***ELOisat torstaina***
Kommentit (23)
Neuvolassa tuli käytyä ja kaikki ok. Oma terkkari oli lomilla ja minulla oli vanhempi terveydenhoitaja joka kertoi olleensa myös Kättärillä joskus töissä. Häneltä kysyin vauvan asennosta ja raivotarjonnassahan toinen oli. Terkan mukaan tuskin enää mahtuu kääntymään joten sen puolesta alatiesynnytys pitäisi olla mahdollinen. Kokoarviosta myös puhuttiin ja hän oli sitä mieltä, että jos vauva silloin on hyvän kokoinen (lähemmäks 4kg) niin tuskin panttaavat käynnistystä kun esikoinen on ollut suuri. Hmm meidän kakkonen voisikin sitten syntyä jo alku kuusta???
Pikku_ruu: Onnittelut tyttö uutisista. Itse en kyllä pystyisi olemaan kertomatta miehelle :)
Babybel: Kivan kokoisiksi vauvat ovat kasvaneet :)
Pantoufle: Minulla oli esikoisen aikana yhtä pahana iskias. kiusallista kun jalka ei pidä. ole varovainen ettet kaadu.
k.h.p: samanlaiset fiilikset myös minulla. Nyt jännityksellä odotan kokoarviota ja päätöstä synnytystavasta. jotenkin tuntuu, että mies stressaa vielä enenmmän tuota synnytyksen käynnistymistä yöllä. Suunniteltu sektio oli tuolta osin simppeli: annettiin aika ja sovitusti saavuit sairaalaan. Kyllä olo on kuin ensi synnyttäjällä kun jännää kuin synnytys alkaa.
Air:Tuliko postini perille? Ajattelin varmistaa että osoite oli likein
Miisku: Tervetuloaporukan jatkoksi!
Huomenna poika on viimeistä päivää hoidossa ja mun pitäisi aloittaa ikkunoiden pesu. jos pääkaupunki seudulla tulee huomenna vettä syy on sitten minun kun uskalsin " ääneen" paljastaa suunnitelmani :)
huomiseen.
pubu ja Unski rv32+6
Calathea: Mulla oli sf-mitta 29+4 24,5 cm ja silloin laitettiin lähete ultraan. Viimeksi on mitattu 31+5 ja silloin oli 26,5 cm eli melkein samoissa kuin sulla. Neuvolan terkka korosti mulle, että tuskin on mitään ongelmaa kasvussa, on kuulemma tod.näk siro vauva, mutta haluaa kuitenkin tarkistaa tilanteen... En tiedä, missä menee raja, että lähetetään ultraan. Pääasia kai, että mitta kasvaa. Itselläni mitta mennyt pikkuisen alakäyrän yläpuolella. Ei luulisi, että sentti sinne tai tänne olisi niin ratkaisevaa. Mantse
Moi!
Heti alkuun PANTOUFLElle, ettei unohdu: häpyyluun seutua vihloo täälläkin kylkeä kääntäessä ja varsinkin jos erehtyy nostamaan/liikuttamaan ylempää jalkaa kyljellään maatessa. Mutta onneksi ei ole pystyssä ollessa ollut vielä pahemmin liitoskipuja, paitsi portaita alas mennessä vihloo välillä. Ja meillähän on tietenkin se lapsiperheen unelmakoti: neljäs kerros ilman hissiä!
Neuvolassa tuli (taas) käytyä, miten musta tuntuu jo nyt parin viikon välein käydessä, että melkein asun siellä odotushuoneen sohvalla. Mitähän loppuvaiheessa sitten jokaviikkoisilla käynneillä? Hemppa oli tippunut viime mittauksesta parisenkymmentä pykälää 103:een (ei ehkä ihme, että välillä *vähän* hengästyttää?), joten nyt aletaan sitten kokeilla mahan ja rautavalmisteiden yhteensopimista. Muuten oli kaikki kunnossa, mutta vauveli päätti järjestää vähän kesäjännitystä asennollaan. Täti ei pitkällisten tunnusteluideinkaan jälkeen osannut sanoa, ollaanko siellä perätilassa vai raivotarjonnassa. No, jos ei ensi kerrallakaan selviä, niin sitten mennään ultraan katselemaan, kumpi pää on kumpi ja aletaan miettiä mahdollisia jatkotoimia. Päätin olla toistaiseksi stressaamatta asiasta, kopkop.
Vinkeät unet jatkuvat edelleen: viime yönä oli mun unessa Paula Koivuniemi tehnyt itsemurhan. Kaikkea sitä pitääkin ihmisen katsella! Ja mulla ei ole kyllä mitään Paula Koivuniemeä vastaan, jos en mikään erityinen fanikaan ole...
Tervetuloa Miiskulle mukaan! Vielä on kesää jäljellä!
" Kyllä lomalla on sitten ihanaa."
Picapica ja Peukaloinen 33+1