Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kumppanini ovat tunnekylmiä, narsistisia p*skiaisia?

Vierailija
27.03.2020 |

Elämässäni on ollut kolme seurustelu- tai tapailukumppania ja heistä kaksi on äärimmäisen tunnekylmiä, jopa ns
valkokauluspsykopaatteja. Yksi heistä oli impulssikontrolliongelmainen ja henkisesti hyvin epävakaa. Yhden illan suhteita tai muita seurustelujuttuja minulla ei ole ollut koskaan ja kaikkien noiden kolmen kanssa seurustelin pitkään; yhden heistä kanssa olin monta vuotta naimisissakin. Miksi minulle ei ole sattunut kohdalleni empaattisia ja lempeitä miehiä?

Pidän miehissä älykkyydestä, itsevarmuudesta ja miellyttävästä ulkonäöstä, mutta ilmeisesti en ole itse riittävän tasokas saadakseni lempeäluontoista miestä, joka olisi myös älykäs ja komea sekä melko taitava supliikkijutuissa ja itsevarma. Vai mikä voisi olla syynä? Mainittakoon, että eka seurustelusuhde minulla oli vasta 23-vuotiaana, sillä nuorena olin hyvin ujo ja ylikiltti kotihiiri.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on yksi yhdistävä tekijä: sinä olet jokaisen valinnut.

Vierailija
2/31 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että aloittaja on passiivisena saaliina odottanut yliekstroverttien miesten aloitteita ja viemistä, samalla hiljaa vikisten. Kilteille tytöille monesti käy juuri niin. Narsistiset paskat hyökkäävät kilttien ja hiljaisten tyttöjen kimppuun. Sen takia olisi aina suotavaa että juuri kiltit tytö olisivat akttivisempia parinvalinnassa, ja preferoisivat kilttejä miehiä.

Taitaa olla toiveajattelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle ilmeisesti tuosta viehättävästä älykkyydestä ja itsevarmuudesta kielivät piirteet, jotka joku toinen ehkä kääntäisi suoraan tunnekylmyydeksi ja narsismiksi.

Itsellä samaa ongelmaa, ihastun ihmisiin, joita kaverini yleensä sitten vihaavat alusta asti. Sanovat, että mieheni ovat aina heti ensitapaamisella heidän silmiinsä kuspäitä, ylimielisiä ja vähätteleviä minua ja kavereitani kohtaan. Itse olen sille ilmeisesti täysin sokea. Kai miehekkyys tarkoittaa minulle epäkunnioittavaa tunnekylmyyttä, ja lempeys on akkamaista, eikä viehätä.

Vierailija
4/31 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se mitään sattumaa ole, jos olet itse valinnut ja pitänyt pidemmänkin aikaa? Mites sun vanhempisuhteesi vastakkaista sukupuolta edustavaan vanhempaan?

Vierailija
5/31 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo pitkällä, kun tunnistat tyypin. Narsismista on paljon tietoa. He etsivät toisista jotain mikä heiltä itsellään puuttuu ja haluavat tuhota sen jotta oma olo olisi parempi.

Esim kiltteys, empatia ja tasapaino (toisessa) raivostuttaa heitä ja he pyrkivät sen toisen tuhoamaan. Kuitenkaan, ominaisuuksia ei voi varastaa: päinvastoin heistä tulee entistä huonompia. Niitä elukoita ei kannata edes toivoa ymmärtävänsä: ainoa keino on pysyä loitolla, ottaa opikseen ja luottaa siihen että ansaitsee hyvää ja itsestä voi aloittaa. Lue aiheesta.

Vierailija
6/31 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaamisen syy on aina vain kiusaajassa.

Vierailija
7/31 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaamisen syy on aina vain kiusaajassa.

Joo ja läskin syy on aina siinä makkarapaketissa.

Vierailija
8/31 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi raivostua jos joku on empaattinen ja tasapainoinen?? :D Miksi??

Vierailija
9/31 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alitajuisesti tunnet vetoa narsistisiin luonteenpiirteisiin. Ei se sen ihmeellisempää ole.

Vierailija
10/31 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sen sanoitkin jo - pidät alfaluonteisista vahvoista ja laittautuvista(pinnallisista) miehistä, ja monesti näillä on myös luonnevikaisuutta. Kilttejäkin alfamiehiä on toki olemassa, mutta pitkälti ovat aina varattuja.

Vierailija
11/31 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sen sanoitkin jo - pidät alfaluonteisista vahvoista ja laittautuvista(pinnallisista) miehistä, ja monesti näillä on myös luonnevikaisuutta. Kilttejäkin alfamiehiä on toki olemassa, mutta pitkälti ovat aina varattuja.

Taattu suosio naisten joukossa on yksi syy, miksi nämä tunnekylmät "alfat" eivät katoa evoluution myötä kulumallakaan.

Vierailija
12/31 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vanhempasi olivat tunnekylmiä ja se jätti sinuun vakavat jäljet psyykkisesti, ja narsistit ja psykopaatit aistivat traumatisoituneet ja epävarmat ihmiset ja näiden heikkoudet. He tietävät, mistä naruista vedellä ja miten saada ihminen koukkuun.

Vierailija
13/31 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku puhuu jalat alta, ongelma olet ap sinä

Vierailija
14/31 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska vanhempasi olivat tunnekylmiä ja se jätti sinuun vakavat jäljet psyykkisesti, ja narsistit ja psykopaatit aistivat traumatisoituneet ja epävarmat ihmiset ja näiden heikkoudet. He tietävät, mistä naruista vedellä ja miten saada ihminen koukkuun.

Ja koska vanhempasi kohtelivat sinua ikävästi ja tunteettomasti, etsit samoja piirteitä alitajuisesti kumppaneista. Se, että kumppani halveksii ja hakkaa ja haukkuu, on sinulle normaalia eli tuttua ja turvallista.

Vierailija
15/31 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki narsistit kääntävät aina asiat toisinpäin, en väitä ap:n olevan näitä, mutta jos aina epäonnistuu parisuhteessa ja toisessa on aina samat piirteet pielessä, kannattaa miettiä vähän mitä itsestä voisi löytyä.

Vierailija
16/31 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi, joka valitsee aina narsisteja! Ymmärsin sen nyt vasta keski-iässä kun puoliso sai diagnoosin. Syytän asiasta omaa läheisriippuvuuttani ja vaikeaa lapsuutta.

Vierailija
17/31 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartija kirjoitti:

Kaikki narsistit kääntävät aina asiat toisinpäin, en väitä ap:n olevan näitä, mutta jos aina epäonnistuu parisuhteessa ja toisessa on aina samat piirteet pielessä, kannattaa miettiä vähän mitä itsestä voisi löytyä.

Kyllähän kaikkien narsistien, juoppojen ja muiden uhreissa on myös vikaa. Se vika on yleensä huono itsetunto, itsearvostuksen puute ja aiemmat traumat. Eli jos kumppanit on aina narsisteja tai muita sekopäitä, se kertoo siitä, että ihminen ei osaa asettaa rajoja muille ja ei edes usko ansaitsevansa parempaa. Läheisriippuvuuskin on aika yleistä.

Vierailija
18/31 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taattu suosio naisten joukossa on yksi syy, miksi nämä tunnekylmät "alfat" eivät katoa evoluution myötä kulumallakaan.

Niinhän se on, miljoona vuotta evoluutiota ei tuosta noin vain miksikään nopeasti muokkaudu. Sen sijaan nykyisten olosuhteiden johdosta kaikki fyysisesti sekä henkisesti epäviehättävä ja reusrsseilla pätemätön miesaines kokee joukkotuhoaan.

Vierailija
19/31 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suurin osa miehistä nyt vaan on tällaisia ja todennäköisyys että sellainen osuu kohdalle on lähes 10/10

Vierailija
20/31 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulle ilmeisesti tuosta viehättävästä älykkyydestä ja itsevarmuudesta kielivät piirteet, jotka joku toinen ehkä kääntäisi suoraan tunnekylmyydeksi ja narsismiksi.

Itsellä samaa ongelmaa, ihastun ihmisiin, joita kaverini yleensä sitten vihaavat alusta asti. Sanovat, että mieheni ovat aina heti ensitapaamisella heidän silmiinsä kuspäitä, ylimielisiä ja vähätteleviä minua ja kavereitani kohtaan. Itse olen sille ilmeisesti täysin sokea. Kai miehekkyys tarkoittaa minulle epäkunnioittavaa tunnekylmyyttä, ja lempeys on akkamaista, eikä viehätä.

Itse asiassa osuit naulan kantaan; mielestäni miehellä lempeys on tavallaan naismaista ja "säälittävää", heikkouden merkki. Siltikin pidemmän päälle sellaisen miehen kanssa olisi huomattavasti antoisampaa olla parisuhteessa. Oma isäni oli äitini kanssa avioliitossaan ylikiltti, melkeinpä "tossukka" ja äitini petti ja vedätti isääni. Isäni teki melkein kaikki kotityöt, kun taas äitini oli "prinsessa", joka teki vähän sitä mitä sattui huvittamaan. Avioliitto päätyi eroon ja jäin sitten isäni luokse asumaan, kun äitini löysi nuoremman ja sähäkämmän miehen. Ehkä minulla on jotain traumoja tuosta ja koen, että se isäni tossukkamaisuus aiheutti sen, että menetin äitini moneksi vuodeksi lapsuudessani.

T. Ap