Kaupoissa ei pidetä turvavällejä
Tullaan tosi lähelle kassajonoissa ym. Ahdistaa.
Kommentit (44)
Odotat että toinen ehtii pakata, nyt ei ole normaali tilanne muutenkaan, joten turha teeskennellä että on niin kiire tms., ettet voi antaa ihmisten olla kauempana.
Vierailija kirjoitti:
miten pakkaamisvaiheessa voi edes pitää turvaväliä
Siihen ei mennä ennen kuin se edellinen on lähtenyt.
Mä näin eilen kaupassa miten jono näytti olevan jopa normaalia tiiviimpi. Siis ihmiset olivat siistissä täysin suorassa jonossa mutta ihan kiinni toisissaan. Ihan kuin menossa teuraalle.
Ja samaten kun näet, että joku on juuri sillä kohdalla maitohyllyä mistä itsekin tarvitset jotain, niin ei ole juuri nyt pakko tulla ihan iholle ottamaan se oma pänikkä. Odota hetki ja ota sitten omat ostoksesi.
Oikeasti, ei meillä ole hengityssuojaimia tai mitään keinoa suojautua, muuta kuin välimatka.
Vierailija kirjoitti:
Mä näin eilen kaupassa miten jono näytti olevan jopa normaalia tiiviimpi. Siis ihmiset olivat siistissä täysin suorassa jonossa mutta ihan kiinni toisissaan. Ihan kuin menossa teuraalle.
Nimenomaan. Pitääkö sinne kauppaan tuodan vartijat, jotka huutavat turvaväleistä.
Helppoa.
Ota aina kärryt. Kun tulet kassajonoon, mene ennen kärryjä. Itse voit pitää riittävästi etäisyyttä edelläsi olevaan, ja kärryt pitävät huolen siitä, että takana tuleva pysyy kaukana. Ostokset pakkaat tietenkin sitä mukaa kun ne kassahenkilön käsien läpi ovat tulleet, ja kärryt varmistavat edelleen, ettei seuraava asiakas tule liian lähelle.
Sitten on sellainenkin mahdollisuus, että avaat suusi ja käsket muita pysymään kaukana. Yski vaikka, jos muu ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Estetään sen seuraavan tulo sinne pakkauspäähän. Itselläni oli paljon tavaraa ja sanoin seuraavalle jolla oli vähän tavaraa ja arvasin että se änkee sinne viereen ennen kuin pääsen pois, sanoin voisitteko odottaa siihen asti että saan pakattua tavarat, kun ihmisten oma järki ei sano mitään.
Minä alan sanomaan kun se ei ole kaikille sanomattakin selvää. Asiakas kysyi kassalta miksi, niin kassa vastasi hyvä ihan hygieniasyistä.
Vierailija kirjoitti:
Helppoa.
Ota aina kärryt. Kun tulet kassajonoon, mene ennen kärryjä. Itse voit pitää riittävästi etäisyyttä edelläsi olevaan, ja kärryt pitävät huolen siitä, että takana tuleva pysyy kaukana. Ostokset pakkaat tietenkin sitä mukaa kun ne kassahenkilön käsien läpi ovat tulleet, ja kärryt varmistavat edelleen, ettei seuraava asiakas tule liian lähelle.
Sitten on sellainenkin mahdollisuus, että avaat suusi ja käsket muita pysymään kaukana. Yski vaikka, jos muu ei auta.
Auttaa kassajonotilanteessa ehkä vähän, mutta ei poista sitä ongelmaa että osa tulee edelleen ihan iholle kun valikoidaan mitä tahansa tuotteita. Ei ne kärrytkään suojaa 360¤
Hirveästi ei tee mieli nyt alkaa puhumaan kaupoissa, tai aiheuttaa tilanteita missä muut puhuvat...ja sylki lentää.
Jos laitettaisiin ihmisille seiväskaulurit kun tulevat ostoksille? Kertakäyttöiset tietysti. Metrin seipäät sojoittaisivat joka suuntaan niin pysyisi välimatkat kunnossa :D
Meidän kaupoissa oli vedetty merkit maahan ja muistutettiin turvavälistä. Pussia pakatessa tosiaan joutuu menemään lähemmäksi toista, koska ei voi odottaa. Ihmiset ostavat useamman päivän tavaroita niin jono kasvaisi holtittomasti.
No herranjestas, menkää itse kauemmaksi ja sanokaa ilman sylkemistä että ANTEEKSI, HUOMIOI TURVAVÄLI. Luulisi tyhmemmänkin tajuavan.
Vierailija kirjoitti:
No herranjestas, menkää itse kauemmaksi ja sanokaa ilman sylkemistä että ANTEEKSI, HUOMIOI TURVAVÄLI. Luulisi tyhmemmänkin tajuavan.
Siinä maitohyllyllä tai missä vaan, kun joku sukeltaa ihan viereesi, kun alat siinä ohjeistaan niin olet jo niin lähellä toistä ihmistä, että sinä erität jonkinlaisia pisaroita ihan varmasti. Vaikka olisit varma ettet ole sylkenyt. Luulisi tyhmemmänkin tajuavan.
Tämä on se syy miksi meitä alunperinkin ohjeistetaan olemaan kauempana toisistamme. Mutta tyhmät ja besserwisserit ei tajua.
Pääministeri ei itse noudata omaa ohjettaan. Kuva eiliseltä.
Vierailija kirjoitti:
Jos laitettaisiin ihmisille seiväskaulurit kun tulevat ostoksille? Kertakäyttöiset tietysti. Metrin seipäät sojoittaisivat joka suuntaan niin pysyisi välimatkat kunnossa :D
Olen myös miettinyt jotain "kättä pidempää", jolla nämä tunkeilijat saisi pidettyä loitolla, voisin duunata tuollaisen itselleen :D
Minä viiletän samoin rappukäytävän läpi kasvosuoja(olen riskiryhmää, hankin kauan sitten) ja lasit (hankin nyt jopa uimalasit)naamalla ja hanskat kädessä(siivoushanskojakin voitte käyttää kun vinyylit on loppu) ja aina kauppaan ym mentäessä. Ulkona pois. Laittakaa huivin sisään side/siteitä vieri viereen tai vaippa(muumivaipat ja suomen tehtaassa tehdyissä ei ole kemikaaleja jotka ärsyttää, ja halpa side esim. extra vain vähän yli euron. Ihan turha länkyttää ettei muka auta mitään. Fyysinen este on fyysinen este, paljon parempi kun ei mitään. Siteissä on se nerous että ne voi liimata huiviin kiinni ja niissä on muovitettu pohja joka kuitenkin hengittää.Kukaan ei tiedä mitä huivisi alla on!Älkääkä jääkö juttelemaan naapurin kanssa käytävään. Sisätilat vaarallisempia kuin ulkona. Ja pitäkää väh. 2m turvaväli kuten kaikissa muissa maissa ohjeistetaan!
Vierailija kirjoitti:
Pääministeri ei itse noudata omaa ohjettaan. Kuva eiliseltä.
Boris Johnson: I shook hands with everyone.
I also run GB and think I'm smart enough to be in charge.
We are all doomed.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Estetään sen seuraavan tulo sinne pakkauspäähän. Itselläni oli paljon tavaraa ja sanoin seuraavalle jolla oli vähän tavaraa ja arvasin että se änkee sinne viereen ennen kuin pääsen pois, sanoin voisitteko odottaa siihen asti että saan pakattua tavarat, kun ihmisten oma järki ei sano mitään.
Minä alan sanomaan kun se ei ole kaikille sanomattakin selvää. Asiakas kysyi kassalta miksi, niin kassa vastasi hyvä ihan hygieniasyistä.
Odottiko se kassatyöntekijä myös sitä, että sait pakattua rauhassa yksin? Lopetti siis seuraavan asiakkaan ostosten piippaamisen ja niiden eteenpäin työntämisen? Seisoiko koko kassajono sen ajan? Mun kokemuksen mukaan noin ei ole vielä kertaakaan ollut vaan siinä on pitänyt toimia nopeasti, jollei ole halunnut aiheuttaa kaaosta.
Ihan tosissani kysyn.