Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huolissani mieheni terveydestä. Miten ottaa asia puheeksi?

Vierailija
30.03.2020 |

Olen alkanut olla todella huolissani mieheni terveydestä.
Hän on lihonut reippaasti. Syö älyttömiä annoksia. Ruokaa haetaan aina lisää täysi lautasellinen ja vielä vähän siitäkin lisää. Hän siis syö aina itsensä ähkyyn. Erilaisia voileipäviritelmiä menee päivässä helposti kymmenen. Kaupasta tuo aina ison kasan pullaa. Ei siis mitään yhtä kahvipullaa, vaan vaan esim 10. Kaljaa pari per ilta. Meillä on aina aterioilla salaattia, mutta yleensä ei syö tai syö pari haarukallista.
Pelkään hänen terveytensä puolesta, koska ikää pian 50.

Olen yrittänyt nätisti mainita, mutta ei tajua. Annanko olla vaan? Rakastan häntä ja mä oikeasti haluan pitää hänet terveenä vierelläni vielä pitkään.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota henkivakuutus sille jos vielä saa. Sitten vaan odotat että potkaisee tyhjää. Ehkäpä jo korona korjaa sen. Rahat voit käyttää niinkuin haluat.

Vierailija
2/4 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa tietäisin vastauksen. Mutta et ole AP ongelman kanssa yksin. 

Mulla sama ongelma. Mies 100 kg pahemmalla puolella, lihasta ei ole, kaikki "ylimääräinen" vatsassa. Pohjalla diabetes ja korkea verenpaine. Kaljaa menee 2-5 joka ikinen ilta (alkoholiongelmaansa ei myönnä), vihanneksia kyllä ottaa vähän väriläiskäksi lautaselle. Maistaa, mutta ei varsinaisesti syö vihanneksia. Lihaa menee tolkuttomia määriä, leipää myös. Liikunta ei maistu pikkupuuhastelua lukuunottamatta. Nukkuu helposti 12 h yössä, ja silti tarvitsee päikkäreitä, että jaksaa. 

Olen yrittänyt jutella itsensä hoitamisesta (suuttuu), ehdottanut yhteistä tekemistä (hyvin harvoin innostuu), tehdä terveellistä ruokaa. Syö kyllä ihan mielellään, mutta hetken kuluttua on kaapilla kaivamassa suuhunsa leipää. Hygieniastaan kyllä huolehtii, pesee hampaansa, käy suihkussa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon kai auta kuin mahdollisimman terveellisen ruuan ostaminen, kaapit tyhjäksi mussutusruuasta. Paha tietty, jos ostaa ite pullaa, mutta sille et oikein voi mitään.

Vierailija
4/4 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jos tuo leviäminen ei lopu niin mä lähden"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme