Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirkosta eronneet, haetteko apua diakonilta?

Vierailija
29.03.2020 |

Mitenkäs on, että nyt kun ruokarahat vähissä, niin ilkeääkö kirkosta eronnut turvautua kirkon apuun?
En kysy itseni puolesta vaan ihan yleisesti, kun paljon on kirkosta erottu perusteella ettei käytä kirkon palveluja.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti saa apua, diakonin palvelut eivät ole tarkoitettu vain kirkon jäsenille. Se on vähän niinku sitä kirkon perusideologiaa, että rakasta lähimmäistäsi.

Vierailija
2/40 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti saa apua, diakonin palvelut eivät ole tarkoitettu vain kirkon jäsenille. Se on vähän niinku sitä kirkon perusideologiaa, että rakasta lähimmäistäsi.

Kyllä saa apua, mutta ilkeääkö ihminen hakea sitä, kun ei ole maksanut kirkollisveroja?

Itse en ilkeäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole tarvetta hakea ruoka-apua mistään, mutta meilläpäin ruokakassien jakelun on hoitanut uskonnollisesti sitoutumaton paikallisjärjestö. Nyt kun järjestö on joutunut sulkemaan toimintansa koronan takia, jakelu on siirtynyt diakonia-työlle.

Useinhan nuo ruokakassit (ns. "EU-kassit"), eivät ole missään määrin kirkon varoilla hankittuja, kirkko on vain jakeluväylä.

Vierailija
4/40 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako vuotta taikka euroa pitää olla maksettuna, että aloittaja sallisi avun hakemisen?

Vierailija
5/40 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole tarvetta hakea ruoka-apua mistään, mutta meilläpäin ruokakassien jakelun on hoitanut uskonnollisesti sitoutumaton paikallisjärjestö. Nyt kun järjestö on joutunut sulkemaan toimintansa koronan takia, jakelu on siirtynyt diakonia-työlle.

Useinhan nuo ruokakassit (ns. "EU-kassit"), eivät ole missään määrin kirkon varoilla hankittuja, kirkko on vain jakeluväylä.

Täällä seurakunta jakaa rahana/maksusitoumuksina ja muu taho eu kassit.

Vierailija
6/40 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako vuotta taikka euroa pitää olla maksettuna, että aloittaja sallisi avun hakemisen?

Haha tässä oli tarkoitus pohdiskella näitä eronneita, ei vuosia.

Vierailija
7/40 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tarvinnut diakonin apua mihinkään ikinä. 

Vierailija
8/40 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nälkä ei lähde rukoilemalla, joten en hae apua valokuvahevoselta. Ehkä se nälkä lähtisi rukoilemalla, jos olisin maksanut kirkollisveroa. Nyt ostan säästämilläni verorahoilla ruokaa.

Vierailija
9/40 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En ole hakenut kirkolta mitään apua enkä esim vie lapsiani seurakunnan kerhoihin, vaikka pienellä paikkakunnalla harrastusmahdollisuudet vähissä.

Vierailija
10/40 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haeta.

Ei tulisi mieleenikään kääntyä missään asioissa sen kummemmin diakonin kuin papinkaan puoleen.

Vierailija
11/40 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ha Ha haa, onpas niitä hauska pohtia. Kärsikää vääräuskoiset. Jumala rankaisee.

Vierailija
12/40 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä minun pitäisi käänty kirkon puoleen just nyt?

Elämässäni on ollut vaikeampiakin asioita kuin tämä nyt riehuva korona.

Ja olen selvinnyt noista vaikeuksista ilman yhdenkään papin tai diakonin tai yleensäkään Raamatun ja kirkon apua.

Ja tiedän, että selviän tästäkin. 

Vierailija
13/40 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuulunut kirkkoon enkä myöskään hakenut sieltä apua.

Näissä kysymyksissä ihmetyttää kuitenkin ristiriita uskonnon sanomaan. Eikö pyyteetön auttaminen kuitenkin ole kristinuskon ydintä?

Vierailija
14/40 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos olen eronnut kirkosta 30-vuotiaana ja tehnyt palkkatöitä sitä ennen kymmenisen vuotta, enkä ole kirkon palveluita rippikoulun jälkeen käyttänyt, olenko kerryttänyt kirkon kassaan sen verran, että sieltä minulle jotain olisi oikein antaa takaisinpäin?

Vierailija
15/40 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja olen selvinnyt noista vaikeuksista ilman yhdenkään papin tai diakonin tai yleensäkään Raamatun ja kirkon apua.

Hyvä näin ja toivottavasti selviät.

Vierailija
16/40 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, ne jotka hakevat apua kirkosta ja diakonia työstä ovat niitä kaikkein pohjimmalla olevia luusereita.

Vierailija
17/40 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hakisin koska saan työstäni palkkaa kuten ennenkin. Muut kuin pakolliset menot vähentyneet minimiin joten esimerkiksi ruokaan voi halutessaan päinvastoin satsata enemmän.

Vierailija
18/40 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kirkosta nypitään rusinat pullista.

Vierailija
19/40 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, tarkoitatko, että jos on maksanut 20 vuotta kirkollisveroja ja viime vuonna eronnut kirkosta, koska ei ole 20 vuoteen saanut rahoilleen vastinetta. Eikö nyt olisi oikeutettu apuun?

Vierailija
20/40 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa....