Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häät ja kirkkoon menemättä jättäminen, törkeääkö?? ov

Vierailija
29.06.2006 |

Häät kahden viikon päästä kaukana kotoota eli Hesassa, (n. 400 kilsaa meiltä). Juhlapaikka on sitten n. 50 kilsaa lähempänä meitä. Mietin että kehtaisko jättää sen häätilaisuuden väliin ja mennä vasta juhlapaikalle. Kyse aika kaukaisesta " ystävästä" , jotenkin ei vaan jaksaisi ajaa perille asti puolen tunnin seremonia takia.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen vihkimiseen kuuluu mennä. Sehän se juhlan pointti on. Muuten tulee kuva että menette vain syömään sinne.

Vierailija
2/18 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan osallistu vihkimiseen, jos se järjestetään kirkossa. Ei ole kukaan vielä loukkaantunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lapsuudesta yhdet häät jonne saapui yksi iäkäs mieshenkilö suoraan juhlapaikalle. Suurimmalle osalle häävieraista loppuaika kului sitten siinä kun kauhisteltiin ettei hän ollut ollenkaan kirkossa.

Vierailija
4/18 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 00:39"]

Kyllä siihen vihkimiseen kuuluu mennä. Sehän se juhlan pointti on. Muuten tulee kuva että menette vain syömään sinne.

[/quote]

Juu,kyllä ap:n on ehdottomasti mentävä vihkimiseen. Ps. katso aloituksen vuosiluku.

Vierailija
5/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten jos itse lähtisin ylipäätään noin kauas kaukaisen ystävän häihin (mikä ihme on kaukainen ystävä...?), niin kyllä ajaisin sen viimeisen km myös.

Ja minusta on aika tökeröä jättää vihkiminen väliin.

Vierailija
6/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kyllä kehtaa. Pääasiahan on, että olette tulleet

Vierailija
7/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjan kiirusta elämä talon rakentamisineen ja lasten hoitoineen. Ei vain jaksais. Itse siis pohdin tässä ihan samoja kysymyksiä. Itse mentiin salaa naimisiin eikä kutsuttu kuin lähisukulaiset.

Vierailija
8/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa ei varsinaisesti ole oltu juurikaan tekemisissä. Kutsui kuitenkin yllättäen häihinsä ja toisaalta on ihan kiva mennäkin. 100 kilsaa säästäs kuitenkin matkassa kun ottaa sen paluumatkankin huomioon, ja nyt ei todellakaan kyse ole bensan säästämisestä.

ap

Vierailija
9/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mieleestä häät ei ole häät jos ei mene kirkkoon.

Vierailija
10/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommonen ajelu rasitta heitäkin ja väsyvät vain, sitten kiukuttelevat juhlapaikalla. Minä säästäisin lapsia ja jättäisin kirkon väliin.

Vierailija
11/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
12/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä pitkän automatkan jälkeen. Parempi olla menemättä kirkkoon ja mennä suoraan juhlapaikalle.

Vierailija
13/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ette mene kirkkoon. Siis neljä alle kouluikäistä.

Olisiko kuitenkin kohteliasta soittaa ja selittää (kysyä ) etukäteen. Tietty siinä menee mahdollisuus keksiä valkoinen valhe (pienin oksensi/pissasi tai jotain autoon joten ennätitte vasta juhlapaikalle.)

Meillä oli aika erikoiset häät eli kirkkovihkiminen ja hääjuhla eri paikkakunnilla. kirjoitin jo kutsuun, että lämpöisesti tervetuloa molempiin - tai vain hääjuhlaan tai kirkkoon, mikä vain kellekin sopii parhaiten. (tutuille terveisiä :)!) Vieraiden viihtyvyys on tärkeää.

Vierailija
14/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin minusta voi mennä vain juhlaan.

Tosin minäkin kyllä etukäteen jo ilmoittaisin morsiamelle. Ei se sitä kyllä sielä huomaa, mutta eipä tarvitse sitten selitellä ja nolostella.

Eikös täällä av:lla olla yleensä sitäpaitsi oltu sitä mieltä, että lapsia ei saa viedä kirkkoon pilaamaan juhlaa? ;)

Vierailija
15/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä häihini tuli myös sellaisia vieraita jotka eivät tulleet kirkkoon. Ja jos sieltä olisi joku (ei lähisukulainen) puuttunut tuskin olisin edes huomannut.

Itse tykkään käydä kirkossa ja valinta olisi melko vaikea, mutta luultavasti lasten takia jättäisin menemättä, itse toimituskaan kun ei kestä kun 15min.

Vierailija
16/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän lähtisi ollenkaan jos niin olisi, lahjan voisin laittaa menemään erikseen. Siis todella on kivaa mennä häihin, mutta juuri tuo etäisyys hieman hirvittää. Pitää katsoa sitten lähempänä vielä, että mikä on porukan " vireystilanne" . Eikä ole edes viihdyttäjää kun menen yksin lasten kanssa (siis automatkalle viihdyttäjää). Varmasti morsian ei todellakaan huomaa kuka kirkossa on, vieraita lähemmäs 200, mutta ajattelen vaan tosiaan että mitä mieltä muut asiasta ovat. Itse en loukkantuisi laisinkaan. Voisin tietysti soittaa morsiamelle jo etukäteen, olisihan se kohteliasta, jos siis emme kirkkoon asti mene.

ap

Vierailija
17/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet ottavat onnittelut vastaan kirkon portailla, silloinkin poissaolo huomataan. Sano että lapset eivät jaksa olla kirkossa. On tosi epäkohteliasta sanoa ettei viitsitä ajaa.

Vierailija
18/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häistä viime kesänä jäi pois kirkko-osuudesta kaksi perhettä juuri tuosta samasta syystä: tulivat kaukaa ja molemmissa perheissä pieniä lapsia. Koska kuitenkin halusimmelapsetkin kutsua ja he halusivat lasten kanssa tulla, sovimme jo etukäteen (kun soittivat mulle!) että he eivät aja kirkkoon vaan tulevat suoraan juhlapaikalle.

Itse taas olen jäänyt pois yhdestä kirkko-osuudesta samasta syystä. Pitkä välimatka ja mukana autossa siskon lapset ja sisko. Eli tälläkään kertaa kukaan ei loukkaantunut vaan kiitteli meitä siitä, että ajateltiin muiden(kin) viihtyvyyttä ja sitä, että lapset jaksaa sitten siellä juhlassa paremmin.

Tuo on aivan normaali tapa, joten älä ihmeessä mieti turhia. Mutta soita ja ilmoita, että jäätte kirkosta pois koska lapset eivät yksinkertaisesti jaksa sitä koko rumbaa. Fiksu morsian tämän kyllä tajuaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme