Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Papusäilykkeen parasta ennen pvm ollut 6kk sitten, uskaltaako syödä?

Vierailija
29.03.2020 |

Jos kypsentää kunnolla.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla niin tiukkaa ettet raaski vanhaa säilykettä pois heittää, vai miksi edes harkitset sen syömistä?

Vierailija
2/18 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt tonnikalaa, jonka parasta ennen päiväys oli 3 vuotta sitten. Ihan hyvää oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla niin tiukkaa ettet raaski vanhaa säilykettä pois heittää, vai miksi edes harkitset sen syömistä?

Mä en heitä syömäkelpoista ruokaa pois ihan periaatteesta enkä olisi tuotakaan aikanaan ostanut, jos en olisi aikonut syödä.

Löysin myös kaapista avaamattoman pakkauksen v. 2018 suosituspäivämäärän ohittaneita ruismakaroneja, jotka keitin ja testasin, mutta ne oli joko pilaantuneet tai alunperinkin syömäkelvottomia, koska maku oli aivan kamala. Harmittaa että rahaa meni hukkaan.

Vierailija
4/18 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde muita neuvomaan, mutta itse söisin.

Vierailija
5/18 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta ennen ei ole viimeinen käyttöpäivä. Pavut eivät ehkä ole ihan saman makuisia kuin puoli vuotta sitten, mutta ei niistä sairastu, jos pakkaus on ehjä.

Vierailija
6/18 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en heitä syömäkelpoista ruokaa pois ihan periaatteesta enkä olisi tuotakaan aikanaan ostanut, jos en olisi aikonut syödä.

Löysin myös kaapista avaamattoman pakkauksen v. 2018 suosituspäivämäärän ohittaneita ruismakaroneja, jotka keitin ja testasin, mutta ne oli joko pilaantuneet tai alunperinkin syömäkelvottomia, koska maku oli aivan kamala. Harmittaa että rahaa meni hukkaan.

Se on ruismakaronin ominaismaku. Tuote joka on pilalla heti valmistuttuaan.

Vierailija
7/18 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perästä kuuluu

Zinc

Vierailija
8/18 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on täyssäilyke, on syömäkelpoista. Jos ei ole, niin haistat sen kyllä. Jos on lommoja, niin saattaa pilaantua.

9/18 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pakkaus on ehjä, eikä ole ruosteessa sisältä tms. ja ruoka tuoksuu sekä maistuu hyvältä, niin kyllä sen voi syödä.

Vierailija
10/18 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on täyssäilyke, on syömäkelpoista. Jos ei ole, niin haistat sen kyllä. Jos on lommoja, niin saattaa pilaantua.

Nää on pahvipurkissa, ei säilyketölkissä.

Vierailija
11/18 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin videon jossa avattiin vuosikymmeniä vanhoja säilykkeitä. Vain yksi haisi avaajan mukaan huonolle, ja kyseinen tölkki olikin klommoontunut.

Jos pakkaus eheä, söisin vuodenkin vanhaa.

Vierailija
12/18 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin pilttiä jonka päiväys oli 2v mennyt yli, ei mitään vikaa.

Vierailija
13/18 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa syödä! Sinne on voinut alkaa kehittymään vaarallisia hermomyrkkyjä.

Älä kysele täältä mitään neuvoja, vaan ota selvää!

Vierailija
14/18 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa syödä! Sinne on voinut alkaa kehittymään vaarallisia hermomyrkkyjä.

Älä kysele täältä mitään neuvoja, vaan ota selvää!

No en mä botuliinia pelkään, kun ajattelin ne keittää joka tapauksessa. Oikein kunnolla haudutettu sissikeitto kaikista jämäkasviksista... nam.

Vierailija
15/18 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin viime vuonna mökille lumimyrskyn takia jumiin ja päädyin syömään viisi vuotta vanhoja sardiinisäilykkeitä. Ihan hyviä olivat.

Vierailija
16/18 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyssäilykkeet ehjissä tölkeissä säilyy helposti ainakin 5v pidempään kuin "Parasta ennen" -päiväys sanoo.Tai siis 5-6v ikäisiä on tullut itse syötyä. Epäilen jotta säilyvät syömäkelpoisina reilusti yli 10v ?

Vierailija
17/18 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se päiväys on normaalisti laitettu jonnekin 3 vuoden päähän ainakin. Tietääkö se säilyke että nyt se aika on mennyt ja huononer puolessa vuodessa? No ei.

Vierailija
18/18 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilykkeet on periaatteessa lähes ikuisia, jos oikein säilytetty. .