Lue keskustelun säännöt.
kasvissoseista...
01.11.2005 |
Elikäs kuinka kauan itse tehdyt soseet säilyvät jääkaapissa? Tein eilen peruna-porkkanaa ja tänään sitten parsakaalia 4kk vauvalle. Pakastin osan ja osan laitoin pariin pilttipurkkiin jääkaappiin siis. Tänään annoin vielä eilen tehtyä peruna-porkkanaa, mutta voinko antaa vielä huomenna? Onko kasvisten säilyvyydessä eroja? Kuinka kauan säilyvät pakastimessa? Meillä on jääkaapin yhteydessä pienehkö pakastinlokero, jonka pitäisi olla " tehoiltaan" yhtä hyvä kuin mikä tahansa pakastin. Vai onko?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
... mutta itse säilytän kasvissoseita korkeintaan vuorokauden jääkaapissa. Useimpia avattuja purkkiruokiakaan ei saisi säilyttää yli 2 vuorokautta jääkaapissa ja niiden valmistuksessa hygienia on kuitenkin parempi kuin kotikeittiössä. Itse en turhaan riskeeraisi. Mutta tämä siis vain minun mielipiteeni. Mielestäni pakastinlokero ei vastaa tavallista pakastinta. Ainakin useissa pakasteissa on erilliset säilytysohjeet tavalliselle pakastimelle ja pakastinlokerolle. Voit toki selvittää lokerosi lämpötilan lämpömittarilla. Siitähän se selviää.