♥KESÄKERTTUJEN viimeisiä päiviä viedään♥
Kommentit (20)
empä edes muista koska oon viimex alotellut päivän pinon *snif* tuleepas haikee mieli tästäkin....
*varoitus* vielä mahakkaat!!!
nää hormoonit on edelleen ihan sekaisin vaikka Aurora syntyi 19 päivää sitten :DDD
no mutta tulkaas kerttuset pinoutumaan niin katsotaan ketä vielä jäljellä...
aih.. mun olis pitänyt kattoo tuo eilisen pino ennen kirjottamista... no varmuuden vuoksi: Onnea kaikille vaavinsa saaneilla ja suppari säteitä odottajille :D
tänään aamulla makoilin auroran vieressä sängyssä (isi nukkui sohvalla)(että saa pari yötä nukuttua " rauhassa" ) :) niin meillä oli semmoinen ensimmäinen yhteinen " keskustelu/kommunikointi hetki
siinä sitten tuijoteltiin silmät sikkuriralla sormia, ähistiin, puhistiin, välillä maistettiin äitin sormea :DD
kestovaippailu lähtenyt ihan hyvin täälläkin vauhtiin vaikka oonkin ihan vihree näis jutuis. (himskatin kone ei vaan pese noita vielkää puhtaax :( )
tosin pikkuinen on vielä niin pieni että ei voi kauheen paksua pakettia tehä ja sit saa koko ajan olla vaihtamas vaippaa...
nyt oon kirjotellut houkutuksex aikas paljon joten jatkakaahan perässä!! niin ja tulkaan yahooseenkin meijän kans turisemaan!! ♥
krisse,tytöt ja Aurora 19pv
Taas tuli venytettyä aamua kunnolla sängyssä..Mikäs siinä kun maha vielä iiiso ja tänään laskettuaika, mutta mitään merkkejä ei näy eikä kuulu. Oon jo asennoitunut siihen, että tää lähtee vasta käynnistyksellä..blaah. Huonoa kärsivällisyyttä mulla :/ no, viimeistään 13.7. pitäis olla viho viimeinen eräpäivä..
Marieelalle paljon tsemppiä käynnistykseen, toivottavasti ne kanssa käynnistää tänään!
Kiva taas lukea muiden vauva-arkea! Ai niin, yksi kysymys, onko muilla särkenyt ihan hirveesti nännejä loppuraskaudessa? Mulla on parina yönä särkenyt tosi paljon. Maha on taas kerran sekasin, mutta niin se on ollut pian viimeset kolme viikkoa..
Tän päivän ohjelmassa on taas siivousta ja jos vaikka leipois sämpylöitä pakkaseen, kun en sitten ihan heti ehdi tekeen mitään vauvan kans.
Mitäs muille kuuluu?
anninapa 40+0
Minäkin heräilen jo toista kertaa! Ollaan otettu miehen kanssa tavaksi syödä aamupuuro, kun se lähtee töihin ja tänäänkin sellainen keiteltiin tuossa 7 aikaan. Sitten miehen lähdettyä töihin vähän ennen 8 kömmin takaisin peiton alle lukemaan ja olin nukahtanut taas tänään :) Ihanahan se on nukkua, kun vauvan kanssa sitä ei niin vaan nukutakaan pitkin aamua.
Mulla ohjelmassa tänään kankaiden haku pinniksen reunoihin ja imetyspaitaan. Kiva saada jotain tekemistä, kun tuo masu vaan kasvaa eikä mitää merkkejä synnytyksestä ole..
ANNINAPA: Oon heränny nyt viimesten kahden viikon aikaan muutamia kertoja pitkästä aikaa (alkuraskauden jälkeen) siihen, kun rinnanpäät vihloo niin vietävästi! Ja vihlominen on just oikea sana. Se tuntuu jonkin verran tuolla rinnan sisälläkin. Inhaa!! Sitte oon huomannu, että koko nännipihat kihelmöi ja kutiaa iltaisin, ihan kuin ne taas kasvais..
No, mutta ei kun uuteen päivään.. Sais taas tämän kulumaan inhimillisissä fiiliksissä.
Alide ja Muru 39+6
P.S. Toivottavasti Marieela saa käynnistyksen!! Peukutusta!
Onpas täällä tosiaankin hiljaista!:)
Päivät käy vähiin... Huomenna on jo viimeinen kesäkuun päivä. Kyllä taisi lääkäri olla toukokuussa oikeassa, että menee heinäkuulle tämä meidän vauva! Huomenna kuitenkin lapsivesikontrolliin ja voi olla, että rupeavat jo käynnistämään. Mitattu lapsivesiarvo oli viimeks jo 4,4, kun kontrolliin joutuu arvolla 5,5. Ainakin täällä päin...
Onko muilla mitattu lapsiveden määrää?
Parina päivänä olen ehkä pongannut limatulppaa, vaikka voi olla jälkivuotoa aika ronskista tiistaisesta sisätutkimuksesta... Ihme, ettei lähtenyt sillä käyntiin.
Minäkin olen nauttinut pitkistä unista koko tämän loppuraskauden. Käännän vain kylkeä vaikka heräisin jo kahdeksalta ja jatkan unia! Ei tätä nimittäin pitkään kestä ja seuraavassa raskaudessa (toivottavasti sellainen joskus tulee) on jo yksi lapsi hoidettavana.
Onko kenelläkään kokemusta gragonin turvakaukalosta ja matkarattaista? siis näiden yhdistelmästä... onko käytännössä yhtä hyvä miltä kuulostaa?
Mutta nyt sämpylöitä paistamaan... Nauratti, kun taisi olla jollakin muullakin samanlainen päiväohjelma!:)
Amanda rv 40+6
Aamusella kaatusin imuroidessa yläkerran rappusia, vatsaan, selkään sattui ja tuli huono-olo. Nyt olo parempi, supistelee niin kuin ennenkin ;) ei siis niitä kipeitä. Neuvolassa oltiin kuitenkin sitä mieltä että parempi mennä polille näytille..
Odotan tässä ukkia esikoista vahtimaan ja käly lähtee viemään minua kotkaan. Kiva, kun täältä on sellanen tunnin ajomatka..:/ No, saan kuulla mikä tilanne alapäässä ja että kaikki varmasti ok. Toivottavasti ei kuitenkaan jätä minua tarkkailuun..pitää varmaan ottaa varmuuden vuoksi kassi matkaan, niin en sitten varmasti jää sille tielle =)
Tulen kertomaan kuinka kävi, kun pääsen taas koneelle =)
Tuulia rv 39+5
Kiitoksia vaan kaikille ihanasta seurasta! Otetaahan tas uusiks ja kaikki aikanaan pikkusiskoa tai veljeä tekemään :)
Tuo meidän pikkanen piereskelee tuolla sängyssään. VIime yö meni ilmavaivoja ähisten ja sitten vaatikin rintaa tunnin välein :( En tiedä onko nyt joku tiheänimemisen kausi vai hakiko vaan helpotusta omaan olotilaansa. Tänään meen hakee toisen merkkiset d-vitamiinit ja Cuplatonit apteekista. Toivotaan, että helpottais.
Krisse: Käytäthän imupaperia kestovaipoissasi? Meillä kone on pessyt lisäimut ihan valkosiksi... mutta tosin huuhtasen ne miedolla pesuaineella ennen pyykkikoriin heittämistä niin tavallaan likovat sitten sihen asti, että pääsevät koneeseen. Nyt en ole muutamaan päivään käyttänyt kestoja kun nuo meidän keskosvaipat alkavat jäädä pieniks ja pitäs ehtiä kuluttaa vielä kaks paketillista niitä, ettei jää käyttämättä.
Tänään mennään neuvolaan niin saadaan tietää jätkän virallinen paino. Ite punnitsin toissapäivänä 2740 eli aika iso alkaa jo olla ;)
Onko meillä jo listaa vauvapuolella, vai onko kaikki vauvansa saaneet Yahoossa?
Ninni ja Jesse 2 vk (hassua kirjoitin ihan rutiinisti ensin rv)
tässä pikku mies sylissä kirjoitan niin puuttuu isot kirjaimet...
tsemppiä teille mahakkaille vielä uskokaa pois tämä palkinto on mitä rakkain sitten kun sen aika tulee!
meidän poju se vaan nukkuu ja nukkuu nytkin tässä sylissä unta vetelee. yöt nukkuu mun kainalossa ei omassa kopassaan yhtään heti alkaa nurina... :) mutta ei haittaa sillä oon niin onnen euforiassa että voisin olla 110% ajastani tämä sylissä.
hormoneista krisse puhu, niinpä! vuoroin itkua ja naurua ja mitä kummallisimmista asioista. äsken tuli radiosta se valvomon kesäbiisi niin itkua riitti, kuuntelin sen meinaan noin 100 kertaa radiosta juhannusaattona kun olin synnyttämässä. se oli niin koomista siinä tilanteessa kun sattui niin pirusti ja jätkät laulaa " tästä kesä voi alkaa....hypnoosiin ja transsiin..." mietin siellä että niinpä tästä se kesä nyt alkaa sitten. miehelle sanoin että tämä on mun ja " jussin" oma synnytyslaulu.
sitten itkin pitkän tovín kun vaihdoin kakka vaippaa niin tuli vaan mileen yks kaks kuinka paljon onkaan vauvoja jotka syntyy alkoholiperheisiin ja heille ei vaihdeta vaippaa kun joskus kun muistetaan ja mietin miten vauvat joutuvat kärsimään. ihmeellisiä ajatuksia sitä pyöriikin päässä. no, etupäässä itken vaan tätä onnea ja autuutta ja aika tavalla oonkin tässä vollottanut, mies ja eritoten lapset ihmeissään. lapset luulevat että olen surullinen, yritä sitten saada ymmärretyksi että olen niiiiin onnellinen että itken siksi.
anninapa mulla oli vikan 4-5 päivää tissit tosi arat, hmm...... :)
kipeisiin nänneihin muuten suositeltiin sitä lansinohia mutta kuulema sitten kun nännit on jo " auki" olisi parasta bepanthen. näin siis nkl: käilöt valisti. itse siirryin eilen jo bepantheniin, oikea nänni jo aukesi ja vuotaa vähän verta, *kipeetä tekee*.
nyt tätyy mennä syöttöhommiin näillä verisillä rinnoilla auts....
t.mariadee +jussi5vrk
Ja voimia kaikille iso mahaisille..lohdutuksen sanoja --> kyllä se sieltä tulee, kun on tullakseen! Mä meinasin kyllä itse viime metreillä seota, kun ei kuulunu eikä näkyny vauvaa! Joten voimia!
Meille kuuluu hyvää..tyttö on nyt 11vrk vanha ja ei ainakaan vielä valvota öitä. Nukkuu rauhallisesti meidän vieressä. Syötän pari kertaa yössä, kun alkaa tuhista. No, nyt hän heräsi..tietty! Palailen..
Hanna* ja Adeliina
tsemppiä kovasti viimeisille kasassa oleville kesäkertuille! Toisaalta kateellisena olen seurannut teidän kärivistelyä...oli se vain niin jännää aikaa odotella lähtöä, ja synntyskin on niin mahtava kokemus : ) Vaikka itsekin tuskailin loppumetreillä, menihän meilläkin 10 päivää yli. Nauttikaa viime hetkistä, pian ne vauvat on kaikilla kesäkertuilla.
Maanantaina terkka kävi tarkistamassa meidän tytön. Painoa oli jo 3700g, (syntymäpaino oli 3545g), joten ruoka-aikaa ollaan oltu kotona : ) Tyttö on varsin rauhallinen, nyt on ollut parina iltana pientä mahakipuilua. Varmaan, kun tankkaa aika reippaasti iltasella. Pitää kiiniittää enemmän huomiota ryöhtäytykseen.
Nimi on vielä mietinnän alla, muutamia ehdotuksia on....ristiäiset on vasta 5. elokuuta joten on tässä vielä hyvin aikaa, vaikka ois kiva ottaa jo nimi käyttöönki.
sokuri ja tyttönen 15 vrk
huh mikä päivä. eilen huomasin kun neiti kakkas niin siinä tuli mukana vähän verta. soitin neuvolaan ja käskivät tulla näytille. no, meidän neiti ei nukahda vaunuihin, onnistuu vaan jos nukahtaa ensin muualle ja sit siirtää vaunuihin. menomatka meni hyvin, sain hyvissä ajoin nukkumaan. tulomatka olikin sit painajainen. neuvolatäti suositteli että vaan totuttaisin vauvan vaunuihin, kyllä se siitä. no minäpä ajattelin heti rueta totuttamaan. vauva söi ja nakkasin hänet heti koppaan. 5min. ja huuto alkoi. olin kaupungissa, satoi vettä, ei siis voinut ottaa syliin ja kantaa. soitin sit kaverille joka asuu keskustassa ja menin niille nukuttamaan tyttöä. siellä sainkin hänet unten maille. menin sit kaupan kautta kotiin. satoi vettä kuin saavista kaataen. vähän ennen kotiovea alkoi taas huuto. ja sitä on jatkunut koko ajan. en oo ite syönyt kun viimeks yheksältä, heikottaa ja päätä särkee.
nakkasin neidin kapaloon ja nyt näyttäis nukahtavan tähän syliin. en taas oikein tiedä mitä se itkee. rintaa haluais imeä, mut välillä kiemurtelee hirveästi ja sit parkaisee tuskaisesti. todennäköisesti on niitä vatsavaivoja. mut outoa kun paro päivää on taas mennyt niin hyvin. aloitin tosin eilen d-vitamiinit, kai ne sit itkettää. kävin jo tänään ostaa niitä toisen merkkisiä, toivottavasti ne ois vatsaystävällisempiä.
voi että kun jo nukahtais, ois kiva syödä ja lukea vähän lehteä. mieskin soitti just ja sanoi jäävänsä ylitöihin. ei ois kyllä tänään tarvinnut jäädä kun on tämmöinen päivä. voi vitsi minkä töräyksen neiti just päästi, toivottavasti nyt helpottais. kiitos muuten ninni siitä uniliinavinkistä. tilasun heti sen ja hyvin näyttää kapalo toimivan. tää on vielä kivan ohut, joten ei pitäis tulla vaavillekaan liian kuuma.
pitäisköhän miunkin nyt sit liittuä sinne yahooseen kun ei taida täällä hirveästi kukaan kirjoitella, vai onko kaikki vielä niin kiinni vauvoissaan. ei kyllä itsekään ekaan viikkoon kerennyt edes ajatella tietsikkaa. nyt auttaa kun käy tänne vähän purkautumassa. ärsytti neuvolassa kun siellä toiset vaan syötti vauvan, puki sen jälkeen päälle ja ei kun laittoi vaam koppaan. ja vauva tuhisi tyytyväisenä. ei vaan meidän vauva! kai tää on sit niin temperamenttinen ja omapäinen neiti (tullut äitiinsä). toivottavasti tää on ihan normaalia. ois se rauhallinen vauva aika helppo. en mie oikein voi lähteä pitkäks aikaa mihinkään ellei oo paikkaa mihin pääsee imettämään ja nukuttamaan vauvan. imettää vielä vois vaikka missä mut ei tää nukahda jos on kauheesti hälyä. vaikeeta! no, jossain vaiheessa varmaan helpottaa kun vauva alkaa kiinnostua ympäristöstään.
nyt taitaa neiti nukkua, pakko lähtee syömään tai taju lähtee.
tytteli-83
Eihän meitä odottajia täällä enään paljon ole. On silti kiva lueskella vauvansa saaneiden juttuja, että miten arki on sujunut.
Mielenkiinnosta kysyisin näiltä vauvansa saaneilta, että onko teidän vauvat palelleet kovasti syntymän jälkeen? Ystäväni sai tyttövauvan 11.6 ja pikkuinen on palellut kovin. Itselleni ei olisi tullut mieleenkään että vauva palelisi kun on lämmin kesä ja kaikki. Ensimmäiseni oli marrasvauva eikä hänkään palellut, mutta onneksi sain tietää asiasta tarpeeksi ajoissa, sillä olisin lähtenyt synnärille liian vahan vaatetta vauvalle mukana.
Onhan se ihan järkeen käypää että vilu tulee kun lämpöisestä kohdusta ulos revitään yks kaks.
Sitten omaan vointiin. Kohdun suussa ja peräsuolessa on hirveitä vihlovia tuntemuksia ollut jo hetken aikaa, mutta nyt ne tekevät olon jo tosi tukalaksi. Mitään ei silti tapahdu, käy välillä vähän hermoon. Huomenna vasta neuvolan. Kaikki on soitellut tänään että etkö meinaa lähteä jo synnärille? Eikös se laskettuaika ollut tänään, jne... Ihan kun se oisi noin yksinkertaista.
Mahtoikohan catx85 päästä eilen lähtemään kun ei ainakaan vielä ole täällä käynyt, toivottavasti.
Noi sämpylän leipomisjutut sai mun veden nousemaan kielelle, joten taidan itsekin ryhtyä toimeen.
Hyviä vointeja kaikille!
Inle 40+0
Niin empä ole kerennyt tänne mitään kirjottelemaan..Vieraita ravaa vauvaa katsomassa :) Päästiimpäs jussia viettämään mökille. Vauveli nukku vaunuissa niin tyytyväisenä. Välillä tissitin ja taas hän nukkui nukkui ja nukkui.. Kova nukkumaan tämä meidän tyttö!
Niin en muista esikoisesta, että millon ne vatsavaivat tulee jos on tullakseen?? Meillä ei ainakaan vielä mitään pahempia oireita..vatsa toimii..heh heh..HYVIN! :) Kakka lentää kaaressa pierun kera :) Oikeen prinsessamaista!
Ja niin pyllyyn tullu kasoittain näppyjä..oikeen sellasta ' ihottumaa' . Mites mahtaa hoito?? Käviskö joku mieto pesuneste (lactasydia ainakin oli sairaalassa) ja joku pyllyrasva tai talkki?? Vaikuttavat hikinäpyiltä osittain..en tiedä!! Auttakaa..
Niin onkohan vauvapinoa aloitettu??
Hanna* ja Ade
Meidän esikoinen oli saman tyylinen..Laitatko vaunuihin hänet selälleen? Koita myöskin sivuttain. Ja niskasta koita, ettei ole hiki. Esikoinen ns.hikoili. Se oli yksi syy miksei viihtynyt vaunuissa. Ja tuttia ei syönyt ollenkaan..se vasta tuskaa oli kun ei saanu mitenkään hiljaiseksi. Minäkin olen joutunut esikoista sylissä kantamaan ja kerran bussipysäkillä syöttämään. Kun itki ja itki vaan..Sitten keksin työntää vaunuja pitkin ojan penkkoja. Mitä enemmän tärisi niin sitä paremmin nukkui. Työnnä niin et ainakin toisen puolen pyörät menee ojan penkkaa pitkin et ne tärisee tai heiluu oikeen kunnolla. Ja voit itse sit vielä vähän kädellä tehostaa.Heiluttamalla vaunuja. Doctor Phillissä sanottiin, että kun vauva itkee niin sen saa hiljaiseksi suhistamalla yhtä kovaa kun vauva itkee..eli shhhhhh...ja pitkään yhtäjaksoisesti. Kuulostaa vauvasta kuulemma äidin verenvirtauksen ' kohinalta' mitä on kuullut mahassa. Ja kylpy rauhoittaa vauvaa! Laske lämmintä vettä ja kylvetä illalla. Anna sit tissiä ja ota viereen nukkumaan. Tissittää voi makuultaan ja laita tyyny hyvin pään alle ja vaikka nukhda hetkeksi tai ainakin sulje silmät! Juo paljon. Myös mehuja, että sokeriarvot pysyy ylhäällä. Ja huomasin kun itse join cocista niin vauva itki tosi paljon. Vältä omenoita, uusia perunoita, sipulia, paprikaa, maustettuja ruokia..syö tavallista ei maustettua ruokaa.
Toivottavasti jostain oli apua??
Ja osta maitohappobakteereita apteekista. Myydään jauheena..mukana annostuslusikka. Sekoita sun maidon tai veden joukkoon ja anna vauvalle pullosta tai lusikasta suoraan suuhun. Rauhottaa vatsaa. Ja käytä itsekkin gefilus tuotteita. Ne mehut kaupassa aika hintavia mut hyviä! Ja jogurtit..
Kerro auttoko mikään.. Hanna*
se ei ollu ainakaan meidän neidin mieleen..mahassa möyri ja pieruja pukkas koko ajan!
Ja muista et ei oo väliä vaikka vauva välillä itkeekin..olkapäällä kantaminen rauhottaa meidän neitiä. Koita jaksaa! Yksin on varmasti aika uuvuttavaa!! Voimahaleja..
Hanna*
eli haikari vieraili perttuliinan luona 20.6. tuliaisinaan hänellä oli suloinen poika. kokoa oli 52 cm ja 3660g. pipo oli 35cm. arki on lähtenyt hyvin käyntiin. ja ite muistan joka hetki kiittää haikaraa tästä ihanuudesta. haikara saapui sen jälkeen käynnistys aloitettiin klo12. ja käärö oli kotisylissään klo 19, 09 ( rv oli 39+4)
äiti ja isi on aivan haltioissaan=)
t.perttuliina ja pikku-ihme
Minäkin kävin tänään viimeisen kerran neuvolassa, kaikki hyvin, paineet ok, pissi puhdas jne. Nyt sitten odotellaan, käynnistyykö ennen TAYS:n kontrollia ens tiistaina. Eiköhän sitten jo aleta käynnisteleen...
Viikonlopuksi lädhetään mökille. Lapset lähtevät mummin ja papan kanssa jo päivällä, me miehen kanssa illalla tai la aamuna. Mökiltä tosin on hieman pidempi matka synnyttämään (45 min.) kuin kotoa (5 min.), mutta siellä saa lepäillä, saunoa ja on viileämpää. Lapset jo innolla odottavat. olisivat jo tänään lähteneet, mutta huomenna on aamupäivällä vielä uimakoulu.
voimia meille kaikille loppumetreille! Ja onnea Perttuliinalle!
Vaaksa ja Tuutikki 41+2
Ottivat melkein tunnin käyrää ja lääkäri sitten tutki huolella. Selvittiin pelkällä säikähdyksellä, lihasrevähdyksellä.Olokin parani heti kun sai tietää että kaikki hyvin. Kyllä sitä itsekin oli kovin huolissaan.
Sykerö nyt vahvistui tytöksi =), tosin vielä lääkäri sanoi että pienellä varauksella. Mehän ollaan koko ajan tiedetty että sisko Mimmille tulee ;), varauksella tietenkin =). Painoarvio oli 3600g, mikä oli minusta hassua, kun viimeeksi melkein kuukausi sitten oli 3400g. Sormelle olin auki ja kanavaa jäljellä, joten jotain tapahtunutkin, mutta saattaa silti mennä kahella viikolla yli. Vastoin edellistä tietoani, nyt tosiaan ootellaan sinne rv 42 jos ei ole itekseen tullut..plää. Pitäkää nyt kanssasisaret peukut pystyssä, että lähtö tulisi.........pian ;)
Huojentunut Tuulia
Oon oikeastaan muuten oppinut arkea vauvan kanssa, mutta tuo vaunuissa nukahtaminen ei suju. Laitan vauvan aina kyljelleen vaunuihin. neuvolatäti suositteli nukuttamaan mahalleen ja käänjtämään sitten kyljelleen. Ei neiti suostunut mahallaankaan olemaan. Rupes vaan ryömimään eteenpäin.
Maitohappobakteereja ostin ja pari päivää syötin niitä, mutta mielestäni ne vaan pahens mahaa. Tein sitten kompromissin ja rupesin syömään niitä itse. Disfatylit auttaa ihan selvästi.
Iltaisin neiti on kyllä tosi rauhallinen. Yöt nukkuu tosi hyvin miun vieressä ja nyt alkaa tykätä jo niistä kylvyistä.
Muuten tässä ei oikeastaan ole mitään ongelmaa, paitsi että en uskalla pitkäksi aikaa lähteä mihinkään. Meiltä menee kaupunkiin kävellen 20min /suunta, joten kaupungilla oloon jäisi aikaa noin puoli tuntia että kerkee takas kotiin ennen kuin neiti herää. Kunhan ikää tulee lisää, niin otan vauvan kantoreppuun ja lähden shoppailemaan. Sylissä kun ei itke oikeastaan yhtään.
Kaikki vinkit oli hyviä ja suurinta osaa olenkin niistä kokeillut. Pitää nyt kattoo miten se rupeis rauhoittumaan niihin vaunuihin. Ehkä mie lähen kotipihalle kiertämään pientareita ja katson rauhoittuuko.
Nyt pitää mennä ruokkimaan tyttö
Tytteli-83
Kävinkin jo sunnuntain pinossa ilmoittelemassa, että kotiuduttiin juhannusvauvan kanssa. No, yksi yö ehdittiin olla kotona. Mulla oli heti seuraavana aamuna vähän lämpöä, joka vaan nousi päivän aikana. Myöhemmin alkoi myös tosi kova ja klönttinen vuoto. Iltaan asti sitkuttelin kotona, mutta sitten alkoivat jo kivutkin. Lääkärin oli lähdettävä ja tuomiona kohtutulehdus. Takaisin sairaalaan jouduttiin sitten vauvan kanssa. Ei ollut mikään mukava kokemus. Kuume oli kova ja kivutkin ihan kiitettävät. Tulehduarvo kiipesi parhaimmillaan pariin sataan.
Suonensisäisellä antibioottihoidolla ja kaavinnalla päästiin pikkuhiljaa voiton puolelle. Tänään päästiin kotiin toipumaan. Joten nyt sitten uudestaan aletaan totuttelemaan tähän vauva-arkeen.
Onnea uusille pikku-kerttusille ja kärsivällisyyttä kaikille mahakkaille!
Bombo ja tyttö 6 vrk
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7666693&p=3&tmode=1&smode…
tuossa linkki keskiviikon pinoon