Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en siis ymmärrä näitä lasten nimi arvostelu viestejä..

Vierailija
29.06.2006 |

..ja muutenkin nämä viestit: " Mitä mieltä nimestä Matti tai Pekka tai Maija" . Mitä sillä todellakin on merkitystä, mitä joku toinen antaa lapselleen nimeksi tai jos itse haluat antaa lapsellesi nimeksi vaikka ' Kumisaapas' , tee se ja mitä sitä muilta kyselemään, että mitä mieltä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten toiset tulee sanomaan että" mä en tykkää, laita ennemmin vaikka..."

Vierailija
2/5 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä aina on välillä täältä pois ja tulen toiveikkaana takaisin, jospa mammat olisi löytäneet aivonsa.. Mutta turha toivo, kuten taas heti näin aamusta huomaa.. Huoh...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtävä ja siksi varmasti monet haluavat tietää mitä mieltä muut ovat nimestä jonka meinaavat antaa. Esim aikaisemmassa ketjussa joku sanoi mitä hänelle tuo mieleen esim. Oona nimi tai Unna.

Siksi juuri kun itse ei tule aina ajatelleeksi juuri esim. näitä mielleyhtymiä mitä muille tulee mieleen...

Kauhean sekavasti tätä selitän...

Ei kai kukaan jätä jotain itse ´kauniina pitänyttä nimeä antamatta sen takia että joku täällä sanoo siitä jotakin rumaa, mutta jos monelle tulee nimestä heti joku haukkumanimi tai joku mu epämiellyttävä mielleyhtym' mieleen niin hyvä se on ottaa huomioon. Lapset on julmia toisilleen....

Vierailija
4/5 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että enemmän näyttävät aikuiset (?) kiusaavan nimien perusteella ainakin, jos pääsevät anonyymisti av-palstalla retostelemaan. (Siis ihan oikeasti touhu täällä muistuttaa välillä koulukiusaamista pahimmillaan.) Lapset oppivat suhtautumistapansa aikuisilta. Jos me aikuiset hyväksymme erilaiset nimet, niin eivät lapsetkaan niistä kiusaa.

Ja mitä käyttäytymishäiriöisiin koululaisiin tulee, niin jos he päättävät jotakuta kiusata, niin jostain se syy aina löytyy, vaikkapa vääränvärisestä puserosta. Nimi on siinä asiassa hyvin mitättömässä roolissa. Tiedän tämän, koska olen joutunut työssä aika paljon näitä kiusaamisasioita selvittelemään.

Vierailija
5/5 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä " typerää" olisi kysyä " Mitä tykkäätte salmiakista?" .

Se on naurettavaa, että arvostellaan toisten nimiä tyyliin " Naapuri antoi tytölleen nimeksi Maija. Yyyyyyöööökkk!" . Mutta jos itse kysyy " Ajattelimme nimeksi Maijaa, mitä tykkäätte?" on ok.