Kaupoissa ei pidetä turvavällejä
Tullaan tosi lähelle kassajonoissa ym. Ahdistaa.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Olen myös miettinyt jotain "kättä pidempää"
Pesismaila sopii tähän, voi lyödä liki 2 metrin päästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten pakkaamisvaiheessa voi edes pitää turvaväliä
Estetään sen seuraavan tulo sinne pakkauspäähän. Itselläni oli paljon tavaraa ja sanoin seuraavalle jolla oli vähän tavaraa ja arvasin että se änkee sinne viereen ennen kuin pääsen pois, sanoin voisitteko odottaa siihen asti että saan pakattua tavarat, kun ihmisten oma järki ei sano mitään.
Minä alan sanomaan kun se ei ole kaikille sanomattakin selvää. Asiakas kysyi kassalta miksi, niin kassa vastasi hyvä ihan hygieniasyistä.
Odottiko se kassatyöntekijä myös sitä, että sait pakattua rauhassa yksin? Lopetti siis seuraavan asiakkaan ostosten piippaamisen ja niiden eteenpäin työntämisen? Seisoiko koko kassajono sen ajan? Mun kokemuksen mukaan noin ei ole vielä kertaakaan ollut vaan siinä on pitänyt toimia nopeasti, jollei ole halunnut aiheuttaa kaaosta.
Ihan tosissani kysyn.
Ei tullut mitään kaaosta. Edellisen asiakkaan tavarat tulivat liukuhihnan päähän ja ne saavat odottaa siellä niin kauan kunnes olen pakannut tavarani. Jos joku ei tottele niin tehostan sillä että minulla saattaapi olla korona.
Nyt ei pidä olla mitään kiirettä sitten kauppareisulla. Ohje on turvaväleistä annettu. Pitää sitä noudattaa eikä pelätä kaaosta. Mikä kaaos siinä voisi muka tulla. Perimmäiset vain varaa jonottamiseen enemmän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaupoissa oli vedetty merkit maahan ja muistutettiin turvavälistä. Pussia pakatessa tosiaan joutuu menemään lähemmäksi toista, koska ei voi odottaa. Ihmiset ostavat useamman päivän tavaroita niin jono kasvaisi holtittomasti.
Nyt pitää varata aikaa siihen kauppareisuun niin ettei mikään kiire ole. Antaa vaan jonon kasvaa rauhassa jos kasvaa. Mutta pitää antaa edellisen pakata rauhassa ennen kuin ryntää sinne viereen.
Juuri näin. Pelottaa vaan kuinka pahaksi tilanteen pitää mennä, ennen kuin tämä uskotaan. Monissa maissa on jo rajoitukset kuinka monta asiakasta saa olla kaupassa, ja tänä aamuna kun kävin kymmenen aikaan kaupassa, niin toivoin jotain rajoituksia. Ja olen siis itsekin valmis odottamaan kaupan ulkopuolella - 2 m päässä toisista - että pääsen ostoksille.
Tai siis seuraavan asiakkaan eikä edellisen.
Vierailija kirjoitti:
Ja samaten kun näet, että joku on juuri sillä kohdalla maitohyllyä mistä itsekin tarvitset jotain, niin ei ole juuri nyt pakko tulla ihan iholle ottamaan se oma pänikkä. Odota hetki ja ota sitten omat ostoksesi.
Oikeasti, ei meillä ole hengityssuojaimia tai mitään keinoa suojautua, muuta kuin välimatka.
Näin itsekin toimin, mutta nyt kun jotkut hamstraavat, on välillä vähän pitkä odotus. Muutama päivä sitten saavuin juuri maitohyllylle, kun joku nainen siinä keräsi sylin täydeltä maitopurkkeja. Siirrettyään ne sylistään kärryihinsä hän aloitti taas alusta, sitten taas uudelleen, ja vielä uudelleen. Tässä vaiheessa kyllästyin ja menin odotellessani käymään toisella hyllyllä. Kun palasin, sama nainen nosteli edelleen maitopurkkeja kärryynsä! Mitä hittoa, miten kukaan saa käytettyä noin paljon sitä tavallista maitoa, joka ei edes säily kovin pitkään :D
Mun edellä yks muija oli tukkinut käytävän vedettävällä korillaan. No se johti siihen että jouduin koko ajan väistämään sivuttain kulkevia hänen rinnalleen sivulle. Hän siinä urputti sylki pärskien turvavälistä. No, Mä vastasin sylki pärskien takaisin.
Joten. Jos olisi pitänyt turpansa kiinni ei olisi ollut mitään hätää. Nyt taatusti saimme Koronan toisiltamme jos sitä oli tarjolla.
Hermoheikot voisi olla hiljaa niin korona ei leviä.
Ja ässämarket oli ottanut pois käytöstä keskimmäisen itsepalvelukassan ja silti kaikki lääppii kaupassa samoja kassapäätteitä. Näennäistekoja.
Oli pieni asia pienessä kaupassa (unohtui ed.käynnillä). Kaikki hyvin, kunnes tilin kassalle. En nähnyt hyllyjen välissä siis ketään. Kassalla oli asiakas asioimassa. Jäin odottelemaan jonkin matkan päähän, ilman kärryä siis. Eikös siihen änkää eteeni suoraan hihnalle joku eukko. Oli väki, hänpä etuili minua! En sanonut mitään, tuijotin vain!!
Olen huomannut. Kassajonoissa asiakkaita painotetaan kovaäänisesti pitämään hajurako toiseen asiakkaaseen ja käytävillä ja sisääntulossa kissan kokoisin kirjaimin pyydetään muistamaan olla etäänä toisesta ihmisestä. Ihan niinkui tää pandemia laskis ihmisten äota
kuinka usein käytte kaupassa. Itse käyn 1-2 krt viikossa ja sekin jo ahdistaa.
Käsiin niistetään ja kaikkia tuotteita kopeloidaan ja pyöritellään. Jotkut puhuu puhelimeen samalla. Varsinkin tietty vähemmistö näyttää olevan tietämätön tilanteesta. Muutenki aivokuollutta porukkaa nykyään liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tiistaina, olisin tänäänkin kyllä halunnut käydä ostaa muutamia juttuja, mutta taidan jättää väliin. Ensi viikolla tulee verkossa tehty kauppatilaus, haen kuitenkin tuoreita kasviksia alkuviikosta joku aamu, ja toivon että ei ole ruuhkaa. Turha toivo varmaan.
siinähän jäljittävät tartuntaketjuja kun kaupassa 200 ihmistä kerralla tonkii hyllyt tyhjäksi joka päivä jokaisena kellonlyömänä. Ei ne kotona pysy rautakangellakaan
Ei todellakaan pidetä. Viimeksi eilen kävin Cittarissa ja siellä ei ollut edes paljon porukkaa, mutta ihmiset tunkivat silti ihan lähelle! Yritin itse pysytellä kaukana, mutta vaunuilla vaan työnnyttiin päin ja joku tuli hiplaamaan hedelmäosastolla banaaneja kylki kiinni minussa. Kun poistuin kaupasta, tuli joku nuori mies ovilla vastaan ja änkesi ihan vierestäni kylkeen töytäisten, vaikka tilaa olisi ollut. Ensi kerralla menen menen kauppaan suojapuku yllä ja piikkilankaan kietoutuneena.
Menin tosiaan kauppaan viimeksi alkuviikosta ja siellä tuli tunne, että ihmiset tahallaan yrittävät levittää koronaa toisiin. Koskaan ennen ei olla tultu sillä tavalla kihnuttamaan ihan viereen.
Vierailija kirjoitti:
Pyrin haulaamaan aina 2 viikon ruuat. Toisin enemmänkin mutta mun pitää kävellä niiden ruokien kanssa 5km matka. 2 viikon ruuissa painoa helposti 35kg. Reppuun menee vain 10kg edestä ruokaa kun on vähän pienehkö reppu. Suojattuna käyn. Mulla on lähellä supermarkettia spotti missä asetan maskit ja suojakäsineet ja teen vaatteisiini modaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyrin haulaamaan aina 2 viikon ruuat. Toisin enemmänkin mutta mun pitää kävellä niiden ruokien kanssa 5km matka. 2 viikon ruuissa painoa helposti 35kg. Reppuun menee vain 10kg edestä ruokaa kun on vähän pienehkö reppu. Suojattuna käyn. Mulla on lähellä supermarkettia spotti missä asetan maskit ja suojakäsineet ja teen vaatteisiini modaukset.
Pistä toinen reppu etupuolelle, tuplaat kuorman. T: ennen autoton perheenäiti
Ehdottoman tärkeää että kaikki noudattaa ohjeita. Älkää menkö kauppaan jos ette tunne itseänne täysin terveiksi ja ulkomailta palannneet pysykää kotona 14 vuorokautta.
Vierailija kirjoitti:
Menin tosiaan kauppaan viimeksi alkuviikosta ja siellä tuli tunne, että ihmiset tahallaan yrittävät levittää koronaa toisiin. Koskaan ennen ei olla tultu sillä tavalla kihnuttamaan ihan viereen.
Huomasin itse ihan saman. Moni myös katsoo sellainen sairas psykopaatti virne naamalla jos olet itse suojattu. Millaset matrix setit pitää olla päässä että käyttäytyy noin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistä toinen reppu etupuolelle, tuplaat kuorman. T: ennen autoton perheenäiti
10kg lisäpaino ei tuplaa 35kg kokonaiskuormaa. Tuplaus olisi 70kg ruokaa.
Nyt pitää varata aikaa siihen kauppareisuun niin ettei mikään kiire ole. Antaa vaan jonon kasvaa rauhassa jos kasvaa. Mutta pitää antaa edellisen pakata rauhassa ennen kuin ryntää sinne viereen.