Minkälaiset vaatteet puette lenkille?
Olen läski, enkä omista ulkoiluvaatteita, en myöskään urheilukenkiä. Haluan muuttaa elämäni ja aloittaa lenkkeilyt. En kuitenkaan tiedä yhtään, mitä tuonne ulos pitää pukea. Auttakaa!
N28
Kommentit (21)
Niken tai Adidaksen huppari ja verryttelyhousut ja Niken Airmaxit.
Ekoilla kerroilla riittää ihan arkivaatteet pieneen kävelyyn. Alle riittävästi vaan vaatetta. Myöhemmin vaikka ulkoilutakki ja collegehousut. Pipoa ja hattua tarpeen mukaan. Hyvät kengät ovat myös tärkeät. Villakerrasto ja tekniset alusasut ovat myös hyviä. Mutta kaikkea ei tarvitse heti alussa, tavallisilla vaatteillakin pääsee alkuun.
Alle tarvittavia vaatekerroksia on aina vähän hankala arvioida. Kun ulkoilee useammalla eri kelillä niin asiaan tulee onneksi jo mukava näppituntuma ja tietää mitä milloinkin on hyvä alle laittaa.
Säteilyturvakeskuksen hyväksymä Hazmat-puku.
Valkoiset seitinohuet tiukat legginsit
Riippuu varmaan onko juoksulenkki vai kävelylenkki. Juoksulenkille juoksuvaatteet, kävelylenkille kävelyvaatteet. Jälkimmäiset on omalla kohdallani tänä viikonloppuna koostuneet villaisista aluskerrastostw ja tuulenpitävistä kuorikerroksista.
Speedot, kumisaapaat ja karvalakki mallia
Hannu Karpo.
Tuulipuku, lenkkarit ja alle joku tekninen aluspaita tai fleece/villapaita, riippuen vauhdista.
Vierailija kirjoitti:
Niken tai Adidaksen huppari ja verryttelyhousut ja Niken Airmaxit.
Eikö noissa tule kylmä?
Ja kun tuossa yllä joku sanoo, että alle tarvittavia kerroksia on vaikea arvioida, niin noissa villakerrastoissa on se hyvä puoli, että ne ei oikeastaan ole koskaan väärät, kun ne mukautuu lämpötilaan. Paitsi ihan oikeasti kesällä ne on turhat.
Mun villakerrasto on täältä tamsilk.fi
Ja kuorivaatteet on raiski.fi
Tuulisella ja vilposella kevätsäällä tuulen pitävät ”kahisevat” housut, joiden alle voi pukasta aluskerraston. Takiksi tuulenpitävä ulkoilutakki.
Plussakeleillä trikoot, jos paleltaa, voi laittaa aluskerraston.
Kengät on tärkeimmät, panosta niihin.
Kiitos. Varsinkin kengät täytyy ostaa, kun tähän mennessä olen vain kävellyt maihareissa.
Ap
Itse aloitin farkuilla juoksemisen.
Vasta myöhemmin noin parikymmentä vuotta siitä, ostin ensimmäiset lenkkarit ja verkkarit.
Farkut on viileämmät kesäisin. Paljain varpain on parempi juosta kuin lenkkareilla, mutta tiellä on epäpuhtauksia.
Lenkkarit on kalliit ja hajoaa alle vuodessa.
Sitten niitä pitää teippailla jesarilla tai kuumaliimalla että kestävät toisen vuoden.
Verkkarit on olleet aika kestäviä. Nykyiset löysää mallia olevat ovat kestäneet jo kymmenisen vuotta.
Tärkeintä on olla kovakuntoinen eikä miettiä mitä laittaa ylle.
Aikoinaan farkuissa juoksin aina näiden trikoopellejen ohi. Näillä on kaikki sykemittarit ja muut.
Ihmettelen että miten ihmisillä on rahaa laittaa tuollaiseen roskaan. Itsellä tekee tiukkaa lenkkareiden joka vuotinen hankintakin. Onneksi on jesaria ja kuumaliimaa niin saa paikattua.
Toivottavasti jotain tiukkaa, josta näkyy läpi ;) Pyöreä peppu keinahtelee valloittavasti...
Aika pienet. Sekin vähän vaikuttaa tyyliin, että onko punainen vai sininen lenkki.
Etelä-Suomessa verkkapuku, tuulipuku, collegehousut+kausi takki. Pohjoisessa ehkä toppavaatteet?
Mullon ollu joskus sellaiset tiukat hohdokkaat salitrikoot niin miehet kattoneet aika kiimaisesti. Olen muutenkin aika hoikka ja hyväkuntoinen nainen.
sellaiset persvakoon imeytyvät pyllyposket pyöristävät trikoot - unelmissani
Mulla oli tänään lenkkari, collegehousut, toppatakki, sormikkaat, ohut pipo. Collareiden alle jätin leggingsit. Siis olin kävelylenkillä, lapsi oli potkulaudan kanssa mukana.
Up