Ministeri Leppä vaatii suomalaisia töihin maatiloille huoltovarmuuden takia, koska ex-kansanedustajat nousee sohviltaan?
Kommentit (21)
Eikös se Susanna Koski jo kantanut kortensa kekoon ja kävi vähän puuhastelemassa sukutilalla? Kuulemma oli tosi virkistävää.
Vierailija kirjoitti:
Timollekin varmasti tekisi hyvää ruumillinen työ ulkoilmassa :)
Eikö voisi käyttää varmuusvarastona?
Katotaan sitten kun kaikki 2-20 vuotta sopeuttamiseläkkeitä nostaneet kansanedustajat on siel.
Muuten saa jää työt tekemättä...
Eli täällä siis kannatetaan, että kausityövoima(kin) tuodaan ulkomailta ? Kausityöntekijät vievät rahat mukanaan muualle maailmalle. Jos suomalaliset itse viitsisivät tehdä töitä, voitaisiin saada muutama veroeuro jäämään tänne.
Vierailija kirjoitti:
Eli täällä siis kannatetaan, että kausityövoima(kin) tuodaan ulkomailta ? Kausityöntekijät vievät rahat mukanaan muualle maailmalle. Jos suomalaliset itse viitsisivät tehdä töitä, voitaisiin saada muutama veroeuro jäämään tänne.
Eikö nuo sopeutusmisrahalaiset ole ihan suomalaisia?
Mitä töitä siellä olisi? Voinko tulla töihin täältä Vantaalta? Mansikanpoimintaa ei taida vielä olla.
Voitte vaan uskoa ettei tulla kesällä näkemään Suomalaisia kausitöissä. Syitä miksei sinne lähdetä tulee kyllä liukuhihnalta.
Näiden ex-kansanedustajien kohdalla se ilmainen raha ei sitten yhtäkkiä passivoikaan...
Näiden ex-kansanedustajien kohdalla se ilmainen raha ei sitten yhtäkkiä passivoikaan...
Tulee mieleen viime kesä, kun yksi mansikkatila, joka on vielä sellaisen etäisyyden päässä, että olisin pystynyt sinne kulkemaan kotoani haki työntekijöitä kiireessä vielä kesäkuukausina ja ilmoituksessa luki, että ON EHDOTTOMASTI OLTAVA AIEMPAA KOKEMUSTA. Jäi sitten hakematta, kun homma on kerran niin vankkaa osaamista vaativaa.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen viime kesä, kun yksi mansikkatila, joka on vielä sellaisen etäisyyden päässä, että olisin pystynyt sinne kulkemaan kotoani haki työntekijöitä kiireessä vielä kesäkuukausina ja ilmoituksessa luki, että ON EHDOTTOMASTI OLTAVA AIEMPAA KOKEMUSTA. Jäi sitten hakematta, kun homma on kerran niin vankkaa osaamista vaativaa.
LOL. Nämä itsestään aivan liikoja luulevat työnantajat ovat niin huvittavia. Itse myyntityön ja asiakaspalvelun kokemusta omaavana, hyväksi kehuttuna työntekijänä en saanut töitä kenkäkaupasta, koska haastattelija oli sitä mieltä että on kyse niin vaativasta työstä, että en ikinä kykenisi sitä oppimaan. Olen siis vuosia tehnyt erilaisia myynti- ja aspatöitä ja on korkeakoulututkinto. Musta se haastattelu meni jo hieman asiattoman puolelle, kun hän moneen kertaan toisteli, miten en vaan voi kyvyiltäni ja älyltäni yltää sille vaatimustasolle, jonka työ hänen kenkäkaupassaan vaatii.
No, mites on? Pääseekö yksikään suomalainen vieläkään töihin mansikkapellolle, vai onko oltava Ukrainasta ja oltava vankka työkokemus ja supernopeus? Haiskahtaa nyt tämä, kun ei suomalaiset kelpaa töihin, vaikka olisi aikaa ja halua.
Mutta nythän sopivasti loppuvat sopeutumisrahat ensimmäisiltä. Katse metsään, siellä on töitä.
Nyt suskikosket saa töitä!