Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheet ja koronavirus!

Vierailija
29.03.2020 |

Olen siis lasten etähuoltaja, ja jouduimme muuttamaan exän kanssa lasten asumisjärjestelyjä koronatilanteesta johtuen: lapset ovat nyt viikot meillä ja viikonloput exällä. Päädyttiin kyseiseen ratkaisuun exän vaativan työn takia, jolloin lasten olisi arkena siellä ollessaan joutunut käymään koulussa (ovat siis 1. ja 3.
luokkalaisia). Exän uudesta liitosta mukana tulleet lapset käyvät kuitenkin päiväkodissa, ja pelkään omien lasteni tuovan viruksen tänne meille, itse kun kuulun riskiryhmään.

Miten te toimisitte tässä tilanteessa? Vaatisitteko lasten jäämään nyt kriittiseksi ajaksi asumaan vaan toisen huoltajan luokse, ja jos kyllä, niin kummalle? Vai jatkaisitteko samalla tavalla? Itse tosiaan tilanteesta johtuen teen töitä kotona etänä, ja samoin muu meidän sakki. Ollaan itse tosi tarkkoja hygieniasta, mutta pelkäämpä ettei se auta tarpeeksi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan samassa tilanteessa. Eksä painostaa tapaamisiin, kuulun riskiryhmään ja heillä kotona on altistusta tarjolla. En tiedä mitä tehdä ja pelkään eksääni. Hänellä on myös lasukoneisto puolellaan.

Vierailija
2/5 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se exä sanoo, kun kerrot että tilanne huolettaa ja kuulut riskiryhmään? Jos vaikka tää tilanne ratkeaisi ihan vaan keskustelemalla ettei tarttis lähteä kuin sotaan vaatimuksineen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä lapset omassa kodissasi. Se on turvallisin ratkaisu teille kaikille.

Vierailija
4/5 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset yhdessä paikassa. Jos eksä ei suostu olemaan näkemättä lapsia, niin sitten lapset eksälle.

Vierailija
5/5 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että exä haluais jatkaa näillä nykysillä järjestelyillä, luonteeltaan kun on melko joustamaton. Ajattelin kuitenkin kysyä, jos kävisi että lapset ois meillä nyt toistaiseksi, tuskin on hänelle haittaa.

-Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan