"Koronaviruksen ei ole todettu tarttuvan elintarvikepakkausten välityksellä" heh
HS:n jutussa:
"Pitääkö kaupasta ostettujen ruokatarvikkeiden pakkaukset puhdistaa kotona?
– Uuden koronaviruksen ei ole todettu tartuttaneen elintarvikepakkauksien välityksellä. Hyvää käsihygieniaa on kuitenkin noudatettava.”
Hehe, eikö kaikki pinnat kannattaisi päällystää elintarvikepakkauksissa käytettävällä materiaalilla, kun se jotenkin vissiin hylkii koronavirusta?? Sillähän Suomessa virus tukahtuisi nopeammin??
Kommentit (16)
No jos tarttuis, niin olis puoli Suomea kotona koronakaranteenissa.
Melko haastavaa desinfioida kaikki pakkaukset? Ehkä parempi vain pestä kädet aina kun on käsitellyt niitä.
Se ettei ole todettu, tarkoittaa vain, ettei sitä ole tutkittu. Haastateltava kiersi toimittajan kysymyksen.
Pakkausmateriaali ei ole tarkoitettu suuhun laitettavaksi.
"Ei todettu" ei tarkoita etteikö se olisi mahdollista. Paljon todennäköisempää tauti on saada jonkun yskäisystä kuin jostain maitopurkista, vaikka siihen joku olisi likaisin käsin koskenutkin. Kun huolehtii omasta käsihygieniasta niin se pudottaa likaisista pinnoista tartunnat sen verran pieneksi ettei tarvitse juuri stressata. Loppu on luojan hallussa.
Risteilyaluksen pinnoilta löytyi vielä 17 päivän jälkeen.
Minä desinfioin pakkaukset.
THl: n länkytykset olen nähnyt jo kauan sitten. Kaikki luottamus meni kyseiseen sakkiin alusta asti.
Uskaltaako syödä italialaisia appelsiineja tai säilykkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Risteilyaluksen pinnoilta löytyi vielä 17 päivän jälkeen.
Anna lähde tuohon?! Minua on kiinnostanut tuo tartuttavuus pinnoilta ja onko sitä oikeasti tutkittu vielä missään?! Sehän pitäisi tutkia heti Suomessakin, jo perustutkimuksen nimissä!
Minä kurlaan suun käsidesillä aina ruokailun jälkeen.
Ei tule koronaa.
Päivän selvää on, että virus pysyy pinnoilla pitkäänkin.
Mikä se pinta on, sillä ei ole väliä.
Oletus: Joku Koronaan sairastunut, mutta oireeton vielä, on rähmällään pakastealtaassa kaivelemassa pakasteita...ja aivastaa.
Koko pakastearkku on täynnä "aerosolia".
Virus ei ole pakkasesta moksiskaan.
Perusterve menee sinne ja otta jäätelön. Käärii sen auki ja alkaa nuoleskeemaan...bang.
Viikon kuluttua alkaa oireet.
Jos niitä pakkauksia ei nuole, vaan pesee aina kädet niitä käsiteltyään, niin asia kunnossa.
Itse hiplailen tuotteita kaupassa enkä todellakaan koskaan valitse ensimmäistä tyrkyllä olevaa pakkausta.
Vierailija kirjoitti:
Minä kurlaan suun käsidesillä aina ruokailun jälkeen.
Ei tule koronaa.
Itse vedän salmiakkikossua. Salmiakin on sanottu estävän koronaa.
Luulosairaiden kirjoituksia on kiinnostavaa lukea.
Pahvi nousee pakkausmateriaalia suosioon.
Eikö virus nimenomaan säily pinnoilla 7pv