Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en jaksa, taidan jättää mun miehen...

Vierailija
29.06.2006 |

Joudun tehdä kotona kaiken yksin, hoitamaan lapsen, pitämään huolta asunnon siisteydestä (siis mistä) ja teen vielä iltaisin töitä (todella paskahommaa). Mies vaan lomailee.

Olen tullut viime yönä puoli kolme töistä ja mennyt nukkumaan puoli kolme. Jouduin heräämään tytön kanssa seitsemältä, kun miestä ei huvita nousta, nukkuu varmaan suunnileen kahteentoista saakka. Olen niin poikki, kämppä on kuin pommin jäljiltä, kun mies ei täällä mitään tee. Päivät olen lapsen kanssa ja siinä sivussa yritän tehdä kotitöitä. Mies on illalla lapsen kanssa kolme tuntia (kun olen töissä) ja laittaa lapsen nukkumaan.

Ero on pyörinyt mielessä pitkään, olen uhkaillut sillä miestäni, mutta mies tietää etten tee sitä kuitenkaan. En haluaisi lapselle (11kk)rikkinäistä perhettä. Mietin vaan mitä muut sanoisivat erostamme. Olemme hyvin nuoria ja siitä johtuu tämmöset paineet. Taloudellinen tilannekin huolestuttaisi. Mutta kun en vaan enää jaksa. Millä saisin miehen tajuamaan että asioiden on muututtava. Tai mistä saisin rohkeutta lähteä tästä suhteesta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän sama tilanne. eroa en ole vielä kerinnyt miettimään, niin tiukasti joudun arkea pyörittämään. Tosin mies tekee töitä kotoa käsin, mutta yleensä muutaman tunnin päivässä. Itse hoidan täysin viisi alle 6 vuotiasta lasta, koirat, kodin siisteyden ja vielä päälle pihahommat. Iltaisin käyn 4 tuntia töissä, mies käytännössä laittaa vaan lapset nukkumaan. Muutaman tunnin joutuu olemaan illasta lasten kanssa, menen töihin klo.18 ja pääsen töistä klo 22. Lapset käyvät nukkumaan klo 20, ja mies silti valittaa kuinka rankkaa on olla lasten kanssa niin pitkä aika. Töistä tultua on vielä koirien lenkitykset ja omien kanieni hoito, kodin siistiminen ja sitten omaa aikaa jos haluaa valvoa. Yleensä pääsen nukkumaan klo. 2 yöllä ja sitten taas alkaa sama homma kello 6 aamulla kun pienin lapsi herää. Olen koittanut takoa ukon päähän, etten todellakaan jaksa tällasta kauaa mutta ilman mitään reaktiota. Ja aina vaan jostain syystä pyöritän samaa itse ja tuntuu että irti en pääse:(

Vierailija
2/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotitöihin, niin ehkä kuitenkin kannattaisi vielä yrittää puhua hänelle järkeä ja saada hänet näkemään millaista sinun elämäsi on. Mutta jos sinulla on vielä joitakin muitakin syitä ja olet jo pidempään miettinyt eroa, niin....Eroprosessi on aina raskas, todella raskas...punnitse siis rakkautesi mieheesi, oma jaksaminen elää suhteessa ja halusi yrittää parantaa asioita. En siis muuta osaa sinulle sanoa, kuin että mieti tarkkaan, mitään päätöksiä sinunhan ei tarvitse vielä tänään tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiallisesti miehesi kanssa ja kerro kuinka poikki olet, etkä jaksa tämmöistä. Aloita keskustelu kun olette saaneet lapsen nukkumaan tms. mutta pääasia on että saatte rauhassa keskustella asiasta!!

Toivottavasti miehesi " havahtuu" , eikä sinun tarvitse enää ajatella eroa.

Voimia ja mukavaa kesää, kaikesta huolimatta!

-W75-

Vierailija
4/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vrt. pino, jossa kyseltiin väärän miehen määritelmää.

Vierailija
5/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietit sitä miten pärjäisit ilman miestä.. nyt kuulostaa siltä että nytkin joudut tekemään kaiken yksin niin olisiko sillä miehen puttumisella sinulle siinä mielessä joku vaikutus?

Jos jäät poikasi kanssa kahden, sinulla on vaan poikasi ja omat sotkut.. eli siinä mielessä helpottuu. Kyllä te taloudellisestikin pärjäätte, mitään ylimääräistä ei varmasti ole, mutta sinulla on jotain tärkeämpää; mielenrauhasi.

Lapsesi vaistoaa kireät välinne. Jos suhde on huono, siihen ei kannata jäädä lapsen takia vaan nimenomaan lähteä siitä lapsen takia!

Jos kuitenkin on niin että ainoa ongelma suhteessanne on kotitöihin osallistuminen (en halua vähätellä kuitenkaan sen merkitystä) niin kannattaa koittaa vielä jutella rauhallisesti miehesi kanssa.

Haluaako hän todella menettää perheensä sen vuoksi ettei auta sinua arjen pyörittämisessä?

Lapsi on yhdesä tehty ja hänestä pitää yhdessä pitää huolta!

Ja jos päädytte eroon, älä välitä muiden mielipiteistä ja ajatuksista. Pääasia on että itse tiedät missä mennään.

Tsemppiä teille!

Vierailija
6/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten mies on päivät pitkät kotona, istuu koneella ja makaa sohvalla.

Itse olen nyt mennyt kanssa monena päivänä kuuteen ja pääsen välillä 23 ja välillä 02. Nyttenkin olen nukkunut 4 tuntia, ja olo on kuin zombilla kun tarvitsen unta vähintään 8 tuntia. Mies ei päivälläkään viitsi olla sen vertaa tytön kanssa että saisin otettua päiväunet.

Rahatkin on tiukilla, kun olen vasta aloittanut työn ja ensimmäinen palkka tulee vasta 11.päivä ja laskuja maksamatta vielä kesäkuultakin. Joudun varmaan jättää vuokrankin sinne saakka maksamatta.

Vierailija
7/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

6:

..Jos kuitenkin on niin että ainoa ongelma suhteessanne on kotitöihin osallistuminen (en halua vähätellä kuitenkaan sen merkitystä) niin kannattaa koittaa vielä jutella rauhallisesti miehesi kanssa.

Haluaako hän todella menettää perheensä sen vuoksi ettei auta sinua arjen pyörittämisessä?..

Naulan kantaan pohdittu.

Vierailija
8/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No monesti homma menee siihen että hommat kasaantuu naisen konttosille. Siis kun jää raskausaikana kotiin niin naisen homma on KAIKKI kotityöt.. Sitten kun tilanne muuttuu taas normaaliksi että molemmat tekee töitä; hommat ei enää jakaudu tasan, tai edes järkevöidy.

Tohon ei oo oikein muuta vaihtoehtoa kuin PUHUA asia kunnolla läpi. Tee ensin itsellesi selväksi miten SINÄ haluaisit asian olevan? Mitä sinä tekisit kotona ja mitä mies tekisi, mitä voisi tehdä vaikka yhdessä?

Sitten kysyt miehen mielipidettä miltä sen mielestä asia vaikuttaa? Käykää läpi mitä sinä teet, mitä mies tekee? Älä syyllistä, mutta osoita miehelle että sulla on oikeesti nyt paha olla.

Jos kattelit Täydellisiä naisia neloselta niin siinä se Gabriela vai mikä se " rikas kotivaimo" olikaan jonka mies joutu vankilaan sano: Jos joudun töihin ja tekemään kotityöt niin ei riitä enää energiaa sänkyyn.

Ja musta siinä on pieni totuudensiemen!! ;) Kun itse tekee kaiken, alkaa väheneen voimat ja jostain on tingittävä. Seksiä voi siirtää huomiselle; töihin on mentävä ja lapsi on hoidettava, kämppä on siisti.. Jos mies ei siivoa niin se lisää vielä intoa " kostaa" ettei anna. Ja toi voi olla ihan tiedostamaton asia.

Kehu miestä kun se tekee jotain kivaa! Anna palautetta ja kerro mikä sulle on tärkeää ja miksi. Pienellä porkkanalla mää oon saanu joskus miehen tekeen jotain: Jos imuroittet (kun käyn lasten kans kaupassa) sulla on sen jälkeen hyvää aikaa olla rauhassa koneella, latasin kahvin koneeseen sulle valmiiksi -senkun painat keittimen päälle- mää hieron sun niskaa kun tullaan kotiin.. ;) Joo, tossa mies voittaa ihan kamalasti: saa rauhaa, saa kahvia, saa niskahieronnan -mutta sun ei tartte koskee siihen imuriin.. Sitte ku tuut kotiin ja jos ukko on vielä imuroinu nii nopsa huomioiminen miten kiva oli tulla kun lattia on puhdas, tai jotain!

Kiittele ja kehu, jos pyydät vaikka teetä niin kiipeä syliin pussaileen?

Älä haasta riitaa tai arvostele.

Anna toisen nukkua pitkään, sovi että huomenna on sun vuoro pötkötellä -sitten perään joku kipua lieventävä lupaus jonka voit pitää; pannukakun teko, seksiä miehen lempiasennossa..

Kysele vointia ja tekemisiä. Ole kiinnostunu miehen asioista.

Musta kaikenlainen parisuhdehoito kunnon syväpuhdistuksella ja jynssäämisellä olis aiheen!

Nii ja yks tosi tärkee asia on et viettäkää aikaa KOKO PERHE! Kaikki olkkariin lattialle makaan, lapsi kiipeileen masun päälle ja juttelette, kattelkaa töllöä.

Vierailija
9/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastan miestäni, mutta olen vaan niin loppu, kuten joku kirjoitti olisi vaan lapsen sotkut siivottavana jos ei olisi miestä. mies oli eilen jättänyt likaisen lautasen sohvan reunalle ja kun tein aamupalaa, lapsi oli tiputtanut sen alas ja sotkenut ketsuppia ympäriinäs, mies teettää minulle siis vaan lisätöitä. tuntuu todella niin tyhmältä erota vain kotitöiden tekemättömyyden takia, mutta en näe paljon muita vaihtoehtoja. olen yrittänyt puhua, olen huutanut, kiristänyt, valittanut anopille, mutta mikään ei tunnu auttavan. erolla uhkailu ei ole ollut hyvä juttu, koska mies ei ota minua enää ollenkaan tosissaan.

väsyneenä ongelmat tuntuu aina mega suurilta, mutta kun saa nukuttua kunnolla niin lepyn taas. mutta tiedän että asiat ei mihinkään muutu, joten sama jos lopettaisin suhteen jo nyt. viimeinen kuukausi kun ollaan oltu todella paljon yhdessä (siis kummatkin suurimman osan ajasta kotona) on ollut tosi vaikeeta. ja nyt näin väsyneenä ketuttaa taas sekin että mies on meillä se joka aina, siis ihan AINA nukkuu pitkään oli sitten viikonloppu tai arki. Kerran 11 kuukauden se olen ollut minä joka on saanut nukkua.

ap

Vierailija
10/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juma, ei noi mun vinkit taida auttaa. NYT reality peliin! Jos maksut on maksamatta niin PITÄÄ MENNÄ TÖIHIN!

Ja sää; soita tai parempi vielä MIES SOITTAA ja siirtää vuokrasta päiväystä! Laskuista saa päivämäärää siirrettyä eikä tule myöhästymismaksuja -SIIS SÄÄSTÄÄ toisinsanoen jos ilmottaa rahan puutteesta riittävän nopeeseen tahtiin.

Miksi te kaivatte kuoppaa ehdointahdoin? Mikä pointti on perustaa perhe jos ei osaa maksaa laskujaan?

NYT SE UKKO TÖIHIN VAIKKA SIIVOOJAKSI MÄKKIIN JA SOITATTE LASKUTTAJILLE ET SIIRTÄÄ MAKSUPÄIVÄÄ!!!!

Ei pyhäpamaus!

9

Vierailija
11/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI sää siivoot miehen sotkuja? Miehelle rätti käteen! Oon määkin joskus unohtanu esikoiseni aikana astian liian lähelle lasta ja sitten tulee sirpaleita, mutta jokanen jolla on äly tallella tajuaa siivota jäljet itse. Ei suinkaan se mies sirpaleita lattialle jättäisi -vai ehditkö vaan itse ekana paikalle ja lupasit siivota jäljet?? Niillä on jo vissi ero.

Menet lapsen kanssa vaikka ulos keinuun ja mies siivoo sotkunsa. Jos se on kotona niin se kerkee siivoon sotkunsakin!

Kannattaa miettiä onko oma käytös semmonen että tekee kaiken itse järjestäen, sitooko toisen kengätkin. Niinkun toi viiden lapsen äitikin! HUHHUH! Kyllä elämä pyörii muutenkin vaikka tekisi jotenkin muuten kuin nukkuu 4 tuntia yössä. Pakko sen on pyörittävä jos ja kun äitillä menee virtapiirit sekasin!!

9

Vierailija
12/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti ollaan pärjätty ihan hyvin. Miehen opintotuki on vaan tullut aina alkukuusta, mutta nyt saan palkan vasta kuun puoli välissä, siksi tämä hetkelinen rahaongelmakin, joka stressaa.

Suurin ongelma on ehkä se että mieheni on tyypillinen suomalainen persujuntti, ei puhu eikä pussaa. Vaikea saada selville mitä toinen ajattelee, kun ei avaa suutaan. Niin, pihtaamistakin olen yrittänyt, ei toimi.

ap

Vierailija:

Miksi te kaivatte kuoppaa ehdointahdoin? Mikä pointti on perustaa perhe jos ei osaa maksaa laskujaan?

9

Vierailija
13/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi tullut sirpaleita, ketsuppia oli joka paikassa, mutta totta hemmetissä mä siivoon ne sotkut kun mies vaan nukkuu, nukkuu ja nukkuu, kävin kyllä sanomassa että olisi ihan kiva jos tulisi siivoamaan lattian ja pesemään lapsen joka oli myöskin yltäpäältä ketsupissa, mutta ei evän liikahdustakaan...taitaa olla menetetty peli. ja pakko mun yleensäkin on miehen sotkut siivota tai me hukutaan paskaan.

Vierailija:

MIKSI sää siivoot miehen sotkuja? Miehelle rätti käteen! Oon määkin joskus unohtanu esikoiseni aikana astian liian lähelle lasta ja sitten tulee sirpaleita, mutta jokanen jolla on äly tallella tajuaa siivota jäljet itse. Ei suinkaan se mies sirpaleita lattialle jättäisi -vai ehditkö vaan itse ekana paikalle ja lupasit siivota jäljet?? Niillä on jo vissi ero.

Menet lapsen kanssa vaikka ulos keinuun ja mies siivoo sotkunsa. Jos se on kotona niin se kerkee siivoon sotkunsakin!

Kannattaa miettiä onko oma käytös semmonen että tekee kaiken itse järjestäen, sitooko toisen kengätkin. Niinkun toi viiden lapsen äitikin! HUHHUH! Kyllä elämä pyörii muutenkin vaikka tekisi jotenkin muuten kuin nukkuu 4 tuntia yössä. Pakko sen on pyörittävä jos ja kun äitillä menee virtapiirit sekasin!!

9

Vierailija
14/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ääneen, rauhallisesti mutta päättäväisesti, ettet pysty yksin suoriutumaan kaikesta. Aamulla lapsen herätessä, istuta muksu leluineen isin viereen sänkyyn ja painu jonnekin muualle lukkojen taakse nukkumaan.

Kai mies on mitään tekemättä jos sinä kerran teet kaiken.

Vierailija
15/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:

..Niin, pihtaamistakin olen yrittänyt, ei toimi.

Ihan vaan uteliaisuuttani: Onko jollakin toiminut mihinkään muuhun kun että pillulakon kestettyä 1-6 kk mies alkaa panna vieraita?

Pyydän maailman kaikkia vaimoja ja tyttöystäviä että ette sotke keskenään toisiinsa kuulumattomia asioita.

Vierailija
16/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kuin annat kohdella!

Jos olet jo yrittänyt puhua miehellesi järkeä niin nyt sitten sanoista tekoihin!

Pakkaat miehen tavarat ja sanot että menee jonnekkin muualle passattavaksi!

Miehesi ei tee siellä mitään koska voi olla yhtähyvin tkemättäkin. Itse en tuollaista miestä ymmärrä joka ei välitä/rakasta toista niin paljoa että vaikka näkee ja kuulee että toinen on ihan loppu ja silti ei auta.

Kurja tilanne, mutta pistä mies hetkeksi miettimään asioita muualle niin tietää että olet tosissasi.

Voimia! 6

Vierailija
17/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet vakavasti harkitsemassa erilleen muuttoa. Luulisi äijän säikähtävän.

Ellei tämäkään tehoa, suosittelen oikeasti asunnon vaihtoa.

Vierailija
18/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei kyllä mekin on selvitty hengissä opiskelijoina aikoinaan! Laskut maksetaan ekana pois, sitten tulee kaikki muu.

Jos ei oikeesti tee muuta kuin nyhjää niin kunnon keskustelut päälle! Mää en ainakaan suostu alentumaan tollaseen että mies ei mene töihi, hengailee miten sattuu, ei sotke jälkiään. On ymmärrettävää että joskus unohtuu tavaroita jotka sitten lapsi hajottaa -ja syy on sitten aikuisen, ei lapsessa-

Jos elää niin leveesti että ei voi maksaa laskujaan niin pitää tehdä töitä tai vähemmän laskuja!

Jos teistä ei oo toimiin niinkuin aikuiset niin kai sun on sitten oltava vaan hiljaa, siivottava miehesi sotkut ja maksatatte laskunne Sossuun jos ette osaa hoitaa laskuja.

Miten voi olla niin vaikeeta että mies nousee sängystä siivoomaan jälkensä ja sinä lähdet ulos pennun kanssa siksi aikaa?

9

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan