Iho punainen ja hilseilevä silmien ympärillä
Tiedän että tämä on tällä hetkellä ongelmista pienin. Silti kysyn neuvoa. Mikä auttaisi silmänympärysten kuivuuteen? Monenlaista kokeillut. Välillä hilseilee, sitten toviksi paranee (pari pvää). Iho ohutta ja punainen. Allergialääkettä syön.
Kommentit (17)
Itsellä auttaa Lidlin silmänympärysvoide, minkä hinta oli jotain 3-4 €.... siitä siis saattaisit saada pika-apua silmäynympärysihon kosteutukseen, mutta neuvoa allergiaoireisiin kannattaa kysyä myös apteekista.
Mulla nyt Avenen xeracalmia pikku tuubi ja La Roche Posayn Lipikar baumea. Kumpikaan ei tunnu auttavan. On kuin neulaa heinäsuovasta etsisi, kun yrittää löytää syytä tähän. Kaulassakin ollut ihottumaa koko talven. Kai puhuttava lääkärille jossain vaiheessa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla nyt Avenen xeracalmia pikku tuubi ja La Roche Posayn Lipikar baumea. Kumpikaan ei tunnu auttavan. On kuin neulaa heinäsuovasta etsisi, kun yrittää löytää syytä tähän. Kaulassakin ollut ihottumaa koko talven. Kai puhuttava lääkärille jossain vaiheessa. Ap
Kaulan ihottuma johtuu usein kosketusihottumasta ja johtuu kynsilakasta. Silmienympärys kuivuu atopiaan taipuvaisella iholla, myös tässä kohtaa saattaa vaikuttaa.
Tarvii reseptin Ultracortenol voiteeseen. Näinämaikoina luulis määrättävän puhelinyhteyd3noton perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä auttaa Lidlin silmänympärysvoide, minkä hinta oli jotain 3-4 €.... siitä siis saattaisit saada pika-apua silmäynympärysihon kosteutukseen, mutta neuvoa allergiaoireisiin kannattaa kysyä myös apteekista.
Mulle tuli yhdestä Lidlin silmänympärysvoiteesta allerginen reaktio. Iho helahti punaiseksi ja alkoi kuumottaa. Yksi toinen Lidl-voide aiheutti samaa kasvoissa, oli kylläkin tarkoitettu lähinnä kropalle, mutta testasin kasvoihin...
Vierailija kirjoitti:
Tarvii reseptin Ultracortenol voiteeseen. Näinämaikoina luulis määrättävän puhelinyhteyd3noton perusteella.
Kiitos tuosta vinkistä. Miten eroaa protopuc-voiteesta? Siitäkin olen lukenut. Täytyy pyytää soittoaika lääkärille. Ap
Vaihda kaikki tuotteet joita käytät kasvoille, ja myös shampoo, hoitoaine. Olet todennäköisesti herkistynyt jollekin kosmetiikan ainesosalle. Myös kynsilakka voi olla syyllinen.
Minulla tuohon auttaa Avene Soothing eye countour cream. Loistava silmänympärysvoide etenkin talvella. Ekalla kerralla auttoi parissa päivässä hilseileviin ja kuiviin silmäkulmiin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tuohon auttaa Avene Soothing eye countour cream. Loistava silmänympärysvoide etenkin talvella. Ekalla kerralla auttoi parissa päivässä hilseileviin ja kuiviin silmäkulmiin.
Tiedän tuon voiteen mutta minulla ei ole auttanut. En käytä kynsilakkaa. Pahentunut tämän talven aikana vaiva.
Ap tässä taas. Lääkäri kirjoitti reseptin 0.03% protopiciin. Pyysin ultracortenolia, mutta kuulemma tuo protopic parempi. En raaskinut vielä hakea. Siihen ei taida edes kelakorvausta saada?
Minä olen saanut kelakorvausta Protopiciin. Jäi kyllä senkin jälkeen paljon maksettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on auttanut minullakin.
Itsellä protopic toiminut hyvin, sitä ei vain saisi ihan jatkuvasti käyttää.
Olen atoopikko ja aikanaan silmät menivät homeista tosi huonoon kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Ja protopic on tosiaan kallis.
Niin. Käsitin, että pitää olla joku erikoislausunto, että saa korvauksen. Tuo tuubimaksaisi 32e mutta kai se kestääkin jos vain silmänympäryksiin käyttää. Ellei ole tyyliä "säilyy 2vk avattuna." Ap
Locopase repair voide. Jos ihottuma on allergista kosketusallergiaa pitää selvittää syy. Kosketusallergia sammuu Protopic voiteella (lääkäriltä). Itselläni hilseilevä silmänympärysihottuma tulee keinokumeista ja kotimaisista viljoista erityisesti rukiista.