Milloin sanotaan, että on kirjoittanut vaikkapa L:n paperit?
Montako L pitää silloin olla? Tai vaikka E:n paperit?
Kommentit (17)
Lukee siitä ylioppilastodistuksesta mitä siinä sanotaan yleisarvosanaksi. Jos on laudatur, on ällän paperit.
Vierailija kirjoitti:
Yleisarvosanasta koskaan kuullut?[/
Missä se yleisarvosana näkyy?!? Ei minulla ainakaan näy
Mä olen kirjoittanut ällän paperit aikoinaan (ennen nykyisiä arvosanoja, kun tuli siis tämä eximia siihen väliin), se luki siinä todistuksessa jossain että ällä on yleisarvosana. Mun arvosanat oli 3 ällää ja 3 ämmää ja tämä siis pyöristyssäätöjen mukaan pyöristyi ylöspäin eli ällään.
Keskiarvo. Voi laskea että L on 10, E on 9, M on 8, C on 7 jne.
se on hyvä kertoa heti ensitapaamisella ja jatkaa että on nyt vaativalla alalla erikoisasiantuntijana.
Yleiarvosanoja ei ole lukenut yo-todistukissa ikuisuuksiin
Mulla on yleisarvosana M. Kirjoitin 6 ainetta, josta 3 ällää ja 3 ämmää. Yhdellä pisteellä jäin yleisarvosanasta L. Eli ei ole joka vuosi vakio, milloin saa minkäkin yleisarvosanan.
Todistuksessa näkyy yleisarvosana, joten esimerkiksi Niinistöllä on A:n paperit.
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2012060215660347
Asia ei ole ihan yksiselitteinen, koska mukana ovat myös ns. puoltoäänet. Tuossa niistä:
https://kallavedenlukio.fi/verkkojulkaisut/zine/15/article-1251
Mulla on älliä, en oo mikään ämmä!
Vierailija kirjoitti:
Todistuksessa näkyy yleisarvosana, joten esimerkiksi Niinistöllä on A:n paperit.
Ei näy jos on valmistunut tällä vuosituhannella.
Ohis, miksi aikuiset ihmiset leveilevät sillä mitä arvosanoja ovat saaneet lukiossa? Eikö ne lukion jälkeiset opinnot (tms saavutukset elämässä) ole tärkeämpiä?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yleisarvosana M. Kirjoitin 6 ainetta, josta 3 ällää ja 3 ämmää. Yhdellä pisteellä jäin yleisarvosanasta L. Eli ei ole joka vuosi vakio, milloin saa minkäkin yleisarvosanan.
Siihen vaikuttanee pistemäärät, joilla kukin arvosana on saatu. Tai vaikutti, jos yleisarvosanoja ei enää tutkintotodistukseen merkitä.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, miksi aikuiset ihmiset leveilevät sillä mitä arvosanoja ovat saaneet lukiossa? Eikö ne lukion jälkeiset opinnot (tms saavutukset elämässä) ole tärkeämpiä?
Sitä voi myös miettiä, miksi tulkitsee leveilyksi sen, että joku kertoo arvosanansa.
ohiksen ohis
Yleisarvosanasta koskaan kuullut?