Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lievitätte kovia kuukautiskipuja?

Vierailija
29.03.2020 |

Minulla on ollut nuoresta saakka sellaiset menkkakivut, etten kykene mihinkään ilman buranaa. Ibuprofeeni on ollut kokeilemistani särkylääkkeistä ainoa, joka auttaa (parasetamoli ei tee mitään, gyne määräsi myös aikoinaan jotain muuta jolla ei ollut mitään vaikutusta). Ennen lapsen saamista kivut oli infernaalisia joka kierron ensimmäisen päivän ajan, mutta menivät aina ohi sen jälkeen. Gynekologit kovasti lupailivat, että kivuliaat kuukautiset jäisivät historiaan synnytyksen jälkeen. Voitte arvata fiiliksen, kun niin ei käynytkään. Kivut kyllä muuttuivat sen verran, että nykyisin ne on "vaan" häiritseviä. Mutta ne kestävät nyt 2-3 päivää, enkä haluaisi syödä joka kuukausi niin monena päivänä tätä buranaa. Siksipä minua kiinnostaisi tietää, miten te muut kovista kuukautiskivuista tai endometrioosista kärsivät lievitätte kipuja? Mikä teillä auttaa?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Buranaa voi syödä useana päivänä ja aloittaa jo ennen kuukautisten alkua.

Itselläni kivut poisti minipillerit, samalla poistuivat koko turhat ja kivuliaat kuukautiset.

Vierailija
2/39 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacod auttaa, kun mikään muu ei auta. Lisäetuna hyvä fiilis eikä mikään enää v#tuta. (Vetelin parhaimmillaan 1200mg tulehduskipulääkkeitä ilman mitään kivunlievitysvaikutusta.)

Endometrioosia ei ole todettu/löydetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buranaa napaan pari nappia. Kuumavesipullo ( vesipullo, jossa kuumaa vettä pyyhkeen sisään) vatsaan ja selän taakse, mene peiton alle. Kuuma rentouttaa lihaksia selässä ja vatsassa.

Vierailija
4/39 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunpoisto auttaa.

Vierailija
5/39 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan vahvaa indikaa.

Vierailija
6/39 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Buranaa voi syödä useana päivänä ja aloittaa jo ennen kuukautisten alkua.

Itselläni kivut poisti minipillerit, samalla poistuivat koko turhat ja kivuliaat kuukautiset.

Onko tosiaan näin? Minulle on jäänyt terveydenhoitoalan ihmisten kanssa keskustelemisista sellainen käsitys, ettei ibuprofeenia olisi suositeltavaa syödä näin usein ja säännöllisesti.

Minipillerit minulla oli joitakin vuosia nuorempana, se oli kyllä ihanaa aikaa juuri tuon kierron pysähtymisen vuoksi! Niitä itse asiassa tarjottiin minulle uudestaan synnytyksen jälkeen ja käytinkin vajaan vuoden, mutta jouduin lopettamaan ne lopulta, sillä alkuaikaan kuuluvat välivuodot eivät loppuneet millään. Sain viikon kestäviä välivuotoja joka toinen viikko koko sen ajan, kun niitä käytin, ja kuukautiskivut oli läsnä myös. :(

-ap

Vierailija
7/39 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan Miranaxia 550 mg kahdesti vuorokaudessa ja parasetamolia 1000 mg kolmesti. Jos näistä huolimatta tulee läpilyöntikipua otan Litalginin max. kahdesti vuorokaudessa. Saan herkästi pyörtymiskohtauksia kuukautiskivuista, joten pyrin aloittamaan lääkityksen ajoissa ennen vuodon alkamista.

Vierailija
8/39 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panacod auttaa, kun mikään muu ei auta. Lisäetuna hyvä fiilis eikä mikään enää v#tuta. (Vetelin parhaimmillaan 1200mg tulehduskipulääkkeitä ilman mitään kivunlievitysvaikutusta.)

Endometrioosia ei ole todettu/löydetty.

Heh, en epäile yhtään! Viisureiden poiston jälkeen oli minullakin ihan mukavat pari päivää panacodin kanssa muutama vuosi sitten. Harmillisesti töiden tekemisestä ei vain oikein tahdo tulla mitään niitä käyttäessä.

-ap

Vierailija
9/39 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies mutta Tramal todennäköisesti auttaa. Haittana että on aika koukuttava lääke (osalle ihmisistä, ei kaikille). Pystyy käytännössä tilaamaan netistä ilman mitään reseptiä EU:n alueelta.

Vierailija
10/39 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Buranaa napaan pari nappia. Kuumavesipullo ( vesipullo, jossa kuumaa vettä pyyhkeen sisään) vatsaan ja selän taakse, mene peiton alle. Kuuma rentouttaa lihaksia selässä ja vatsassa.

Minullakin on kuumennettava kauratyyny, jota käytän kovimpien kipujen aikaan, kun kivut tulevat buranasta läpi. Toimii ihan ok, mutta auttaa minulla vain juuri sen aikaa kun tyynyä käyttää. Pitäisi teipata lantioon kiinni, jos haluaisi tehdä seisaallaan jotain samaan aikaan. 😃

-ap

Vierailija
11/39 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies mutta Tramal todennäköisesti auttaa. Haittana että on aika koukuttava lääke (osalle ihmisistä, ei kaikille). Pystyy käytännössä tilaamaan netistä ilman mitään reseptiä EU:n alueelta.

Anteeksi töykeyteni, mutta siis ihanko tosissasi suosittelet täällä ihmisille vahvaa ja riippuvuutta aiheuttavaa lääkettä, ja vielä vinkkailet että sitä voi saada ilman reseptiä?? Oletko ollenkaan tietoinen, että tuolla lääkkeellä voi päästä hengestään, jos sitä annostelee tietämättömyyttään väärin?? Tällaisia neuvoja ei kannata kenenkään kuunnella, jos oma terveys ja henki on itselle yhtään tärkeitä!

t. Läheisensä tramalille menettänyt

Vierailija
12/39 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä, jos söisit yhdistelmäehkäisypillereitä niin, että tyhjennysvuoto on vain 3-4 kertaa vuodessa?

Kovat kivut ovat usein merkki endometrioosista.

Vierailija
13/39 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli nuorena kovia kipuja, nytkin jonkin verran. Hieman auttoi kuuman suihkun alla oleminen, rentouttaa lihaksia. Sen jälkeen kauratyyny mahan päälle. Kofeiini pahentaa, joten kahvin ja teen juonnin lopettaminen.

Vierailija
14/39 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana ei itselläni auta ollenkaan, mutta toflenaamihappo (clotam) auttaa ajoissa otettuna.

E-pillerit poistavat kivut kokonaan. Niistä en sitten luovukaan niin kauan kuin kuukautiset ektävät.

Vierailija
15/39 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohdunpoisto auttaa.

Elättelen toivoa vielä toisesta lapsesta, mutta sen jälkeen voisin kyllä harkita tätä. Jos silloin siis täytän vaaditut kriteerit ja joku suostuu sen minulle tekemään.

-ap

Vierailija
16/39 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsalihasliikkeet ja seksi (orgasmin kanssa) helpottaa mulla parhaiten. Miehen silittely ja läheisyys pistää oksitosiinin erittymään, sekin tuo helpotusta. Tsemppiä!

Vierailija
17/39 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vatsalihasliikkeet ja seksi (orgasmin kanssa) helpottaa mulla parhaiten. Miehen silittely ja läheisyys pistää oksitosiinin erittymään, sekin tuo helpotusta. Tsemppiä!

Outoa. Yleensä vatsalihasliikkeet ja kaikki alapään supisteluun liittyvä pahentaa kuukautiskipuja.

Itse olen huomannut myös, että mitä paremmassa kunnossa vatsalihakset ovat, sitä kivuliaammat kuukautiset ovat. Ilmeisesti ne lihakset kramppaa sitä kovempaa mitä vahvemmat ne on.

Vierailija
18/39 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kipulääke ajoissa tai etukäteen

-buranalle on vaihtoehtojakin olemassa. Esim

naprokseeni parempi kuin burana. En ole käyttänyt buranaa sitten kun olin 14v, olen 30-vuotias.

-kuumavesipullo. Niin kuumaa kuin hanasta lähtee. Pitää varoa ettei polta, vaate väliin. Esim. Puolen litran limupullo on hyvä tähän tarkoitukseen. Toki voi hankkia esim lämpötyynyä/patjaa tai kaura/geelityynyä joita lämmittää hyvin varovasti mikrossa.

-liikunta, mikäli mahdollista. Autossa hyödynnän penkinlämmitintä!

-suojaa vedolta, älä istu kylmään autoon ilman vilttiä alla. Vältä kylmässä olemista! Pukeudu normaalia lämpimämmin, paksummat housut/välihousut/toppahousut.

-pidä puhtaana. Jostain syystä itsellä helpottaa kun siteen vaihtaa. En tiedä miksi.

Vierailija
19/39 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkylääkkeet ja lämpötyyny.

Vierailija
20/39 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orgasmi rentouttaa ja kaikenlainen liikunta, myös vatsalihasten teko, vapauttaa endorfiineja... Ne taas toimivat luonnon omana kipulääkkeenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi