Lapsemme syövät kotona koulin sijasta -- kuka maksaa?
Kuka maksaa lounaat, jotka saataisiin ilmaiseksi koulussa????!?
Kommentit (35)
Jossain kunnissa on ( ainakin pienituloiset)saaneet tuon kouluruuan hinnan.
Puhumattakasn siitä, että tehdään opettajien työt! Miksi he saavat palkan ja me opetetaan lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Jossain kunnissa on ( ainakin pienituloiset)saaneet tuon kouluruuan hinnan.
Rupeaa varmasti olemaan viimiset hetket kun suomessakaan on köyhällä noin hyvät oltavat:/
Sinun kaljarahoista se suoraan on pois. Itseasiassa olisi oikein että kunta järjestäisi lapsesi kouluruokailun, ja saisi pitää lapsilisän. Etpähän ostelisi sillä kaljaa, kuten nyt.
Kas kummaa, nyt sitten kouluruokaa vihdoinkin osataan arvostaa.
Meillä oikeus hakea koululta eväät.
Lapsi ei muutenkaan, hyvästä syystä, perusta kouluruuasta, joten syökööt ne jotka tahtoo.
Kyllä ruoka pitää osata laittaa joka tapauksessa.
Ja hygieenisesti.
Kouluruoka annos maksaa keskimäärin 2.80 €. Siihen kuuluu palkat ja kaikki muu, joten kotona voit itse valmistaa annoksen halvemmalla, alle eurolla.
Näkkäriä, lasi maitoa, muutama kalapuikko, perunamuusia ja porkkanaraastetta.
Voitte leikkiä koulusta.
Mitä jos maksaisitte itse omien lastenne ruoat? Normaalistihan mm. minä olen niitä maksamassa, joten ole hyvä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki.
No ei todellakaan maksa ellei ole valmiiksi sossupummi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki.
No ei todellakaan maksa ellei ole valmiiksi sossupummi.
No eiköhän se ollut koko kommentin visti:D Vaan sossupummi kyselis näin tyhmiä tai keksis huonoja provoja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos maksaisitte itse omien lastenne ruoat? Normaalistihan mm. minä olen niitä maksamassa, joten ole hyvä vaan.
Eiköhän ap:n mukulan ruuat mene veronmaksajien pussista vaikka syö kotonaan.
Eikös vanhemmat lähtökohtaisesti maksa lastensa kulut?? Vai vähensitkö lastenhankintabudjetissasi siitä kouluruuat? Kouluruoka on luksusta jota ei ole missään päin maailmaa. Pandemia ei ole yhteiskunnan syy. Eikä yhteiskunta siitä muutenkaan ole vastuussa mitä elämä tuo tullessaan. Tehkää hyvää ja halpaa kotiruokaa, tulee paljon halvemmaksi kuin kiireessä syödyt einekset, kaikenmaailman susheista ja tortilloista puhumattakaan. Voi tulla säästöjäkin.
Ennen lasten hankintaa kannattaa miettiä voino ostaa lapsille ruokaa.
Elämäm koulun maksaa, haje siältä, ,
Ne sun lapset syö kesälläkin kotona koulun sijasta. Millä sinä niiden ruuat silloin maksat?
Riippuu siitä onko kouli tarpeeksi kouliintunut kouliakseen asiaa perin pohjin.
Sinä.