omia matkailijoita ja heidän mukanaan tuomia ketjuja, joita nyt todetaan.

Turha syyttää uusmaalaisia.

Vierailija
15/53 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Tampereella, olen alusta asti tehnyt ohjeiden mukaan. Käyn kaupassa 1-2 krt/vko, käyn vain kotini lähellä olevassa lähikaupassa, marketteihin en mene. Lenkillä olen käynyt ja on ollut hiljaista lenkkipoluilla. Olen introvertti joten minua ei haittaa etten näe ketään, lapseni on kotikoulussa, minusta elämä on ihanan rauhallista tällä hetkellä. En halua Koronaa joten toimin niin että en saa sitä.

Luulen, että isommissa kaupungeissa ihmiset ovat kyllä melko tietoisia käytökseltään, poislukien muutamat älypäät.

Sen sijaan pienemmillä paikkakunnilla tuudittaudutaan valheelliseen turvallisuudentunteeseen "ei kosketa meitä". Vanhempani asuvat keski-Suomessa pienehkössä kunnassa ja ainakin loppuviikosta oli vielä paikan ainoat baari ja kahvila kuulemma täynnä väkeä.

Vierailija
16/53 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehiläinen ja Terveystalo testaavat myös. Tieto tuloksista löytyy ainakin.

Korona.mehilainen.fi

Vierailija
17/53 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa kuinka pysyvä trendi tämä on, mutta aika nopeasti tosiaan asetelma sitten muuttuikin.

Vierailija
18/53 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän Uudellamaalla edes ole kuin alle 30 % Suomen väestöstä. Jos siellä oli 45 ja koko määrä 95, niin se on 47 % kaikista tartunnoista.

Vierailija
19/53 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyiskö linkkiä noihin tilastoihin?

Vierailija
20/53 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne näkyvät aikaisintaan kahden viikon kuluttua.

Taudilla on pitkähkö itämisaika, sen jälkeen menee ainakin viikko ennenkuin oireet muuttuvat niin vakaviksi, että edes teoriassa voi päästä testiin. Ja testituloksessa menee pari päivää.

Joten nämä ovat kyllä ihan maaseudun omia matkailijoita ja heidän mukanaan tuomia ketjuja, joita nyt todetaan.

Turha syyttää uusmaalaisia.

No niinpä. Mutta pitäähän sitä aina löytää syyllinen. Ja mikäs sen mukavampaa kuin "kaupunkilaiset".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä