Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatteiden merkitseminen tarhaa varten

29.06.2006 |

Olis muutama kysymys:

Voiko nimen merkitä vaikkapa pesulappuun ihan tavallisella tussilla vai onko jotain ihan tuohon tarkoitettuja tusseja olemassa ja jos on, niin mistä niitä löytää?

Miten kengät merkitään?

Nettikaupassa taitaa olla jotain valmiita lappuja, mutta mitkä ovat kätevimmät? Kestävätkö silitettävät laput pesusta toiseen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki olemassa ihan kangastusseja, mitä saa esim. kangaskaupoista ja askartelukaupoista, mutta tavallinen permanenttitussi pysyy aika hyvin pesulapussa.

Meillä on noita silitettäviä nimilappuja, mutta olen kyllä harsonut ne kiinni, jotta pysyvät varmasti. Ovat korvaamattomia esim. villavaatteissa ;-)

Kengät ja saappaat olen merkinnyt tussilla esim. kokolappuun.

Vierailija
2/9 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos joku tietäisi hyvän keinon millä merkinnät sitten voisi poistaa tai siis mikä merkintä olisi poistettavissa helposti. Meillä vaatteet laitetaan kiertoon kun jäävät meille pieniksi, joten olisi kiva saada sitten nimi pois vaatteesta.

Muutenkin olen miettinyt, että minkälaisia vaatteita tarhassa olisi hyvä pitää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat noita silitettäviä lappuja ja harsot ne kiinni, niin ne on sitten helppo myös ratkoa irti ja näin saat laput kierrätykseen.

Vaatteet : mukavia, helppo pukea/riisua, mukava leikkiä, kestävät kulutusta (ei liian hienoja).

Tarpeeksi vaihtovaatteita ajatellen säävaihteluita.

Vierailija
4/9 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin esikoiselle euroteamista niitä silitettäviä nimilappuja mutta eivät ole hyviä:

- eivät pysy hyvin

- liima tekee lapun kulmat teräviksi, kutittavat lapsen ihoa

- jos ompelee kiinni niin tahtoo pesussa mennä ihan rullalle (siitä liimasta)

Kakkoselle tilasin euroteamin samoja lappuja mutta ilman liimaa ja ne on hyvät.

- ompelukoneella pikaisesti lapun kummastakin päästä muutamalla tikillä vaatteeseen ja hyvin pysyy

- saa myös nilkkasukat merkittyä

- ei kutita ja käperry

Kengät olen merkinnyt ihan tavan mustekynällä kirjoittamalla suoraan vuoriin tai kokolappuun. Usein myös vaatteetkin merkkaan mustekynällä suoraan pesulappuun ja sitten otan välillä sessioita että ompelen nimilaput sitten siihen pesulappuun päälle kaksinkerroin.

Vierailija
5/9 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- helppo pestä, ei haittaa, vaikka tahroja tulee (niitä tulee!)

- helppo lapsen itse pukea päälle (ei liian vaikeita nappeja tms.)

- ei kiristäviä (minusta esim. farkut painavat haalarin alla)

- lämpimiä ja vedenpitäviä (talviulkovaatteet)

Kannattaa satsata ulkovaatteisiin, tarhassa ei ole aina henkilöstöllä aikaa huolehtia, onko lapsella kylmä tai lämmin tai tuuleeko vaatteista läpi. Sisällä voi viilettää vaikka kirpparivaatteissa ;)

Me ollaan vaatteita merkitty pesulappuihin ihan kuulakärkikynällä, hyvin sekin kestää pesua. Jos haluaa merkinnät pois, kannattaa käyttää sitten itse ommeltavia nimilappuja, jotka ratkoo pois.

Vierailija
6/9 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen laittanut tyttöjen nimikirjaimet muutamalla pistolla koko/pesulappuun, käytän aina samanväristä lankaa... Sattuu vielä molemmilla olemaan samat nimikirjaimet. Ne saa sitten helposti pois tarvittaessa ja eikä maksa paljoa =)

Vierailija
7/9 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain päiväkodista hyvän vaatteiden merkkauskeinon:

Apteekista saa ostaa sellaista ruskeaa kangasteippiä (en nyt muista nimeä, punavalkoinen rulla) siihen sitten kirjoittaa kuulakärkikynällä lapsen nimen ja liimaa teippipalan pesumerkkiin. Kengät olen myös merkannut tuolla teipillä. Sinne vain kengän sisäpuolelle teippi kiinni.

Siinä on ja pysyy, pesut ja kaikki.

Sitten kun vaate on käynyt pieneksi saa teipin revittyä siististi pois.

Oikein hyväksi havaittu keino, kannattaa kokeilla.

t.Tiitutoo

Vierailija
8/9 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisen teipin kauppanimi apteekissa on Leukoplast. Se on erinomainen just kenkiin, sukkiin ym. vaikeasti merkattaviin ja kestää hyvin pesussa.

Vaatteet joissa on pesulappu tms. merkkaan kuulakärkikynällä. Kaikenmaailman vaatetussit ja silitettävät laput on kokeiltu, mutta mikään ei ole käytännössä pysynyt.

Itsetehtyihin villavaatteisiin olen harsinut kanttinauhasta leikatut nimilaput.

Vierailija
9/9 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan päätyä kuulakärkikynään ja tuohon teippiin. Kuulostaa halvalta ja helpolta!