Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

♥SYYSväen TORSTAI♥

29.06.2006 |

Pinoon kaikki!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala yö. Syötiin illalla mansikoita. Ja join paljon. Juoksin tunnin välein vessassa. Nea oli jostain syystä tosi rauhaton. Hammas tai joku, en tiedä. Mansikoista ei ainakaan ennen oo mitään tullut, vaikka illalla syönytkin. Huusi yöllä suoraa huutoa, isä ei kelvannut, äitiä kirkui. Mun piti hyssytellä aika kauan, ennen kuin nukahti. Useempaan otteeseen tippui tutti ja äitiä ´huudeltiin. Tuntui, että olin koko ajan hereillä. Lonkkakivut saapui eilen ja nyt sit koskee koko ajan. Voi tätä ihanuutta.

Öttis, toivottavasti ei Veetin kuume enää noussut!

Ankkis, kiva kun reissu meni hyvin ja olet palannut! :)

Aavikselle jaksamisia maatilan puuhiin!

Jatu, Sokoksen edessä joo ja heti syömään! :-) Varaudu kävelemään rollaattorivauhtia ja pysähtelemään useasti..mun kanssa liikkuminen on nykyään aika hidasta! Mut ihanaa nähdä! :)

T-P, miten vehnäkokeilu sujuu? Toivottavasti hyvin!

Päiväunista vielä, et mullakin on just se, et unen pituudella (jos nyt säkällä nukahdan) ei väliä, aina yhtä kamala, turvonnut ja pahantuulinen olo loppu päivän.

Eilen onneks sade lakkasi ja oltiin melkein pari tuntia puistossa. Tänään taas sinne suunnataan, kunhan Nea heräilee. Illalla luettiin uutta kirjaa, jossa käsiteltiin sisaruksen syntymää. Nea tykkäs tosi paljon ja huuto alkoi, kun ei enää kolmatta kertaa luettu. Nyt on Nean lukuinnosta hyötyä, kun mun pitää paljon lepäillä, niin siinäpä aika kuluu mukavasti kun köllitään vierekkäin. Tosin kirjastoon pitäs päästä, kun tulee korvista kohta ulos Nekun suosikit Tipi Tipunen (opettelen lukemaan-kirja) ja Riku, Roope ja Ringo, Värikäs päivä.......... Harmi kun toi pääkirjasto rempassa vielä syksyyn asti.

Nea kattonut muutamana päivänä Pikku kakkosta. Sit melkein itkee ja raivoaa, et ' lasten ohjelmaa kattoo' kun välillä se juontaja siinä selostaa tai tulee joku tylsempi lasten pätkä. Ei pieni ymmärrä, et äiti ja isä ei voi vaikuttaa siihen, mitä ohjelmaa tulee. Mut ihan hauskaa, et jaksaa hetken istua ja keskittyä kattelemaan Justus lohikäärmettä ym. mukavaa lasten ohjelmaa.

Mies rakas on mua halunnut yllättää. Eilen toi ne mansikat ja niiden kanssa kermavaahtoa, nam. Ihan mielettömän hyviä kotimaiset mansikat! Ja sit eilen kävi Nekun kans Lidlissä ja toi suklaajätskiä, mielettömän hyvää.. ja siihen TAAS karisi mun yritys elää terveellisemmin. Eilen vielä ennen nukkumaan menoa söin toisen jäätelön. Tänään päätin taistella. Lauantaina sitten herkuttelen kummipojan synttäreillä seuraavan kerran. Neaa odottaessa itsekuri oli ihan toinen, söin tosi terveellisesti. Nyt on tietty tää, et aikaa vaan olla kotona, niin enempi ehtii ruokia miettimään. :-/ Oikeesti kauhistuttaa, et miten huonoon kuntoon meen täällä liikunta määrällä, kun mitään ei oikein voi tehdä. Olin niin oottanut, et kesällä pääsen Töölön lahdelle ja keskuspuistoon lenkille ja nyt hyvä kun supistuksiltani puistoon uskallan lähteä.

Pikkuinen potkuttelee, ihanaa kun liikkeet tuntuu! Jotenkin suuri hellyys tulevaa vauvaa kohtaan. Nekun kanssa päivittäin jutellaan vauvasta ja siitä on jännää, kun kerroin, et vauva kuulee, mitä me puhutaan. Eilen Nea huusi, et ' pieni vauva, tuu Neaa kattomaan!' :)

Nealla pakkomielle mandariineihin, söi kahden päivän aikana tossa viikonlopulla 1 kg:n mandariineja. Mikään muu ei maistuis. Taitaa kohta mandariinit jäädä kauppaan. No terveellisiähän ne on, mut kun joka aterialla vaan niitä pitäis saada. Oispa mullakin pakkomielle johonkin terveelliseen...

Päläpälä, tulkaa muutkin kirjottelemaan ahkerasti! Jätän vuoron muille! :)

Enkeli1 ja Nea+minivauva rv 19+3

Vierailija
2/20 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. vain kolmen ihmisen tavarat viedä näin paljon tilaa!! Vai enkö osaa pakata. Mies murisee että täytyykö koko vaatekaappi raahata mukaan 2 viikon matkalle :) kun yrittää sulloa meidän laukkuja ja pussukoita autoon. Ja vielä rattaat, matkasänky, jne. Heh. Mutta minä ainakin olen sellainen varmistelija että otan " varmuuden vuoksi" vähän sitä ja tätä mukaan - siis tytön tarvikkeista ja omistani. Mies nyt pakkaa omat tavaransa ja jostain syystä sillä on aina kaikkein pienin laukku mukana ...

Lähdemme tuossa tunnin kuluttua ajelemaan (etelä-) Pohjanmaalle päin. Pysähdys syömään ja toivon, että tyttö nukkuu edes vähän autossa päiväunia.

Enkelille edelleen voimia! Ihanaa hemmottelua mieheltäsi. Kirjoista tuli mieleeni, että minäkin alan kyllästymään niihin muutamiin ikisuosikkeihin joita tyttö aina raahaa luettavaksi. Meillä suosikkeja ovat mm. Puppe-kirjat. Niitä raahataan myös kirjastosta -ja siellä ollessamme tyttö pongaa oitis nämä ja hihkuu innoissaan " Uppea, Uppea" . Eilen alennysmyynneistä ostinkin muutamia uusia kirjoja joista toivon vähän vaihtelua :) Ostin mm. kirjan " Eveliinan tarhapäivä" , meillä kun valmistaudutaan siihen päiväkotiin menoon. Sniff.

Kiitos, Ankkis, kuvista ja kertomuksesta. Kivalta kuulosti teidän matkanne!

Voikaa hyvin!!

Alli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milo nukkuu vieläkin, pienemmät ovat aamupalalla, Lilli tosin jo toista kertaa tänä aamuna. Mies lähti lenkille :-)

Pyykkirumba jatkuu, aamun ensimmäisessä koneellisessa oli näköjään nenäliina mukana :-/ joten taistelu jatkuu. Hohhoijaa. Pihan kimppuun pitäisi käydä tänään, siellä on rikkaruohot eli edellisen asukkaan vaalimat tuoksuvatukat ja humala saaneet rauhassa rehottaa kaksi viikkoa ja uhkaavat nyt vallata koko pihan.

Enkelille vielä piti sanoa, että otathan rauhallisesti ja ajattelet vauvan hyvinvointia. Ei supistuksia vielä sinne!

Hilunki, olet mielessäni. Lämpimiä ajatuksia!

Allille hyvää matkaa, vaikka taidatte jo olla menossa.

Mukavaa torstia kaikille!

T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
4/20 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allille hyvää reissua! Olette kyllä tainnneet jo lähteä.

Enkelille jaksuja. Mullakin tekee makeaa ihan kamalasti mieli. Tiistaina rupesin kauhistelemaan paljonko syön karkkia ja kaikkea muta epäterveellistä. Nyt koitan ottaa itseäni niskasta kiinni ja syödä terveellisemmin. Mitähän siitäkin muka tulee =).

Nyt rupes tekemään mansikoita mieli. Pitää varmaan niitä käydä ostamassa.

Ei noussut Veetille enään kuumetta. Tänään voimme siis puistoon ja kauppoihin suunnata.

Jaahas Veeti alkoi terrorisoimaan. Pakko kait mennä katsomaan mitä oikein taas tekee.

Palailen.

Öttis, Veeti ja masuasukki rv31+1

Vierailija
5/20 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pika BÖÖÖÖ

Aamulla olin neuvolas kaikki hyvin,vaavi pää alaspäin asemissa :)

Mä en voi tajuta että " kohta" tää syntyy...

Eilen oltiin miehen kanssa itiksessä kahestaan pyörimässä.

Ei kyllä yhtään jaksanu,säälittävä shoppailu yritys.

Hilman lempihokema Ei haluuu!!!!

Illalla kun mentiin päiväkodin ohi niin tokas että päIväkodissa oli hyvää ruokaa... Hmm...

Mäkin haluan mansikoit,pitäs käydä ostaa.

Hemppa oli muuten aika alhaall 109.ja RR,alapaine 50.Huono yhdistelmä.

Nyt kauppaan ja lehmiä kattoo :)

palataaa

Moiks

Ramika rv 33+ ja ihana Hilma

Vierailija
6/20 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja omaperäinen aloitus jälleen...

Pikaisesti pinoon, ettei tipahda ihan alas pino. Kiva lukea, kun toiset reissailee ja hyvin menee, pikkuisista huolimatta. Tämä valaa uskoa siihen, että josko mekin sitten joskus päästäis johonkin. Nykyisellään viikon kohokohtiin lukeutuu matka kodin ulkopuolelle ruokaostoksille. Päivän kohokohta on, kun nuori, komean näköinen kesätyöpoika jakaa postia... Pienet ovat ympyrät!

Mattopyykkiä pessyt aamulla ja kävin veljeni kanssa alennusmyynneissä. Esikoiselle ostin kahdet farkut, collegetakin ja lenkkarit, kouluthan alkaa taas ihan kohta. Itselle en edes viitsinyt katsoa mitään, raskauskiloja on valitettavasti vielä jäljellä. Olen päättänyt, että vasta sitten kun olen entisissä mitoissani, saan ostaa itselle vaatetta. Tosin tällä vauhdilla kuljen vielä viiden vuodenkin päästä samoissa lumpuissa....

Viime yö oli taas... sanonko mistä. No just sieltä. Neiti alkoi heti illasta vaatia maitoa tunnin välein. Puoli yhden aikaan syötin jo kolmannen kerran ja päätin, että nyt saa riittää. Nälkä sillä ei ainakaan ole. Niinpä sitten tunti huutoa. Ja puoli kahdelta vaihdoin huonetta. Arvatkaapa mitä? Sen jälkeen huutoa vain varttitunti ja Neiti nukkui sitten puoli kasiin asti ilman ruokaa! Nyt nimittäin loppuu yötarjoílut tai vähenee ainakin, ensi viikollahan Neiti täyttää jo ½ vuotta. Äkkiä se tuo aika menee!

T on kunnostautunut remonttipuolella. Kovasti kiinnostaa porakone ja kaikki muukin, mitä leikkimökin rakentamisessa on tarvittu. Tikapuut katolle on myös kiva juttu, tosin ei äipän mielestä. Aina yläilmoista kuuluu riemastunut MOIIIIIII ja herra Aurinkoinen sieltä vilkuttaa.... Kovasti ketterä syyslapsonen!

T-P: miten vehnäkokeilu sujuu?

Enkelille ja muille odottaville jaksua. Olisi ihanaa tuntea pikku potkut sisäällään ja olla raskaana. Synnyttäminenkin olisi ihanaa, mutta tämä jatkuva valvominen ja krooninen väsymys ei. Joten se siitä...

SilliGee: ei ei ei ja ei. Silli ei maistu, vaikka kalan ystävä olenkin.

Ja nyt vielä maalaushommiin. Leikkimökki kaipaa toisen maalikerroksen päälleen. Kukkapenkkiä ajattelin kanssa tänään laajentaa ja istuttaa lisäksi loput samettiruusut (itse kasvatetut!) penkkiin.

Olette ajatuksissa!

Mimmu ja lapset x3

Vierailija
7/20 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli kiire, kun lapset heräsi vasta 8.30. Äkkiä aamupalalle ja pesulle, että ehdittiin puistoon. Sinne on tylsä mennä, jos kaikki muut on jo ehtineet lähteä kotiin. Puistosta postin ja kaupan kautta kotiin ja klo oli jo 13. Vähän myöhäinen lounas ja varsinkin, kun ite ehdin syödä vasta äsken. Esikoinen taas kieltäytyi syömästä ja nyt huutaa ruokaa. Huoh!

Heräsin monta kertaa yöllä ja vaikka nukahdin suht nopeasti aina uudelleen, niin nyt väsyttää. Nyt on ollut vaikein illalla saada unen päästä kiinni.

Nyt menen sohvalle, kun pienikin meni vasta päikkäreille...

T: Ynis (omanapainen taas)

Vierailija
8/20 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

POjat läks elokuviin ja typy unilla-ihanaa!!! :-)

Nukuin huonosti,kurkku tuntu kipeeltä ja nenä tukkonen,ei kai joku kesäflunssa tulossa?!! :-( Päivällä alotin ikkunanpesun ja seki tuntu jotenki työläältä..ruokatilan ikkuna pesty,tänää aion viel keittiön ja typyn huoneen..

Lomalla pitää vielä sauna ja kylppäri pestä ja pakastin sulattaa...ehkä yks matto pestä,muut on suht uusia..

Herkkujen vähennys täälläki menossa..huonolla tuloksella!Juhannus ja laiva kamalaa mässäilyä..Jumpaankaa ei pääse ja sit ei oikein huvita ku jää reissujen takia kertoja välistä.Jos sit elokuussa taas..Kyllä tykkään jumpassa käydä,mut sellanen satunnainen käynti tympii!!!

Allille oikein ihanaa lomaa...saat lähetyksen autoon just nyt :-)

Tervetuloa ANkkis :-) Kiitos kuvista ja kertomuksesta!

Miten se Ramikakin on jo noin paljon viikkoja keränny??!!

Kiva et Veetin tauti talttunu!

Enkeli:Tahti ei haittaa...mähän olen vanhustyönammattilainen ;-) Anteeks,rollaattori vaa toi mummot mielee.....

Mukavaa päivää kaikille

jatu

Vierailija
10/20 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kade. Enkeli ja Jatu syömässä ja shoppailemassa:) Tahtoo myös:)

Olen parin päivän aikana miettinyt meidän lapsukaisia. Ei ehkä sais vertailla, mutta tuleehan sitä pohdittua tyttöjen luonnetta ja sitä mikä vaikuttaa omaan käyttäytymiseen. Jossain vaiheessa valittelin, että on puolueellinen olo. Voin sanoa, että viime aikoina se olo on väistynyt, onneksi. Mutta siihen tulokseen olen tullut, että pieni tyttö on kaikesta lahkeessaroikkumisesta ja vierastamisesta huolimatta perusluonteeltaan aivan ihana iloinen vekkuli. Isompi taas varsinainen vinkuiita. Kyllä esikoisellakin on hyviä hetkiä ja tietty puheen ongelmat vaikuttaa käytökseen, mutta perusluonne tuntuu oikeasti olevan aika negatiivinen ja tyytymätön ja se ilmaistaan jatkuvalla vinkumisella tai hermostumsella. Esikoinen myös vaatii kauheasti itseltään ja hermostuu senkin takia, vaikka kuinka yritettäis rohkaista ja vähentää sitä turhautumista.

Mutta kiteyttäen. Meillä asuu yksi iloinen tyttö ja yksi vinkuiita. Kuulostaa rumalta toi vinkuiita, mutta puistossa olen parin äidin kanssa jutellut ja nyt kun ovat esikoistakin siellä nähneet, niin eipä kukaan ole väittänyt mun liiottelevan.

On tämä äitiys todellakin haasteellista! Tasapuolinen haluais tosiaankin olla ja onneksi niitä esikoisenkin hyviä piirteitä on tullut korostetusti esille (ainakin omissa ajatuksissa) viime aikoina.

Keilin, oletko linjoilla ollenkaan?

T: Ynis

Vierailija
11/20 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/20 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen siis vasta huomenna kade:)

Ankkiksen reissu kuulosti kivalta!

Meillä mies huolehtii Turkin räjähdyksen takia, kun sitä nyt epäillään terroristiteoksi. Saa nähdä mitä meidän matkasta tulee, vai tuleeko mitään. Mies on kova huolehtimaan tollasista.

Vierailija
13/20 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista sopivaa kuumuutta, jota tuuli viilentää. Kuivaa on myös. Ihan säälittää hautausmaalla käydessä kaikki kuivat kukat. Niin, asutaan käytännössä hautasumaan naapurissa, tosin tuo rajamaat on laajentumista varten, joten vuosikymmeniin ei varmaan tule vielä hautoja tuohon. SIinä on ihana sakea metsä.

Ankkis, tervetuloa takaisin! Ihania kuvia ja kivan kuuloinen reissu!

Mimmulle hyvää matkaa!

Minäpä se taas nukuin aika kehnosti. Onni heräs 4 aikaan, huusi " kassi" . Sitten puoli 7 heräsi huutamaan " anna" . Varmaan eilisiä juttuja, kun taas koko päivän serkkupojan kanssa touhusivat. Serkkunsa täyttää ens tiistaina 2-v jo! Se on saanut apurattaisen pyörän ja siitähän piti sitten tapella poikain kesken eilen. Onni on semmonen, että jos toinen menee jollain lelulla leikkimään, se haluaa heti saman. Eilenkin tämä toinen minimies meni omalla pyörällään ajaan ja Onni juoksi perässä ja itki niin sydäntä raastavasti. Yritä siinä selittää, että se on toisen pyörä, sinun vuoro tulee kohta.

Aamulla käytiin Onnin ja äitin kanssa Muhoksella, 30km:n päässä tästä meiltä. Piti siellä asti käyttää auto määräaikaishuollossa. Kiva reissu. Kylässä on ehkä 2 vaatekauppaa ja mehän käytiin shoppaileen:) Ostin itselle pari paitaa ja äiti osti Onnille pikkuhousuja.

Vehnäjuttu. Hyvin se tuntuu menevän. Ihottumaa siitä tuli aikoinaan, nyt ei ole näkynyt yhtään. Ja yöt on ollut normaaleja, pääosin ihan ehjiä. Tosi varovasti lisäilen annosta. TÄnään olen antanut vain puolikkaan vehnäpaahtoleivän. Huomenna jos keittäis aamupuuron mannasuurimoista sitten.

Tässä nyt ei ole hetkenkään rauhaa kirjoittaa. Onni vaatii koko ajan huomiota. Tottuu kyllä nyt ihan liikaan huomioon, kun äiti on lomalla... Mitähän tästä tulee vielä?

Tässä tuli pari päivää sitten vähän sanottua isälle... Se aina joskus sanoo, että onko Onni saanut kaiken periksi (jos se itkee jostain syystä). Mä muutaman kerran olen räjähtänyt isälle, että kukahan tässä talossa antaa Onnille periksi!!! Minä oon oikeasti tosi tiukka monessa asiassa mutta tuo pappa...

No, toissapäivänä toin Onnin sisälle, että tullaan syömään lounas ja mennään nukkumaan. Isä sitten sanoi, että mennään käymään tuolla naapurin pihalla katsomassa jotain. Kello ei ollut ihan hirveän paljon vielä, annoin mennä pikaseltaan käymään. Mitä kuulin illalla. Siellä oli taas tämä mun iki-ihana täti ollut ja tukkinut Onnille mehua ja keksiä ja pullaa ja mitä muuta. Ja olin just edellisenä päivänä sanonut, ettei onni ota suklaata (kun tarjosi) koska Onnilla on kakka tiukalla ja sokeri aiheuttaa sitä. Ja täti tietysti katsoi Onnia säälivästi, että eikö sitä nyt voi vähän syödä suklaata. Mutta tietysti, kun paha äiti ei ole paikalla, meidän pojalle syötetään mitä sukulaismuorit haluaa.

Annatin vähän isälle, että eikö se voinut sanoa, että Onni on tulossa syömään. Ja uhkasin lähteä saman tien suomentaan tälle tätille, että se varmasti tietää, ettei Onni saa syödä herkkuja joka päivä niin miksi perhanassa pitää sitten antaa AINA kun minä en ole paikalla. Kyseessä on periaatteellinen juttu. Varmaan monen mielestä minä oon aika tiukkapipoinen mutta koska yhden lapsen kanssa on helppo pysyä vähäherkkuisella linjalla, niin miksei pysyis sitten? Ei se tarkoita sitä, ettei Onni sais koskaan mitään. Eilenkin söi taas jäätelöä ja mehua ja keksiä. Keksiä en olis antanut mutta kun serkkunsa sai ja Onni itki niin säälittävästi niin pakkohan se oli hakea, kun toinenkin sai.

No jokohan sain varmistetuksi ihan skitson kuvan itsestäni:)

Voi tuota vinkuiitaa. Nyt meni hermot!!!

T-P

Vierailija
14/20 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Niinaemo ja minä_mamma (menikö se oikein) sekä minä itsehän ollaan täältä Oulun seudulta. Jos jotain kesätapaamista saatais aikaiseksi! Oli puhe huhuilla täällä palstallakin.

Eli kaikki täällä päin asustavat ja mahdollisesti Ouluun kesälomalla suuntaavat, ilmoitelkaahan halukkuudestanne tapaamiseen!!! Aikaahan on koko kesä!

T-P

Vierailija
15/20 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aippa on perheineen ajelemassa ympäri Suomea ja saatamme tavata, kivaa! :))

Eilen illalla iski jo kova ikävä. Isommat lapset näemme vasta ensi keskiviikkona. Antsan kanssa on kyllä tullut paljon enemmän leikittyä ja luettua(iltaisin, päivät olen ollut töissä).

Nyt täytyy mennä, taas kaivataan :)

♥Saamuska

Vierailija
16/20 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kovasti hiljaista. Mutta ei kai se ole ihmekään näin kesällä:)

Minä saatan ehkä sittenkin päästä kaupungille huomenna. Mies sanoi, että vois tulla ajoissa kotiin töistä. Kiinnostaa Stockan ja Sokoksen alet:)

Saamuskalle hyvää lomaa ja reissua ensi viikolle!

Vierailija
17/20 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä vilkuilleena teidän kuulumisia - omaanapaa lähinnä tulin näyttämään ( . ) - mutta siis ihanaa että täältä teidät löytää näin keskikesälläkin!

Nyt olen H:n kanssa maalla vanhempieni luona - kotiuduimme miltei kahden viikon Hollannin reissulta sunnuntaina, ja tulevana lauantaina täältä maalta (jonne eilen saavuimme - rassasi hiukka tuo purkaminen ja pakkaaminen, mutta päästiin taas lähtemään...) jatkamme miehen tädin ihanaiselle mökille keskemmälle Suomea...

Hollanti oli hauska - ihana oli tavata ystäviä siellä (opiskelin siellä vuoden n. 13 vuotta sitten..oi aikoja - ja auts, niinkö kauan sitten...!), asuimme hollantilaisen miehen kanssa perheen perustaneen suomalaisen ystäväni luona, heillä kolme lasta ja 4-kerroksinen uusi ystäväni suunnittelema hieno omakotitalo mainioine puutarhoineen, " lievä tönö" jossa mm. seuraavaa: kodinhoitohuone (varmaan puolet meidän kämpän koosta), jossa mm. kaksi pesutornia - kattokerroksessa suomalainen sauna ja kattoterassilla poreamme, keittiössä titty vakiona kaksi ap:ta yms. ...no joo, oli tosi ihanaa olla heidän vierainaan ja ystäväni (T-P: muhokselta hän muuten kotoisin...) on säilyttänyt sellaisen ihanan välittömyyden ja murteenkin! H nautti ja viihtyi matkalla erinomaisesti, oltiinhan hänen neljäsosajuurillaan !

Muutoin ajtusrintamalla tällä on menossa seuraavaa: mua ahdistaa aikalailla ja todella H:n pvk:hon meno elokuun puolessa välissä - olen joka toinen tunti perumassa paikkaa, mutta töihin olen jo lupautunut enkä enää kehtaa... on pieni firma tuo mun työpaikk, joten ei varmaan ihan iisiä heillekään löytää nyt jotakuta vaikkapa jouluun saakka...kait tää on sitä ns. luopumisen tuskaa, toisaalta järkeilen, että enhän ole lastani sotalapseksi lähettämässä tai vastaavaa, mutta toisaalta kelaan että miksi ´jo(?) nyt´?! Lempon kanssa joku vertaistukipiiri pystyyn, vai? -- Ja tästä tulikin mieleeni asiaan liittyvänä: onnea Lempolle työpaikasta! -- Tai ehkä olisi hyvä kuulla jotakin rohkaisua tälle tielle muilta asian kokeneiltakin?! H on kyllä sosiaalinen ja ympäristöstään kiinnostunut lapsi, nauttii touhuista ja on uusien asioiden oppimiseen varsin halukas - mutta ei ole kovasti ollut muiden hoivassa, ja on jokseenkin mun perään esim. asukaspuistossamme, ts. tsekkailee että olen paikalla, ja jos ei hetkeen mua näe, on aika ´hädissään´. Toisaalta puhuu kovasti ja selkeästikin lauseita, on siten edistynyt, eli saa itsensä ymmärretyksi helpostikin ainakin puheen saralla.

Nyt menen nukkumaan, kurkin huomenna palstaa ja ehkä lauantainakin, jos pvk-aiheeista täällä ken jaksaisi lätistä - lauantaina päivällä lähdemme matkaan taas, ja silloin viikko nettipimennossa -

Kauniita unia ja onnellisia kesäisiä päiviä -

ja Kukkuuko kukkuu kohta kera vauvantuoksun?

Maija

Vierailija
18/20 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi huomenna tulee kavereita kylään, alkaa lasten kanssa puhuminen riittää. Mies on kantanut kyllä korttansa kekoon aika kiitettävästi, mutta kun tekisi mieli hölistä ja pulista. Olen seuraeläin.

Poikanen meni tänään mummille, Kukkasen kanssa kivaa, mutta rankaa. Viihtyminen yksin vaatii enemmän, eikä uni meinaa tulla. Kukkanen kertoi vakavana, että veli, kevava. Eli Keravalla, kuten onkin. Jokaista ovenkolausta kuunteli ja ihmetteli, että joko tuli.

Päivällä kävin mattopyykillä, nyt on kaikki matot puhtaaana. Ikkunoista viis, kunhan matot on puhtaat. Keittiön mattoa pesin toista kertaa, kun Kukkanen vähän auttoi ruuanlaitossa. Toissapäivänä kaatoi matolle pullollisen soijakastiketta ja eilen tiputti siihen neljä kananmunaa. Hassu tyttö.

Muutenkin tuntuu, että Kukkasella on vaihe, jolloin sattuu ja tapahtuu aina kun selkäni käännän. Eri tekemiset kiinnostaa ja kokeilee uusia juttuja. Pikkusen jopa rasittava vaihe.

Muuten päivä kului remontin merkeissä. Huomenna hyvässä lykyssä meillä on lastenhuoneessa lattia. Homeet on pesty pois, ainakin siitä kopista (ja muuallehan sitä ei kukaan toivo). Luulisi olevan raikkaat tuoksut uusilla laudoilla tepastella.

Askel synnytystä kohti tehty. Kehto on kiinnitetty kattoon ja sairaalakassiin viskottu tavaroita. Jos huomenissa saisi hoitopöydän esille. Vaatteet on vielä laatikossa, masentaa, kun niille ei ole mitään tilaa. Toisaalta väitin tänään, että ostettiin liian iso asunto, (kaksio, eh eh) kun tähän yksiöön mahtuu kerran viisi asumaan.

Vaikka en usko kesän loppuvan juhannukseen, viikon-kahden sisään on kevät muuttunut täydeksi kesäksi. Linnut nimittäin pitävät pienempää ääntä. Pääskyset huutelee jo ihan kypsän kesän malliin. Niin, ja pionin ensimmäinen kukka aukeaa. Olen taitava puutarhuri, heh.

Kukkuu ja Ihmelapsi 39 (eikös se tarkoita, että vauva viikon päästä on täällä?)

Vierailija
19/20 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivällä ukkosti, niin piti pitää välillä konetta kiinni. Ja illalla oli nimpparivieraita.

Kiva, että Ankkisella ja perheellä oli onnistunu reissu. Kiitos kuvista!

Oli myös mukava lukea Ramikan ja Maijan kuulumisia.

T-P. Hyvä, että vehnä näyttäis sopivan. Ja et oo mikään tiukkis. Kyllä vanhempien asia on päättää, mitä lapsi saa syödä ja milloin, ei muitten. ja vielä kun Onnilla on allergioita, niin on kyllä asiatonta muitten mennä salaa herkkuja antamaan.

Kukkuu. juu. Mulla ois vielä reilut pari viikkoa. Mutta ehkä suppareitakin tarvittaisiin... Täällä ainaka ei ässätkään auta vielä. Mites sulla?

Jep, jep

T@hti

Vierailija
20/20 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki s:t ei toivottuja vrt. remontin tila. Vai henkinen tilani? Fysiikka kestää pidempäänkin, vain selkä väsynyt.

Kukulus