En osaa itkeä hiljaa, mummi sanoi etten ole tästä syystä tervetullut papan hautajaisiin
Minulle olisi todella tärkeää päästä hyvästelemään pappa. En kuitenkaan halua loukata mummua. Äitini sanoi että minun tulisi noudattaa mummin toivetta, isä taas sanoi että mummi on tässä asiassa törkeä ja minun kuuluisi päästä hyvästelemään pappa. Olen vielä aina ollut papan tyttö, viimeisiin aikoihin saakka. Olen 16-vuotias.
Ongelma on nyt se, että kun alan itkeä niin se on kovaäänistä ja en voi hillitä sitä. Olisiko tähän joku keino, että osaisin itkeä hiljaa tai pidättää itkun kokonaan?
Kommentit (8)
Voisiko isä puhua mummulle hieman järkeä päähän, täysi oikeus sulla mennä hautajaisiin. Ehkä voisit istua isäsi kanssa vähän taka-alalla, jotta itku ei kuulu niin paljoa?
Itkeminen hautajaisissa on normaalia. Ehkä voit ”treenata” vähän hiljaisempaa itkua, huutoitku voi olla häiritsevää.
Mäkin saman ikäisenä itkin vaarini hautajaisissa siunaustilaisuudesta muistotilaisuuden loppuun. En kylläkään ääneen mutta selkeästi kuitenkin.
Hautajaisissa kuuluu itkeä mutta huutoitku voi häiritä. Auttaisikohan esim. Rauhoittavat?
Et tarvitse kenenkään lupia hautajaisiin osallistumiseksi
Nyt on hautajaisissa joka tapauksessa vain max 10 henkeä, joten luulisi, että arkun äärellä on vain tuttuja, jotka tietävät, millainen itkijä olet. Mummosi ei ehkä tajua, ettei siellä ole koko kylä kuulemassa kun sinä vollotat. Eli pois turhat häpeilyt. Selitätte sille mummolle, ettei ne naapurit nyt voi osallistua hautajaisiin, kun on tämä koronatilanne, joten ihan oman väen kesken tässä kokoonnutaan itkemään kukin omalla tyylillään.
Typerä mummo, uskomaton pässi. Sori vaan.
Hautajaisissa on normaalia itkeä ja mummo on kyllä nyt kohtuuton.