Menisitkö verenluovutukseen nyt?
Ensi maanantaina olisi paikkakunnallani verenluovutustilaisuus. Olen miettinyt, menenkö sinne vai en nyt koronatilanteessa. Toisaalta tekisi mieli auttaa, mutta onhan tuokin taas yksi tilaisuus, johon kokoontuu suuri määrä ihmisiä ja syntyy jonojakin. Mitä sinä tekisit?
Kommentit (9)
En :/ On aina iskenyt flunssa silloin, kun hemoglobiini laskee. En uskalla.
En mene. Miksi yhtäkkiä ympäri maaliman on verestä pula. Mihin se menee?
Miksi epipeneistä on myös pula?
Varmaan tuollaiseen joukkoluovutukseen ottavat ihmisiä sen vähän kerrallaan, ettei se 10 ylity, mukaan lukien henkilökunta. Itse menisin, mutta olin just leikkauksessa, eikä vielä sää luovuttaa verta.
Jonotat ulkona.
Kyllä ne siellä ovat tottuneita hanskaamaan ison ihmismäärän. Nyt pitää vain huolehtia, että jonoissa on 1 metrin välit.
Menisin, mutta sairauteni on este verenluovutukselle. Mene sinä ehdottomasti. Apuasi tarvitaan nyt. Kyllä ne ottaa siellä huomioon nuo kokoontumisrajoitukset ym. ja flunssaiset ohjeistetaan tulemaan terveenä.
En ikinä tule menemään spr:n verenluovutukseen. En ikinä.
Menen maanantaina, kun on tasan 3 kk edellisestä kerrasta.
Verta tarvitaan aina.
Vierailija kirjoitti:
En mene. Miksi yhtäkkiä ympäri maaliman on verestä pula. Mihin se menee?
Miksi epipeneistä on myös pula?
Kuljetan verituotteita osastoille sairaalan sisällä. Verta tarvitaan ympäri vuorokauden lasten syöpäosastolle, keskolaan ja synnärille.
Leikkauksista ja onnettomuuksista puhumattakaan.
Tosin tämän tiedon olisit löytänyt googlettamallakin.
/8
Menisin, koska verta tarvitaan nytkin. Ainakin täällä ne toimivat ajanvarauksella, jotta porukka ei menisi sinne samaan aikaan.