Automaattivaihde ja vahingossa kaasun painaminen
Lähdin ajamaan automaattivaihteisella autollamme ja painoin olevinaan kytkimen pohjaan, mutta painoinkin täysiä kaasua! Auto oli parkki asennossa eikä onneksi liikkunut, kuului vaan kauhea kierrosten ääni ja ilmaan levisi paha haju hetkeksi. Sammutin auton pian/heti kun tajusin mokani.
Osaako joku enemmän tietävä neuvoa, voiko tuosta aiheutua isompaalin vahinkoa autolle? Harmitti enkä uskaltanut lähteä enää tänään ajamaan sillä...En kyllä tajua miten poökimet sekoitin. Varmaan siksi kun niin harvoin ajflen ja automaatti minulle uusi tuttavuus:/
Kommentit (13)
Miten voi sekoittaa kytkimen ja kaasun? Siinähän on jarrupoljinkin välissä ja niitä käytetään eri jalalla.
Kiitos! Säikähdin ja mietin uskallanko kertoa miehelle...Mutta kerroin, mielestäni parempi kertoa joka tapauksessa niin voi tarvittaessa varautua. Ja kyllä, tunnen itseni typeräksi tämän asian suhteen...jospa tuosta nyt oppisin taas jotakin...
Olen monesti polkaissut jarrun pohjaan kytkimenä, kun olen lainannut automaattivaihteista, mutta kaasu on jo taidokkaasti tehty.
Miten on mahdollista sekoittaa kytkin ja kaasupoljin? Sen ymmärtää, että manuaaliin tottuneet painelee automaatin jarrua vahingossa, mutta kaasuun osuminen vahingossa vasemmalla jalalla vaatii taitoa.
Automaatilla ajaessa ei pidä käyttää vasenta jalkaa olleenkaan. Muuten sillä rupeaa vahingossa etsimään kytkintä.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi sekoittaa kytkimen ja kaasun? Siinähän on jarrupoljinkin välissä ja niitä käytetään eri jalalla.
Automaatissa on 2 poljinta jarru ja kaasu. Ja ei meinaa mennä jakeluun ettei ole sitä kytkintä. Ärsyttää koko automaattiauto kun on tottunut manuaaliin!
Vierailija kirjoitti:
Miten voi sekoittaa kytkimen ja kaasun? Siinähän on jarrupoljinkin välissä ja niitä käytetään eri jalalla.
Kyllä yksi linja-autonkuljettajakin sekoitti polkimet painamalla jarrun sijasta kaasua ja auto karkasi kerrostalon seinään yhdessä Turun vilkkainta risteystä.
Oletko ap sinäkin nainen, kuten tämä linjurikuski?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi sekoittaa kytkimen ja kaasun? Siinähän on jarrupoljinkin välissä ja niitä käytetään eri jalalla.
Kyllä yksi linja-autonkuljettajakin sekoitti polkimet painamalla jarrun sijasta kaasua ja auto karkasi kerrostalon seinään yhdessä Turun vilkkainta risteystä.
Oletko ap sinäkin nainen, kuten tämä linjurikuski?
Vai onkohan ap sittenkin mies, kuten se joka sekoitti kaasun ja jarrun ennen suojatietä ja ajoi lapsen yli?
Typerä kommentti.
Kierrokset eivät tee moottorille mitään.
Itse olen ajanut moottoriradalla ja Saksassa minuuttikaupalla täysillä kierroksilla. Auto on tehty kestämään se.
Kylmäkäynnistys on paljon rankempaa puuhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi sekoittaa kytkimen ja kaasun? Siinähän on jarrupoljinkin välissä ja niitä käytetään eri jalalla.
Kyllä yksi linja-autonkuljettajakin sekoitti polkimet painamalla jarrun sijasta kaasua ja auto karkasi kerrostalon seinään yhdessä Turun vilkkainta risteystä.
Oletko ap sinäkin nainen, kuten tämä linjurikuski?Vai onkohan ap sittenkin mies, kuten se joka sekoitti kaasun ja jarrun ennen suojatietä ja ajoi lapsen yli?
Typerä kommentti.
Ämmällä meni tunteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi sekoittaa kytkimen ja kaasun? Siinähän on jarrupoljinkin välissä ja niitä käytetään eri jalalla.
Kyllä yksi linja-autonkuljettajakin sekoitti polkimet painamalla jarrun sijasta kaasua ja auto karkasi kerrostalon seinään yhdessä Turun vilkkainta risteystä.
Oletko ap sinäkin nainen, kuten tämä linjurikuski?Vai onkohan ap sittenkin mies, kuten se joka sekoitti kaasun ja jarrun ennen suojatietä ja ajoi lapsen yli?
Typerä kommentti.
Ämmällä meni tunteisiin.
Tai ehkä sittenkin setämiehellä. ;)
Ei tapahtunu mitään.