Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaiset vaatteet puette lenkille?

Vierailija
29.03.2020 |

Olen läski, enkä omista ulkoiluvaatteita, en myöskään urheilukenkiä. Haluan muuttaa elämäni ja aloittaa lenkkeilyt. En kuitenkaan tiedä yhtään, mitä tuonne ulos pitää pukea. Auttakaa!

N28

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/21 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niken tai Adidaksen huppari ja verryttelyhousut ja Niken Airmaxit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekoilla kerroilla riittää ihan arkivaatteet pieneen kävelyyn. Alle riittävästi vaan vaatetta. Myöhemmin vaikka ulkoilutakki ja collegehousut. Pipoa ja hattua tarpeen mukaan. Hyvät kengät ovat myös tärkeät. Villakerrasto ja tekniset alusasut ovat myös hyviä. Mutta kaikkea ei tarvitse heti alussa, tavallisilla vaatteillakin pääsee alkuun.

Alle tarvittavia vaatekerroksia on aina vähän hankala arvioida. Kun ulkoilee useammalla eri kelillä niin asiaan tulee onneksi jo mukava näppituntuma ja tietää mitä milloinkin on hyvä alle laittaa.

Vierailija
4/21 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säteilyturvakeskuksen hyväksymä Hazmat-puku.

Vierailija
5/21 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoiset seitinohuet tiukat legginsit

Vierailija
6/21 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KVG

Vierailija
7/21 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan onko juoksulenkki vai kävelylenkki. Juoksulenkille juoksuvaatteet, kävelylenkille kävelyvaatteet. Jälkimmäiset on omalla kohdallani tänä viikonloppuna koostuneet villaisista aluskerrastostw ja tuulenpitävistä kuorikerroksista.

Vierailija
8/21 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Speedot, kumisaapaat ja karvalakki mallia

Hannu Karpo.

Vierailija
9/21 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulipuku, lenkkarit ja alle joku tekninen aluspaita tai fleece/villapaita, riippuen vauhdista.

Vierailija
10/21 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niken tai Adidaksen huppari ja verryttelyhousut ja Niken Airmaxit.

Eikö noissa tule kylmä?

Vierailija
11/21 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun tuossa yllä joku sanoo, että alle tarvittavia kerroksia on vaikea arvioida, niin noissa villakerrastoissa on se hyvä puoli, että ne ei oikeastaan ole koskaan väärät, kun ne mukautuu lämpötilaan. Paitsi ihan oikeasti kesällä ne on turhat.

Mun villakerrasto on täältä tamsilk.fi

Ja kuorivaatteet on raiski.fi

Vierailija
12/21 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulisella ja vilposella kevätsäällä tuulen pitävät ”kahisevat” housut, joiden alle voi pukasta aluskerraston. Takiksi tuulenpitävä ulkoilutakki.

Plussakeleillä trikoot, jos paleltaa, voi laittaa aluskerraston.

Kengät on tärkeimmät, panosta niihin.

Vierailija
13/21 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Varsinkin kengät täytyy ostaa, kun tähän mennessä olen vain kävellyt maihareissa.

Ap

Vierailija
14/21 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin farkuilla juoksemisen.

Vasta myöhemmin noin parikymmentä vuotta siitä, ostin ensimmäiset lenkkarit ja verkkarit.

Farkut on viileämmät kesäisin. Paljain varpain on parempi juosta kuin lenkkareilla, mutta tiellä on epäpuhtauksia.

Lenkkarit on kalliit ja hajoaa alle vuodessa.

Sitten niitä pitää teippailla jesarilla tai kuumaliimalla että kestävät toisen vuoden.

Verkkarit on olleet aika kestäviä. Nykyiset löysää mallia olevat ovat kestäneet jo kymmenisen vuotta.

Tärkeintä on olla kovakuntoinen eikä miettiä mitä laittaa ylle.

Aikoinaan farkuissa juoksin aina näiden trikoopellejen ohi. Näillä on kaikki sykemittarit ja muut.

Ihmettelen että miten ihmisillä on rahaa laittaa tuollaiseen roskaan. Itsellä tekee tiukkaa lenkkareiden joka vuotinen hankintakin. Onneksi on jesaria ja kuumaliimaa niin saa paikattua.

Vierailija
15/21 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti jotain tiukkaa, josta näkyy läpi ;) Pyöreä peppu keinahtelee valloittavasti...

Vierailija
16/21 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pienet. Sekin vähän vaikuttaa tyyliin, että onko punainen vai sininen lenkki.

Vierailija
17/21 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Suomessa verkkapuku, tuulipuku, collegehousut+kausi takki. Pohjoisessa ehkä toppavaatteet?

Vierailija
18/21 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullon ollu joskus sellaiset tiukat hohdokkaat salitrikoot niin miehet kattoneet aika kiimaisesti. Olen muutenkin aika hoikka ja hyväkuntoinen nainen.

Vierailija
19/21 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiset persvakoon imeytyvät pyllyposket pyöristävät trikoot - unelmissani

Vierailija
20/21 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään lenkkari, collegehousut, toppatakki, sormikkaat, ohut pipo. Collareiden alle jätin leggingsit. Siis olin kävelylenkillä, lapsi oli potkulaudan kanssa mukana.