Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

- Jouluntähdet torstaihin -

29.06.2006 |

Heipsan,

laitetaas aloitus.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinkin tuossa eilisen pinon loppuun lukasemassa ja olin kattsovinani ettei pinoa vielä näkynyt. No nytpä näkyy ja hyvä niin :)

Tähän aamuun ei meillä kummosempia kuulu. Huomenna käväsen lääkärissä tän käden kanssa, ku oon ollu saikulla loukattuani tän kätösen. Ei siis pahasti, mutta vihoittelee työssä. Mulla on tosin koko heinäkuu lomaa niin kuin miehelläkin, että aikaisintaan elokuussa takaisin duuniin. Ja hyvä niin. Nyt ei kyllä jaksaisi yhtään niitä kuvioita!

Jotenkin alkaa pelottaa tuo sunnuntai. Mä en oikein tiedä miten sitä jaksaa olla pahimmassa tapauksessa KOKO heinäkuun ajan ilman noita kahta neitiä. Exän mutsi lentää sunnuntaina tänne ja nappaa matkansa. No pitäisi kai olla onnellinen että tytöt ainakin mielellään lähtevät, mutta liekö toi raskaus nostaa tunteita pintaan ja välillä pitää vähän itkeä tirauttaa!?

IITULI hih, kysele vaan! Mun mielestäni on ihan hauska vastailla kaikensorttisiin galluppeihin :) Ihanaa että oot saanut täällä tukea tuohon tuhrutteluun!

USAMAMA joo kyllähän sitä mietittiin sekä suomalaisessa, että ruotsalaisessa vinkkelissä mitä näille pimuille keksitään. Sopii mielestäni hyvin molempiin kansalaisuuksiin lausuttavaksi, vaikka toista aina joskus ollaan kummasteltu sekä Suomessa että Ruotsissa! Omasta mielestäni valtavan kauniita molemmat!

HEINI kieltämättä kuullostaa oudolle tuo välilihan valeleminen tai suihkussa " venyttäminen" :D Joskus itsekin kuullut, mutta en käytäntöön laittanut! Sen sijaan olin aktiivinen rasvailija ja kuivaharjailija etenkin vatsan iholle ekassa odotuksessa ja tässäkin olen kyllä, mutta en niin aktiivisesti! Sitähän on sanottu että rasvaaminen ei estä raskausarpia ja niitä tulee tai ei tule, mutta en koe etä siitä haittaakaan on. Niin ja mulle ei ainakaan tullut että mene ja tiedä sitten :)

Oikein hauskaa päivää kaikille. Tää äiti lähtee kohta mansikkaostoksille!

Kultsi 16+6 ja tytöt 12/99

Vierailija
2/19 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia vain!

Onpas ollut vilsketta pari päivää! Mä olen sekä ti- että ke-pinon käynyt lukemassa kyllä pariinkin otteeseen, mutta sitten jokin on aina keskeyttänyt omat kirjoitusaikeeni. Kivaa kun on actionia. Mun oma nettiin pääsy tulee käymään ensi viikosta lähtien hyvin epäsäännölliseksi, kun meillä on loma enkä osaa yhtään sanoa, kuinka pääsen koneelle. Toivottavasti en sitten vallan tipu kelkasta. Palaan teitä seuraamaan aktiivisemmin sitten taas elokuussa. Vaikka eiköhän täällä tule kurkisteltua satunnaisesti myös heinäkuussa.

Minä alan selvästi virkistyä! Ihanaa. Vieläkin tuntee kyllä kropassaan ja rytmeissään, että on jotain tavallisuudesta poikkeavaa menossa, mutta ei enää painu väkisin silmät kiinni keskellä päivää. Voisin tosiaan harkita jopa kuntoilun lisäämistä, jos vain muu aikataulu antaa myöten. Ilmis harmitteli eilen unettomuuttaan - mulla on ollut nyt muutama yö sama juttu! En ymmärrä syytä, mutta heräilen pitkin yötä ja pyörin valveilla sängyssä. Ja vessassa pitää juosta useammin kuin päivällä. Ei tuo silti tunnu mua päivällä väsyttävän mitenkään hurjasti. Totutellaanko tässä nyt jo tuleviin yöheräämisiin?!

Menossa oli monenmoista Galluppia mitäs niitä nyt olikaan - äitiyspakkauksen ottamista soudan ja huopaan, en oikein tiedä mitä pitäis tehdä - äitiysvaatteita olen ottanut pikkuhiljaa käyttöön, pari omaakin alaosaa kyllä vielä menee änkemällä - vauvan sukupuoli selviää matkan varrella, en ajatellut sitä erityisesti selvitellä, jos se tulee ilmi ennen syntymää, niin ei haittaa, mutta jos vasta synnytyksessä, niin sekin sopii, jotenkin musta tuntuu, että sillä ei ole niin hurjasti merkitystä. Yritän kuitenkin hankinnatkin suunnata suhteellisen sukupuolineutraalisti. - Hankintoja en ole tehnyt, esikoiselta on kaikenlaista varastossa, ja ystäväpiiristä on jo lupailtu lainavaatteita yms. (vuoroin vieraissa, meidän poitsun vaatteet tulee kierrosta meille takaisin korkojen kera) - Ja vatsa on kasvanut, mut tuntevat kyllä huomaavat muutoksen, mutta luulen, että ulkopuoliset eivät välttämättä vielä arvaa.

Heini otti puheeksi muistaakseni eilisessä pinossa ne synnytysvoitelut sun muut. Mulle esikoisen kanssa suositeltiin just noita venyttelyitä ja öljyämisiä. En niistä näin aikaisessa vaiheessa osannut esikoisen kanssa tietää mitään, mutta sitten lopussa synnytyksen lähentyessä aloin oikeasti ymmärtämään, että jotenkin tämän vauvan pitää päästä minusta ulos. Silloin aloin kyllä sit ihan kiltisti öljytä itseäni. Kuukauden verran sitä tein - en tiedä mikä oli apu, mutta suhteellisen siististi homma lopulta sujui. Mulla oli aikamoiset synnytyspelot päällä koko esikoisen odotuksen, mutta ne jännästi lientyivät H-hetken lähestyessä. Otin jotenkin realistisemmin raskauden loppuvaiheessa.

Jaa - nyt työt kutsuvat! Hyvää torstain jatkoa!

milonmi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei tule mieleen edes mitään kysyttävääkään, vaikka olen ollut innokas gallupien tekijä tähän asti. :-)

Meitä jouluntähtösiä on kyllä ollut pinoissa viime päivinä mukavan paljon. Mitenhän sitä itse sitten pärjää, kun kesälomalla ei pääse nettiin joka päivä?

USAmama, kultakutri ja muutkin vertaistuesta puhuneet: Olen ihan samaa mieltä, että tämä vertaistuki on kyllä loistava asia täällä. On hienoa, että pääsee miettimään ja jakamaan asioita.

Mulla muuten meni jotenkin kokonaan ohi tuo teidän parvo-asianne selviäminen, USAmama. Mutta ilmeisesti olet siis sairastanut sen joskus aiemmin?! Todella hienoa asia, että asia selkeni mitä ilmeisimmin parhain päin. :-)

Tulee mieleen nimittäin itselläni esikoisen syntymä. Hänellä näkyi veressä toksoplasmoosin vasta-aineita ja ihmeteltiin, mistä ne olivat peräisin. Minulta sitten otettiin verikoe ja selvitettiin, kuinka vanhoja minun vasta-aineeni ovat. Vaihtoehtona oli joko se, että esikoinen oli sairastanut tokson kohdussa, syntymän jälkeen tai sitten minä olin vain siirtänyt vanhat vasta-aineeni hänelle. Onneksi ilmeni, että minun vasta-aineeni olivat niin vanhoja, etten ollut sairastanut toksoa raskausaikana, vaan kauan aiemmin. Tulosten odottelu oli jotain ihan kauheaa. Tein vielä sen kauhean virheen, että menin tuloksia odotellessa (niissä meni muistaakseni reilu viikko) nettiin tutkimaan, mitä kaikkea vauvan raskausaikana saama tartunta voi pahimmillaan aiheuttaa. Lista oli aikamoinen... Huh, mutta eipä muistella sitä episodia sen enempää.

Tänään on sitten neuvola-aika, jossa toivottavasti kuulen vauvan sydänäänet. Liiketuntemukset ovat niin epävarmoja, ettei niiden varaan voi kauheasti laskea. Tänä aamuna on taas supistellut. En tiedä, mistä lienee mahtaa johtua. Toisaalta voihan noita vaarattomia, kivuttomia supistuksia tulla joillakin jo hyvin varhain.

Jos vain ehdin ennen laivalle lähtöä tulla kertomaan kuulumiset, teen sen.

Reissun takia toivotankin teille jo nyt oikein mukavaa loppuviikkoa!

Iituli 16+1

Vierailija
4/19 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

tuli mieleen näin ensimmäistä odottavana tyhmä kysymys. Mistä tiedätte, mikä vatsan kipristys on supistus? Sitä on kysytty aiemminkin muistaakseni, mutta ei tule nyt muuta vastausta mieleen kuin se kohdun kovuus. Mutta mistä sen tietää :)?

Ehkä tajuan itsekin sen sitten, jos niitä joskus tulee, nyt on niin oireeton olo ollut jo pitkään, että tuntuu ettei raskaana olisikaan.

Olvi

Vierailija
5/19 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tajua miksi, mutta eilen illalla aloin oksentamaan tosi rajusti. Tuli koko päivän safkat ylös kerralla. Mies on työmatkalla enkä oikein saanut tehtyä itselleni ruokaa kun olin niin heikkona. Menin vaan suoraan petiin ja nukuin tähän asti. Nyt sain yhden kurkkupätkän alas, mutta oksettaa vieläkin. Onkohan kauhean vaarallista vauvalle, jos oksentaa vielä näillä viikoilla? Paino ei ole noussut kiloakaan, alussa se laski peräti 4, joista olen saanut takaisin 3 kiloa kovalla syömisellä.

ÄITIYSPAKKAUS: Otan ehdottomasti jos niille viikoille pääsen. Tämä on esikoiseni enkä ole vielä hankkinut yhtään vaatetta tai tavaraa vauvalle. En varmaan saa itse ostettua mitään, koska pelkään koko ajan, että joku menee vielä pieleen.

VENYTTELY: Neuvolan täti sanoi, että tuota kyykky-jalat harallaan venyttelyä ei saisi kovin aikaisessa vaiheessa tehdä, koska kohtu kuulemma laskeutuu silloin alas ja voi aiheuttaa supistuksia. Rasvaamista on suositeltu, mutta venyttelyt ajattelin itse jättää loppuvaiheeseen. Itse synnytystä en niin pelkää, koska muistan poltot viime vuodelta keskenmenon yhteydestä. Silloin kohdunsuu avattiin pihdeillä ja vauva vedettiin lastalla ulos. Se kipu oli aivan mieletön, joten tiedän suurin piirtein mitä ainakin tuleman pitää. Kaikesta näköjään selviää. Synnytyksessä saa kaikenlisäksi epiduraalin ja tietyn kipukynnyksen ylittyessä lisäkipua ei enää tunne.

IMETYS: nännejä neuvolassa suositeltiin myös venyttelemään ja rasvaamaan, joten olen tehnyt sitä. Tihkuuko muilla muuten tässä vaiheessa vielä maitoa rinnoista? Minulta on tihkunut valkoista nestettä rinnoista jo yli kuukauden ajan ja ne ovat muutenkin paisuneet yli 2 kuppikokoa ja ovat tummentuneet ja nännipihat kasvaneet.

MAHA: missähän vaiheessa sen vatsan pitäisi ns. pullahtaa. Oma vatsa on melko iso verrattuna normaaliin tilaan, mutta en ole varma onko se pelkkää turvotusta, sillä vauvan liikkeet tuntuvat vain alavatsassa. Joissakin lähteissä lukee, että kohtu on viikolla 18 jo melkein navan korkeudella tai toisaalla, että olisi navan korkeudella vasta viikolla 20. Eikös tuo ole myös kiinni aika paljon siitä miten pitkä vatsa/selkä naisella on??

Vierailija
6/19 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kun on viime päivinä tullut kirjoiteltua niitä megapitkiä viestejä, niin tähän ei jää kuin vähän kommentoitavaa ;)).

Öljyämisestä: minä voitelin tunnollisesti paikkoja ja välilihaa johannisöljyllä, ja en tiedä, oliko siitä niin kauheasti apua kun episiotomia joka tapauksessa jouduttiin tekemään. Syynä ei tosin ollut niinkään paikkojen kireys vaan se, että esikoinen syntyi käsi poskella eikä meinannut mahtua :P. Joka tapauksessa, pysyviä vaurioita ei jäänyt ja arvesta huolimatta tuntoherkkyyskin on tallella :), mihin tuon johannis- eli kuismaöljyn nimenomaan sanotaan vaikuttavan. Eli se estää hermovaurioita ja nopeuttaa paranemista.

Raskausarpia tuli siitä huolimatta, että massua rasvailin manteliöljyllä, minulle niitä tuntuu kyllä tulevan muutenkin helposti.

Supistuksesta: kivuttomat supistukset tuntuvat lähinnä vatsan

kiristymisenä

, tunne voi muistuttaa hieman liian kireää vaatetta tai sellaista kovettumista. Kivuliaan supistuksen kyllä tunnistaa, sitten kun niiden aika koittaa! Kivuttomia " harjoitussupistuksia" minulla oli esikoista odottaessani noin rv 19 alkaen, tässä raskaudessa olen tuntenut supisteluja rehkimisen jälkeen jo rv 13. Ne ovat muistutus siitä, että vaikka raskaus ei sairaus olekaan, niin silti on syytä muistaa levon tärkeys!

Vierailija
7/19 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, minullakin tihkuu jo kolostrumia rinnoista ja nännit & nännipihat ovat selvästi tummentuneet. Tuosta nännien venyttelystä... Vaikka niitä miten venyttelisi ja pyörittelisi, ei mikään voi valmistaa siihen tunteeseen, minkä vauva imu saa aikaan! Olen vaaleaihoinen atoopikko, ja imetyksen ensimmäiset 2 kuukautta olivat yhtä tuskaa! Vaikka vauvan imu oli alusta saakka tehokas ja imuote oikea, kipeytyivät rinnanpäät ihan tajuttomasti. Välillä oli pakko käyttää rintakumia ja Lansinoh- ja Bepanthen-voiteet olivat todella tarpeen... Toisaalta sitten kun alkuun päästiin ja rinnat tottuivat, oli imetys oikein vaivatonta ja mukavaa. Jatkoinkin pitkään, toivottavsti imetys onnistuu myös tämän vauvan kanssa.

Suosittelen kaikille Imetystukilistan kotisivujen FAQ-osuuden lukemista ennen vauvan syntymää, perustieto imetyksen fysiologiasta saattaa pelastaa monelta murheelta. Toisaalta asiasta ei pidä ottaa liikaa suorituspaineita, äitiys on muutenkin ihan kyllin iso kakku. Etenkin ensikertalaisena tulee stressattua vähän turhastakin :) Imetys on kuitenkin se luontevin tapa lapsen ruokkimiseksi, mutta jos se ei ota onnistuakseen (tai tuntuu muuten epämiellyttävältä), niin onneksi elämme Suomessa jossa on saatavana hyvälaatuisia korvikkeita.

Vierailija
8/19 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää hehkuttaa kokoajan että enää KAKSI päivää tai puolitoista ja LOMALLE.. vaikka täällä hyppiminen kyllä harvenee kun ei jaksa koneelle joka päivä kuitenkaan ja aina ei ole edes mahdollisuuttakaan.

Noista rasvaamisista olen kyllä kuullut mutta ainut mitä edellisessäkin raskaudessa toteutin oli rintojen rasvaus ja mahaakin tuli rasvattua ja mä säästyin raskausarvilta. Mandariini eli eteerinen öljy kuulemma ehkäisee raskausarpia ja sopii hyvin lasten ja odottavien äitien öljyksi mutta sitä pitää siis tiputtaa vaan muutama tippa johonkin öljyyn tai rasvaan mitä käyttää, siihen saa kyllä annostusohjeet kun kysyy.

Mulla on ihan kamalan tuntuista kun kävelen hieman nopeammin tuntuu että tuolta nivusista ja alapäästä tippuu tai muljahtaa joku luu paikoiltaan... mulla näitä nivuskipuja kolotuksia on ollut jo useamman viikon. Neuvolaankaan ei ole pääsyä kun parin viikon päästä, onko muilla mitään tälläistä?

rv.17

Vierailija
9/19 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää... kurkku ollu kipeänä, toivottavasti ei tule kauhee tauti just viikonlopuksi! En meinannu yöllä saada unta ja heräilin jatkuvasti.. Päätettiin nimittäin eilen, että meikäläisestä tehdään rouvas nainen 28.7.2006, IIK!!!

Mahatauti on kyllä ikävä ja inhottava! En silti usko, että vauva siitä kärsii, on ne aika vahvaa tekoa ja vatsatautihan on ihan luonnollinen juttu!

Imettämisestä oli puhetta! Mä yllätyin tytöstä, että miten siitä ei oltu kovasti juteltu neuvolassa. Nyt näin reilu vuosi taakse päin mietin, että ihan hyvä niin. Kaikkea ei pidäkään miettiä valmiiksi etukäteen eikä ainakaan suunnitella. Synnytys, äitiys ja imetys (toki pitää muistaa, että myös isyys!!!) ovat kaikki niin suuria ja isoja juttuja ja vieläpä ihan mielettömän hormoonimylläkän keskellä, että suunnitellut asiat saattavat tuntua jopa rasitteena sekä stressin lisääjänä siinä sopan keskellä. Itse varauduin siihen, että kaikki menee päin seiniä synnytyksestä imetykseen, mutta toisin kävi. Lapsi syntyi suht normaalin synnytyskaavan mukaan, imetys lähti käyntiin heti kivasti, rinnat tosin sattui, mutteivat tuskaisesti (kaalinlehdet oli suuri apu). En saanu rintatulehdusta vaikka synnytin helmikuussa eikä lapsellakaan ollut koliikkia vaikka olin ihan 100varma siitä.... Niin vaan minullekin huonotuuriselle keskenmenon kokeneelle kävi ihan kivasti, luonto hoiti hommat hyvin, sillä vältin pitkälti netin tuomaa " sivistystä" kaikesta kamalasta!. Toki hengailin täällä ja valitin suoraa huutoa kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta, mut se on sitä loppuajan vertaistukea, vai mitä ;-)

Tulipa saarnattua... Niin ja rasvasin masua jonkin verran, pari arpea tuli mut se oli siinä...

Nyt töihin... Tiina 17+0

Vierailija
10/19 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahataudista: Minä sairastin tuota kakkosta odottaessani ainakin 3 erilaista mahatautia, eikä siinä mitään ongelmaa ollu. Ainut se, että kun maha tyhjeni olo oli kamala. Viimeisin mahatauti oli 3 viikkoa ennen tytön syntymää ja se ketutti... siinä menikin ainakin viikko vielä oksentelun loputtua ennen kuin maha alkoi toimimaan normaalisti.

Onko muilla odottajilla ollut mahanlöysyyttä? mulla on ollu ihan alusta asti aina aamuisin kun on aamupalan syöny. Eka luulin sen johtuvan jogurtista tai tomaatista, mutta kun jätin kummankin pois ei mahan toiminta oo muuttunu. Noh, parempi löysä maha, kuin ummetus, josta olen kärsinyt kahdessa ekassa raskaudessa.

Viime yönä veti taas useamman kerran suonella jalasta. Onneks kipu ei ollu kamala,mutta inhottava silti. Täytyis rueta vaan pitämään yölläkin tukisukkia,mutta kun on niin kuuma, ettei voi..hiki muutenkin tuntuu valuvan päältä....

tintti 15+0

Vierailija
11/19 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän oon oikein jämähtäny tänään tänne koneelle! Jotenkin on veto veks eikä oikein jaksa innostua mistään. Pitäis jaksaa imuroida kun ulkoolta kantauttuu niin paljon hiekkaa ympäri kämppää, mutta toistaseks imuri lojuu veskissä ;) Ilmakin on kaunistunut, mutta jotenkaan ei huvita lähteä edes ulos. Johtuisko siitä kun erehdyin menemään sinne mainostettuun IRC-galleriaan lukemaan siitä " nuppulaisen" menehtyneestä pojasta. Jotenkin tuli niin sanoinkuvaamattoman kurja fiilis itselleenkin :(

IITULILLE kivaa laivamatkaa!

OLVI tosiaan harjotussupparit tuntuu ihan selkeesti sille että alkaa " kiristää" ihan vatsan alhaalta kohdun kohtaa. Tai tietty sitten kun maha kasvaa niin koko pallo kiristyy. Se ei satu mutta tuntuu kyllä jotenkin epämiellyttävälle. Ja moni sanoo että synnytyssupparit kyllä tuntee, mutta näinkään ei välttämättä ole. Mun ystävällä ne tuntui ainoastaan jatkuvana kipuna selän puolella pienellä alueella. Luuli että oli todella pahaa selkäkipua, mutta olikin synnytyssupparit.

PIKKUTAPIIRI voi kurjuus. Oksentelu on kyllä kamalaa, mutta ei siitä haittaa ole vauvalle. Mä voin todella huonosti koko ensimmäisen raskauteni ja oksentelin itseni sairaalaan saakka, mutta terveitä tyttöjä pukkas :) Laihtuminenkaan ei kai pahasta ole vaikka mun terkkarini olikin ylihuolestunut, kun mulla oli eilen neuvolassa paino tippunut 600g. Ei siis yhtään ole tullut kiloja lisää vaan yhteensä lähteny kilon verran alkupainosta! Siitähän eilen vissiin kirjottelinkin.

Maitoa mullakin on hieman tihkunut. Tai siis sitä väritöntä. Ei nyt niin että paita olisi kunnolla kastunut mutta pikkupläntit on tullu. Ja mitä mahan pullahtamiseen tulee niin täällä ei tosiaan oo vieläkään pullahtanu!

Jaa vai tulee PIKKUSISKOSTA rouva. onneksi olkoon. Meinaatteko ihan maistraatissa mennä kun on näin nopsa aikataulu :) Varmasti on perhosia masun pohjassa!!!

Niin joo ja piti sanomani että mies sitten meni ja varasi meille matkan kun en osannut päättää. Mennään nyt sitten Michiganiin Pohjois-Amerikkaan kun mun mieheni kaverilla on siellä talo. Mennään sinne 10 päiväksi lomailemaan ja mikäpä siinä. Lähtö muistaakseni 10.7. Eihän tuo nyt mikään kahden keskeinen yltiöromanttinen loma ole, mutta tää miehen kyseinen kaveri joka paikan omistaa on kyllä todella mukava että mikäpäs siinä :)

Mutta tässä ei nyt muuta ihmeellistä. Poistuu paikalta hän

Kultsi 16+6

Vierailija
12/19 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelen minäkin. Tänään oli eka lääkärin nla ja siellä " Lotta" olla öllötteli ja sydämen sykkeet kuuluivat ihan hyvin. Kaikki oli ok, sokerirasitukseen joudun ens viikolla. Tiedossahan se oli kun on liikakiloja ennestään...

ÄITIYSPAKKAUKSESTA: Vaikka neljättä odotankin niin aion sen ottaa. Olen nimittäin säästänyt 3 aikaisempaa omiin laatikoihin ja aion ne sitten kun lapset (toivon mukaan) perustavat omia perheitä heille antaa. Itselle oli ihanaa kun äiti oli säästänyt minun vanhoja ja sain ne kun esikoista odotin. tosin en niitä voinut käyttää kun vasta kolmannella, kaksi ensimmäistä kun ovat poikia.

Muuten kuulumisia; pahoinvointi ja väsymys ovat hellittäneet ja olo on muutenkin mainio. Eilen illalla tosin sain kunnon supistuksen, kyselin siitä lääkäriltä. Oli sitä mieltä, että jos alkavat tulla päivittäin niin sairaslomalle. Itselläni kun on fyysisesti rankka työ. Tämä supistus oli just niitä jonka kohdalla ei kävelemään pääse vaan pitää odotella hetki.

Ihana kun on ollut vipinää jouluntähtösissä, mukava lukea teidän kuulumisia!

Nyt täytyy lähtä hakemaan nuorimmainen leiriltä kotiin, saas nähdä lähteekö suosiolla...

Jouluodotus 15 tasan

Vierailija
13/19 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep, maistraatissa mennään. Aikataulu tosiaan on vähä pikainen. Ollaan kyllä päätetty tämä asia jo pari vuotta sitten, mut ei olla saatu aikaiseksi. Mulla on isä kuollut, joten koen, että menetin hurjan paljon hääunelmiani kun isä ei pääsekään saatille, joten maistraatti käy mulle ihan hyvin. Aikataulun pikaisuus johtuu pääsääntöisesti siitä, että appivanhemmat (jotka asuu Ruotsissa, mistä mieheni on kotoisin, tosin suomalainen) sattuvat olemaan silloin juuri yhtäaikaa Turussa, joten tulevat sitten molemmat todistamaan. Toiottavasti vaan äitini tulisi sen verran terveemmäksi, että pääsisi hänkin. No, onhan siihen vielä kuukausi.

Nimistä mekin olemme miettineet, että pitää toimia suomessa ja ruotsissa, muita kriiteereitä ei oikeastaan ole ja aika suosikki listalta tuntuu nimivaihtoehdot olevan. Tytölle olis taas nimi tarjolla, pojasta ei tietoa...

Iitulille hauskaa matkaa, kohtahan sulla on se neuvola!

Tiina 17+0

Vierailija
14/19 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ensinnäkin laivamatkatoivotuksista. Nyt saatankin lähteä hyvillä mielin sinne, sillä neuvolassa kuuluivat taas sydänäänet eikä verenpaineessa tai pissassakaan ollut mitään häikkää.

Terkkari ei osannut sanoa mitään erillistä syytä vuotoihin. No, jos pysyvätkin nyt poissa. Jos eivät, täytyy vakavasti harkita yksityistä ultraa, jos kunnalliselle on niin hankala päästä. Muutoin menen sitten rakenneultraan ensi kuun loppupuolella.

Palataan siis ensi kuun puolella. Minä lähden kohta tuolle kivalle pikkulomalle laivalle! Toivottavasti Tukholman aleista löytyy jotain!

Mukavaa loppuviikkoa ja nähdään lauantaina!

Vierailija
15/19 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin tätä! Kirjoitin pitkät sepustukset ja menin potattamaan esikoisen, niin sitten kone hävittää koko eepoksen!!! Mrrr!!!

Nöyränä uusi yritys..

IITULILLE hyvää matkaa!!!

PIKKUSISKOLLE onnea avioliittoon astumiseen!!! :)

IMETYS Toivon totisesti, että tämän pikkukakkosen kanssa täysimetys onnistuisi. Esikoisen kanssa oli tissi-pullo-ruljanssi. Ei ollut herkkua.

ÖLJYILY En esikoisen odotuksen aikaan harrastanut. Saa nähdä jaksaako/muistaako tällä kertaa. Tuota kyykky-juttua en ollut ennen kuullutkaan. Tosin itsellä on sellainen " pullottava" ja tykyttävä olo alapäässä. Toivottavasti ei ole mitään laskeumaan viittaavaa..?!! Onko muilla samanlaista?

MAIDON TIHUTTELU Ei ole vielä ollut. Saa nähdä alkaako, ennen kuin joku sitä tarvitsee.. :)

VATSA LÖYSÄLLÄ täälläkin! Todellakin ummetuksesta ei tietoakaan. Eikä haittaa :) Neuvolassakaan ei kommentoitu mitään asiaan.

PAINON PUTOAMINEN Täällä taisi jollain muullakin olla painon suhteen muutosta toiseen suuntaan? Mikä sulla oli lähtö paino/BMI? Miten neuvolassa on suhtauduttu?

Mulla oli BMI ennen raskautta 28, joten ylimääraistä löytyi/löytyy. Viimeksi nlassa oli lähtöpainosta tippunut 5,5kg. Terkkari sanoi vaan, että aika paljon on tippunut, ei muuta. Itteäni ei huoleta, vielä on extraa.. Ja esikoisesta tuli 17 kg vasta puolenvälin tienoolta lähtien. Aloitin heti alusta asti raskausdiapetesruokavalion, kun lääkäri sanoi, rttä ei sais niin paljon tällä kertaa tulla painoa. Sillä on varmaan kanssa vaikutusta ollut.

Eipä täällä ihmeitä. Iltaisin saa nauttia masujumpasta :) Ihanaa!

Nyt taitaa esikoisella nälkä kurnuttaa vatsaa, ei kun syömään!

Hilloviili 17+1

ps. ihanasti täällä on porukkaa :) aina ei itse saa kirjoitettua, mutta lukemassa käyn joka päivä.

Vierailija
16/19 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hävisi nekin kuin tuhka tuuleen! Enää en jaksa uudelleen, mutta kiva että hilloviili jaksoit! :o) Yritänpä taasen vaikka huomenna uudelleen. Kivaa päivää vaan kaikille, ja hauskaa matkaa IITULILLE ja KULTAKUTRILLE. Oletkin meille päin tulossa KK, mutta kirjoitan siitäkin lisää sitten huomenna.

Eikun imuroimaan.... UM 17+5

Vierailija
17/19 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiitokset kaikille vastanneille. Pahoinvointi on jo vähän helpottanut ja olen saanut syötyäkin ihan hyvin tänään.

Painoindeksi oli ennen raskautta 21 ja nyt se on tippunut 20:een. Neuvolassa ovat pikkuisen kommentoineet, että pitäisi nousta tai on huonompi juttu. Paha vaan saada sitä nousemaan, jos oksentaa 2 kuukauden ajan monta kertaa joka päivä. :-(

Ripulista olen kärsinyt vuoroin ummetuksen kanssa ja tällä hetkellä on ripulikausi meneillään. Sekin taitaa enemmänkin pudottaa painoa kuin nostaa sitä.

IITULILLE minunkin puolestani hyvää matkaa. Tosi kiva kun menet naimisiin PIKKUSISKO. :-)

Vierailija
18/19 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat lähti tuossa tunti sitten ja taas väsyttää...jostain syystä aina kamalan rankkaa kun tulee yövieraita :P.

IMETYKSESTÄ keskusteltiin täällä... Mä imetin esikoista puolivuotiaaks, tosin jossain vaiheessa aloin antamaan pullosta korviketta lisäks. Toista imetin vuoden ja 3kk ja sille ei sit kelvannu ollenkaan pullo eikä korvike ja vähänkö se oli rankkaa!Nyt toivon että tuleva vauva oppii myös pullolle, vaikka rinta varmasti on pääasiallinen ravinto... mut vois poistua edes tunniks joskus kotoa, varsinkin jos meinaan keväällä opiskellakin vielä...

RASVAILUSTA... mahaa oon rasvaillu edellisissäkin raskauksissa, tosin aina on tullu raskausarpia, sillä massut on paisunu ihan mielettömiks. alakerran rasvailusta ja venyttämisestä en oo ennen tätä raskautta kuulukaan :o? Oonkohan eläny jossain pullossa?Tosin en tiedä tulenko aloittamaankaan... Ekassa synnytyksessä leikkasivat välilihaa ja toisessa se repes vähän..Mutta äkkiä niistäkin on toivuttu.

Olikohan jotain muuta... ÄITIYSPAKKAUS, en tiedä otanko. Toisaalta houkuttas ottaa nappulalle oma pakkaus...mut toisaalta...kaks pakkausta on jo, joten vaatteita on kyllä ihan riittämiin. Jokaiselle on kuitenki tullu aina lahjana tai ite ostettua jotain omaa ja varmasti tällekin (on jo nyt tullu ostettua) joten niitä voi sit säästellä. Pikkuruinen toppa-asu pitää ainaski hankkia.Ja jos tulee poika niin jotain poikavaatteita, sillä edelliset on molemmat tyttöjä.

Onko kellä tietoa miltä tuntuu iskias kipu??siis mistä se lähtee jne?

Kun mulla on joku ihme kipu tuolla oikeassa pakarassa...sitä on aiemminkin ollu mutta nyt on taas tullu. Sillon kun koskee niin ei pysty seisomaan pitkään vaan pitää istua tai kyykistyä.

Suonikohjutkin on tullu jo riesaksi alakertaan (enkä tarkota nyt jalkoja). Inhottavaa kun tulivat jo ny :P :P!!

Hyvää loppuviikkoa kaikille!!

ekat potkuilut on vissiin jo tunnettu ;).

skeddu rv 15+5

Vierailija
19/19 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi pikkusiskolle onnea tulevien häiden johdosta! Sulla onkin sitten kiireinen kuukausi edessä :).

Pikkutapiirille: minäkin oksensin esikoisesta raskauden puoliväliin, ja terve (ja iso) lapsi tuli :). Silloin (niinkuin nytkin) lohduttelivat neuvolassa että oksentelu ei vaikuta sikiöön, vaikka äidille koville ottaisikin.

Ja maitoa mullakin " tihkuu" :P. Esikoista vielä imetän...

Tuo painon putoaminen on täälläkin huolena. Aluksi paino kyllä lähti nousuun, mutta nyt parin viime viikon aikana on tipahtanut hitusen alle lähtöpainon. Täytyy nyt koettaa jotenkin saada sitä uudestaan nousemaan (mulla painoindeksi 20). Taitaa käydä tämä odotus, pahoinvointi ja imetys liian rankaksi. Ehkä pitäisi tuosta viimeksi mainitusta koettaa vähitellen luopua. Niisk.

Ihanaa kun jotkut pääsevät vielä lomailemaan. Meidänkin piti lähteä kesäkuussa matkalle, mutta jouduttiin se mun olon takia perumaan :(. Mutta ehkä sitten syksymmällä.. Hauskoja matkoja teille muille!