Millaista elämäsi olisi juuri nyt, jos koronaa ei olisi?
Minä valmistelisin muuttoa ulkomaille. Suunnittelisin koulukavereiden kanssa valmistujaispippaloita ja ystävien kanssa saunailtaa ja kesän ensimmäisen mökkeilyn ajankohtaa.
Nyt ulkomaille muutto siirtyy myöhemmäksi. Saunailtaa, mökkeilyä eikä pippaloita voi järjestää, eikä valmistuminenkaan ole koronarajoitusten takia varmaa-
Kommentit (24)
Asuisin ulkomailla. Suomeen oli tarkoitus tulla toukokuun lopulla tai kesällä.
Mutta en ole niitä Suomeen palanneita kurittomia. En koskaan edes lähtenyt reissuun, kun näin mitä on tulossa.
Silloin en valitettavasti vielä nähnyt, kun maksoin monen kuukauden vuokrat etukäteen... Mitä niistä muutaman satasen lennoista, vuokriin meni yli kymppitonni.
Katselisin konttorilla kelloa milloin voi lähteä. Nyt katselen kotona
Olen työtön ja yksinäinen, eli elämä olisi samanlaista kuitenkin sillä erotuksella, että vakiopano haluaisi vielä nähdä ja saisin seksiä kerran viikossa. En näe ketään muuta ihmistä koskaan, joten miten muka häneen jotain tartuttaisin?
Seisoisin pelikoneella ja häviäisin muutamassa tunnissa kuukauden rahat. Netissä en pelaa. Sikäli parempi tämä nykytilanne. Toivottavasti pääsen peliriippuvuudesta nyt irti, kun tällainen pakollinen ja ilmainen vieroituskuuri on tarjolla. Masennun ja todella petyn itseeni, jos vielä sorrun pelaamaan, vaikka monta nälkäistä kuukautta aiemminkin olen pelikoneisiin häviämisen takia viettänyt.
Työmatkat kestäisivät kauemmin, kun busseissa olisi taas enemmän matkustajia. Myös kaupassa joituisi jonottamaan. Muuten ei mitään poikkeavaa. Tästä voi päätellä kuinka rutinoitunutta ja yksitokkoista normaali elämäni on.
Nyt on kiva katsella ihmisten panikointia ja öyhötystä. Kun ei ole ystäviä, lapsia, perhettä, tai mitään muitakaan vastuita, tämä on ihanaa aikaa.
Olisin onneni kukkuloilla tästä lapsettomuushoidoilla alkunsa saaneesta ihmeestä vatsassani. Tällä hetkellä saan lähinnä pelätä koronaviruksen saamista ja sen aiheuttamaa keskenmenoa.
Olisin tyytyväisenä töissä ja tienaisin hyvin, laittelisin asuntoa valmiiksi uudelle tulokkaalle ja nauttisin tulevasta kesästä. Nyt olen jättänyt suurimman osan töistä vastaanottamatta pienentääkseni koronariskiä ja osa nyt on peruuntunutkin Koronan takia. Edelleen käyn töissä, mutta tienataan vähemmän ja peläten koronaa..
Vierailija kirjoitti:
Seisoisin pelikoneella ja häviäisin muutamassa tunnissa kuukauden rahat. Netissä en pelaa. Sikäli parempi tämä nykytilanne. Toivottavasti pääsen peliriippuvuudesta nyt irti, kun tällainen pakollinen ja ilmainen vieroituskuuri on tarjolla. Masennun ja todella petyn itseeni, jos vielä sorrun pelaamaan, vaikka monta nälkäistä kuukautta aiemminkin olen pelikoneisiin häviämisen takia viettänyt.
Voisitko ottaa yhteyttä johonkin peliriippuvaisten tukiryhmään tms että pääsisit pelaamisesta eroon? Tsemppiä!
Lukisin motivoituneena pääsykokeisiin, pääsisin kouluun ja saisin hyvän ammatin, sillä talousnäkymät ja ihmisten työllisyys ovat nousussa.
Kuukausi sitten tämä oli tavoite, nyt tästäkin tulee vain kaukainen haave, joka tuskin toteutuu.
Olisin aloittanut puolen vuoden sijaisuuden pk-seudulla olevassa kirjastossa, mutta aloitusaikaa siirrettiin. Työttömyysaikani piteni ja varmaankin pitenee, koska en usko että tilanne on ohi vielä kuukaudessa. Olen kylläkin nyt liikkunut enemmän koska tuo lähin pururata ei ole enää täynnä ryhmässä käveleviä eläkeläisiä (tukkivat usein tien...) Myös herään paljon aikaisemmin, koska käyn yhdessä lähikaupassa jo klo 7 ja ihme kyllä, ei siellä siihen aikaan ole oikein ketään. Luulisi että juuri nyt olisi.
Olisin tullut viikoksi tai ainakin 5 päiväksi suomeen touko tai kesäkuussa, mutta kyllä tulematta jää.
N. 52
Singapore
Olisi varmaan seksiorgiat käynnissä
Kävisin ryhmäliikuntatunneilla ja näkisin ainakin yhtä kaveria samalla. Menisin kaverin 30 v juhliin. Kiertelisin kauppakeskuksessa, kirjastossa ja kahviloissa. En miettis että mihin työhön mut ehkä siirretään ja miettisin jo kesää.
Juuri tällä hetkellä suunnittelisin kauppalistaa huomista turnausta varten. Piti olla tyttärellä toiseksi kauden viimeinen sarjaturnaus, mutta pelit lienee pelattu tältä kaudelta (vielä jätti liitto avoimeksi option pelata kaikki sijoituspelit viimeistään elokuussa, mutta vähän epäilen).
Muuten oltaisiin koulussa ja töissä normaalisti jokainen, tällä hetkellä on koko perhe ollut toista viikkoa etätöissä / etäkoulussa. Iltaisin kuskailtasiin tytärtä treeneihin ja salille sekä kulkisin itse omassa harrastuksessani. Ehdittäisiin ulkoilla paljon vähemmän kuin tällä hetkellä.
Muuten ihan samanlaista kuin nytkin, mutta myös mieheni olisi töissä. Itse työskentelen ruokakaupassa ja en muutenkaan vapaa-ajalla juuri poistu kotoa muuta kuin koiran kanssa lenkille, joten mun arki ei ole muuttunut mitenkään. Mies vaan joutui lomautetuksi.
Samanlaista kuin nytkin. Lapsiin tämä vaikuttaa eniten, minuun ei ollenkaan.
Olisin vaihtanut työnantajaa, koska olen nykyiseen jumittuneeseen asemaani niin kyllästynyt. Koronan takia työnkuvani meni kuitenkin uusiksi, sain siirron ihan toiseen pisteeseen mielenkiintoisempiin tehtäviin, joten ei tarvitsekaan irtisanoutua eikä polttaa lomia yms. Jotain onnea onnettomuudessa.
Tapailu kerkesi mennä tauolle juuri ennen koronakriisiä, mutta olin ehkä elätellyt toiveita sen vielä viriävän. No tuskin virkoaa mihinkään, kun ei voi kukaan nähdä kenenkään kanssa.
Tällä hetkellä olisin varmaan suunnittelemassa viikonlopuksi jotakin kavereiden kanssa, nyt tulee taas yksi yksinäinen yksintissutteluilta lauantaille. Harrastukset peruttiin koko loppukeväältä. Konsertit, festarit, ulkomaanmatkat ja mökkireissut on peruttu kesältä, luultavasti käyn vain töissä ja muuten hengaan yksin jossain lenkkipolulla.
Varmaan suunnittelisin kivoja illan istujaisia kavereiden kanssa täksi illaksi tai huomiseksi, vähän haikea kun loma loppuu, olisin tullut viikko sitten ulkomaan lomalta ja viettänyt tämän viikon lastenlasten kanssa.
Nyt olen kaksi viikkoa kökkinyt kotona yksin, käynyt kolme kertaa pikaisesti ruokakaupassa ja kerran apteekissa, vienyt äidille ruokakassin vaihtaen pari sanaa kaksi kertaa.
Nyt odotan töihin menoa vaikka kauhistuttaa mitä on edessä.