Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käykö suklaa tosiaan vauvan mahaan?

29.06.2006 |

1kk ikäinen poikani on täysimetyksellä ja olen muutaman kerran epäillyt, että käykähän minun nauttimani suklaa vauvan mahaan? Entäpä maito esim. keitossa.Sen vinkin sain vyöhyketerapeutilta että ainakin raaka maito ei ole hyväksi,mut onko se yhtään parempi keitettynä??

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kyllä suklaa käy vauvamme mahalle. Toinen jota epäilen kohdallamme on mansikka.

Keitetyn maidon ja tuoreen maidon erosta en osaa sanoa; jos kyseessä on vauvan yliherkkyys maitoproteiinille niin ei pitäisi olla mitään väliä.

Vierailija
2/3 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvani on nyt reilu 6 viikkoinen ja jo sairaalassa tyttö laittoi ilmoille mahtavia pieruja. Varsinaisesti ei kuitenkaan ole itkeskellyt masukipujaan kuin korkeintaan muutamana päivänä. Olen syönyt useamman levyn suklaata, juon maitoa paljon, mansikoitakin on viime viikon aikana syöty ja kaalisalaattiakin usein. Ei oikeastaan voi sanoa mitään eroa tytön käytöksessä tai itkuisuudessa verrattuna niihin päiviin, jolloin ruokavalio on ollut sellainen, ettei näitä aineita siihen olisi kuulunut.

Kauhean yksilöllistä tämäkin kai on, joten kannattaa seurailla lastaan ja syödä aluksi pienempiä määriä näitä mahdollisesti masuvaivoja aiheuttavia ruoka-aineita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vauva syntymästä noin 1,5kk ikään asti tosi itkuinen ja masukipristelyjä oli aika lailla. Täältäkin palstalta lueskelin, mitä kaikkea voisi omassa ruokavaliossa välttää... se, mikä itkettää vaihtelee kai vauvan mukaan. Niitä voi olla just suklaa, kokis, kahvi, sitrushedelmät, sipuli... mitä lie. Mä en kuitenkaan itse jaksanut ryhtyä siihen rumbaan eli karsimaan omaa ruokavaliotani rajusti. Alku oli muutenkin niin rankkaa, että pysyin järjissäni käytännössä katsoen suklaan ja PepsiMaxin avulla. Mahaitkut loppuivat itsestään tuossa 1,5kk iässä -suklaan ja Pepsin kulutus ei siihen vaikuttanut. Korvikkeen, jota annettiin 1-2krt päivässä vaihdoimme Tutteli tetroista

Omneo-Tutteliin -se auttoi hieman. Mutta tissimaidolla meillä pääasiassa silloin mentiin.

Totesin, että äidinkin hyvinvoinnista on huolehdittava -mun kohdalla se tarkoitti riittävää suklaa-annosta päivittäin... ilmankos kilot eivät lähteneet laskuun toivotulla tavalla :-D