Miksi kaikki TV-ohjelmat on pelkkää paskaa nykyään? 80-luvulla oli paljon hyviä sarjoja
Esimerkiksi:
Dallas
Dynastia
Timanttidynastia
Ihmemies Macgyver
Magnum
Taisteluplaneetta Galactica
Sodan tuulet
Shogun
Muppet Show
Benny Hill Show
Safiiri ja Teräs
V
Ritari Ässä
Maailman ympäri 80 päivässä
Kaikenkarvaiset ystäväni
Bergerac
Kovaa peliä Bostonissa
Miami Vice
Nykyään ei oikein tulee mitään hyvää telkusta, lähinnä jotain omahyväisiä julkkiksia sarjoissaan. Ainoa hyvä mikä tulee mieleen on Lost-sarja, josta on jo tosin 10-15 vuotta aikaa. Joku Walking dead on ihan paskaa (ja sitä ei kai edes esitetä missään ilmaisella kanavalla, olen katsonut useimmat jaksot netistä, mutta muutamien ensimmäisten kausien jälkeen ihan paskaa ja itseääntoistavaa.
Kommentit (64)
Ruudusta olen ilmaiseksi katsonut esim. Lemmenlaivaa, ja ihan katsottava on vieläkin. Nyt katsoin "Perhe on paras" jonkun jakson ja nauratti sekin. Olisi kiva kun näitä olisi ihan tekstityksillä normitv:ssä.
Skyshowtimestä olen katsonut star trekkejä, Galacticaa ja Murhasta tuli totta.
Vuosituhannen vaihteessa havaittiin että jengi on valmis katsomaan tuotantoja joissa pistetään lauma urpoja suljettuun tilaan ryyppäämään ja kuvataan niitä, ja siitä se alamäki sitten lähti. Tosi-tv:n tekeminen on räkähalpaa verrattuna laatudraamaan. Nykyäänhän varsinkaan käsikirjoittajille ei oltaisi valmiita maksamaan yhtään mitään ja haihatellaan että tekoäly voi hoitaa senkin.
Mitä mieltä ootte Koskisesta? En ole aikaisemmin katsonut, mutta tällä viikolla olen. Hienoa on ilmakuvat Tampereelta ja muutenkin se miljöö. Tapahtumat on lapsellisia ja epäuskottavia, ammuskelua tyhjässä Koskikeskuksessa ja ristillenaulitsemista. Otettu vähän vaikutteita amerikkalaisista sarjoista taas.
Kyllä vanhat sarjat oli parempia monella tavalla. Tunnarit, näkymät, tapa näytellä. Amerikkalaiset sarjat oli amerikkalaisia ja suomalaiset suomalaisia. Nykyään yritetään suomalaisissakin sarjoissa näytellä Amerikan tapaan. Samaa huomasin kun olin Ranskassa lomalla ja seurasin sikäläisiä sarjoja. Amerikkalaiset maneerit on puskeneet sinnekin, vaikka kieli on ranska.
YLE Areena on täynnä toinen toistaan parempia sarjoja, jotka pesevät mennen tullen vanhat, ylinäytellyt ja vaivaannuttavat sarjat, joiden juonetkin on suoraan jostakin Tex Willeristä tai Aku Ankan taskukirjasta.