Ajattelin hakea palkatonta huhti-toukokuun? Mitenköhän onnistuu.
Teen ihan yksinkertaista, suorittavaa duunia. Vuorotyö, työvaatteet ja koko homma ei paljon vaadi. Eli sijaisia saa tilalleni, kuten esimies kerran totesi: ”vaikka Turun torilta”.
Itse olen perusterve keski-ikäinen täti. Mutta mieheni kuuluu riskiryhmään.
Ajattelin laittaa meiliä pomolle, että josko voisin jäädä tämän pahimman aallon ajaksi pois töistä. En halua riskeerata sitä, että mies sairastuu yhtään, tai jäädä johonkin karanteeniin eroon miehestä.
Mulla on tällä hetkellä kesälomapäiviä sisällä, mutta en haluaisi käyttää niitä nyt. Kesäloma on jo haettu ja sovittu ja tosiaankin haluan olla ne viikot silloin lomalla.
Eli jos pyydän palkatonta sillä perusteella, etten halua riskeerata nyt mitään, niin mahtaako onnistua? Onko kellään tullut tällaista vielä vastaan?
Kommentit (5)
Luulisi tuon onnistuvan, kun vain sovitte asian tyonantajan kanssa. Ihan samaa harkitsen itsekin.
Kaiken varalta tekisin sopimuksen kirjallisena.
Vierailija kirjoitti:
Meillä osa yritti, mutta ei onnistunut. Kunnallisella puolella siis, päiväkodissa. Lapsia paikalla noin viidesosa, mutta vetoavat siihen että ennen pitkää alkaa henkilökunta sairastella niin ei voida palkattomia myöntää.
Tätä vähän pelkään minäkin. Työnantaja on yksityinen, ei-suomalainen firma.
Perusteluni on mielestäni ihan hyvä. En halua riskeerata yhtään tartuntaa.
Täytyy varmaan sitten sairaslomaa hakea. Olisi vaan ollut reilu peli molemmin puolin jos saisi palkatonta haluamansa ajan.
Miksi ihmeessä ei? Eikös tuo ole jokaisen (paitsi hoitajat ja opettajat) työnantajan unelma?
Millä rahalla duunari pystyy oleleilemaan palkattomalla vapaalla?? Mistä rahat?
Meillä osa yritti, mutta ei onnistunut. Kunnallisella puolella siis, päiväkodissa. Lapsia paikalla noin viidesosa, mutta vetoavat siihen että ennen pitkää alkaa henkilökunta sairastella niin ei voida palkattomia myöntää.