Koronavirus jo 2 kk Suomessa: MISSÄS NE RUUMISKASAT JA JOUKKOHAUDAT??
Vähän alkaa ihmetyttämään, kun niitä tuomiopäivän merkkejä ei ole vieläkään edes näkyvissä. Kuitenkin jo kaksi kuukautta on kulunut ensimmäisestä viruslöydöksestä Suomessa. Tieliikenteessä ja pilkkireissuillakin on kuollut tässä ajassa enemmän ihmisiä.
Hirveä hulabaloo ollaan kuitenkin saatu ja nyt armeijakin liikkeelle. Onko marsilaisia tulossa vai mikä on homman nimi??
Älkää suuttuko, mutta minua pistää pikkuhiljaa hymyilyttämään tämä touhu... :D
Kommentit (424)
Vierailija kirjoitti:
Tällaisia juttujahan ei täällä arvosteta mutta laitetaan nyt silti:
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ulkomaat/artikkeli-1.1031424
Jutussa siis esitetään arvio antibioottien liiallisen käytön vaikutuksista koronakuolleisuuteen erityisesti Italiassa.
"Kirjailija, toimittaja". Onko lähdekritiikkikin kuollut coronaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei oikeastaan kiinnosta kuinka moni teistä kuolee siihen koronaan, kun ette merkitse minulle yhtään mitään.
Eikö kukaan toinen ihminen merkitse sinulle mitään? Eikö sinulla ole läheisiä? Merkitseekö sinun oma terveytesi tai henkesi sinulle mitään? Säälin sinua. Toivottavasti et ole tosissaan, ja olet vain pelkkä surkea trolli.
Tällä hetkellä koronan kuolleisuusprosentti on suomessa 0.0068%.
Voi olla, mutta Suomi ei ole maailmasta erillinen saareke, ja suomalaiset ovat ihan samalla tavalla ihmisiä kuin kiinalaiset, italialaiset ja espanjalaiset. Viruksella on myös aika pitkä itämisaika. On arvioitu, että se voi olla jopa 24 päivää. Oireiden alusta menee keskimäärin viikko siihen, kun tarvitaan sairaalahoitoa. Siis tartunnan saamisesta voi kulua jopa kuukausi ennen kuin tarvitsee hoitoa.
Älä minulle kerro, olen sairastanut sen jo. Eikä oireista mene mitään viikko sairaalahoitoon, kuten tilastoistakin näkee siellä on joka kymmenes. Toinen viikko on kyllä yhtä helvettiä, ainakin omalla kohdalla oli, mutta ei se sairaalahoitoon vienyt. Koittakaa nyt jumalauta herätä tästä hysteriastanne. Mikään ei tässä vaiheessa tympäisen niin paljon kuin se, että kun oma tauti on sairastettu niin pitää odotella teitä.
Miten varautuminen on hysteriaa? Itsekkyyttä yhtään? Kiva ettei sinua vienyt hoitoon, monen muun vie. Kauheaa kun oikein pitää odotella nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin mua huvittaa tää touhu.
Influenssakin tappaa enemmän.Eli sinulla on kristallipallo käytössäsi, josta voit katsoa kuinka paljon korona tulee tappamaan? Tämähän on siis vasta alkua. Brittitutkijoiden ennusteen mukaan USA:ssa kuolee noin 1,5 miljoonaa.
Muistutan: espanjantauti tappoi 100 vuotta sitten 30-100 miljonaa ihmistä, suuri osa nuoria miehiä.
Missä suhteellisuudentaju?
Covid-19 on uusi espanjantauti. Se käyttäytyy hyvin paljon samalla tavalla, ja on saman virusperheen jäsen. Kuolleisuusprosenttikin on suunnilleen sama. Mikä tässä on muuttunut on yhteiskuntien toiminta. Nyt on parempi tiedotus, parempi hygienia ja isommat toimenpiteet. Niiden kuolleisuus jää todennäköisesti pienemmäksi kuin espanjantaudin aikaan. Muistutan kuitenkin, että taudin torjuminen on osaltaan myös meidän jokaisen tehtävä, joten noudatetaan yhteisiä sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä on kuollut ihmisiä ennen koronaa, eli mitään uutta tässä ei ole.
Vau. Ja uusia syntynyt joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt pidettäisiin tätä hulpeaa 7 kuolleen viikko vauhtia niin saataisiin kesäkuuhun mennessä 70 Kuollutta ja mitä ne veikkaa että tarvitaan 130 miljardia velkaa. Siinä on kallis hinta päälle. Jokaiselle voi samantien laittaa hautakiven kokonaan kullasta.
No mikä on vaihtoehto? Satojen tuhansien ihmisten kuolema. Kuinka paljon siinä menetettäisiin hyviä työvuosia, ja niiden mukana tullutta rahaa? Kuinka paljon terveydrnhuolto kuormittuisi, ja kuinka paljon satojen tuhansien ihmisten hoitaminen maksaisi yhteiskunnalle ja terveydenhuollolle? Kuinka paljon ihmisiä vammautuisi pysyvästi, ja kuinka paljon heidän hoitaminen ja tukeminen maksaisi yhteiskunnalle ja terveydenhuollolle?
Kauhuskenaariosi on hysterian tuottamaa höttöä. Täällä kuolisi jo tuhansia vuorokaudessa jos virus aiheuttaisi satojen tuhansien ihmisten kuoleman suomessa. Elämä eletään faktojen mukaan.
Vaikuttaa siltä, että sinä et halua hyväksyä tosiasioita sen takia että sinua pelottaa. Haluat ennemmin pistää pääsi pensaaseen ja kuvitella että mitään ei ole tapahtunut. Olen pahoillani, mutta saatat asettaa sekä itsesi että läheisesi vaaraan jos vähättelet tätä tilannetta, etkä tee tarvittavia toimenpiteitä.
Olen eri, mutta älkää nyt viitsikö.
Jos ei halua uskoa pahimpia kauhuskenaarioita, on heti tyhmä eikä tottele mitään ohjeita.
Minä en usko että täällä kuolee kymmeniä tuhansia. Pesen silti käsiä, käytän hanskoja, teen työtä kotona, olen vähentänyt kaupassa käyntiä, en kyläile jne. jne.
Ihminen voi olla vastuullinen ja realistinen ilman paniikkiakin. Tämä ei tunnu osalle teistä menevän millään päähän.
Ja tällekin tuli heti kaksi alapeukkua, vaikka selvästi sanoin tekeväni kaiken sääntöjen mukaan.
Sori vaan, etten ole samassa mielentilassa kuin te. Paniikki ei kuulu THL:n suosituksiin.
Koska sekin on virheajattelu, että varautumalla pahimpaan ollaan muka jossain paniikissa ja hysteriassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt pidettäisiin tätä hulpeaa 7 kuolleen viikko vauhtia niin saataisiin kesäkuuhun mennessä 70 Kuollutta ja mitä ne veikkaa että tarvitaan 130 miljardia velkaa. Siinä on kallis hinta päälle. Jokaiselle voi samantien laittaa hautakiven kokonaan kullasta.
Jostain luin sellaisen idean, että jos kuolleita tulisi nyt vaikka se 3000, kannattaisi mieluiten maksaa jokaisen omaisille 5 miljoonaa euroa korvausta kuin sulkea kaikki niin kuin nyt ollaan tehty. Tulisi halvemmaksi. Sen jälkeen tosin ehkä muihinkin tauteihin kuolevat alkaisivat vaatia valtiota hyvittämään jotain heidän kuolevaisuudestaan.
Tähän lisäksi tehohoitopäivien kulut, jotka yhteiskunta maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin mua huvittaa tää touhu.
Influenssakin tappaa enemmän.Eli sinulla on kristallipallo käytössäsi, josta voit katsoa kuinka paljon korona tulee tappamaan? Tämähän on siis vasta alkua. Brittitutkijoiden ennusteen mukaan USA:ssa kuolee noin 1,5 miljoonaa.
Muistutan: espanjantauti tappoi 100 vuotta sitten 30-100 miljonaa ihmistä, suuri osa nuoria miehiä.
Missä suhteellisuudentaju?
Covid-19 on uusi espanjantauti. Se käyttäytyy hyvin paljon samalla tavalla, ja on saman virusperheen jäsen. Kuolleisuusprosenttikin on suunnilleen sama. Mikä tässä on muuttunut on yhteiskuntien toiminta. Nyt on parempi tiedotus, parempi hygienia ja isommat toimenpiteet. Niiden kuolleisuus jää todennäköisesti pienemmäksi kuin espanjantaudin aikaan. Muistutan kuitenkin, että taudin torjuminen on osaltaan myös meidän jokaisen tehtävä, joten noudatetaan yhteisiä sääntöjä.
Anteeksi kirjoitusvirhe. Siis: Niiden takia kuolleisuus jää todennäköisesti pienemmäksi kuin espanjantaudin aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutussa siis esitetään arvio antibioottien liiallisen käytön vaikutuksista koronakuolleisuuteen erityisesti Italiassa.
Todistit juuri olettamani oikeaksi. Jos kirjailija-toimittaja kirjoittaa italialais-espanjalaisia kauhukertomuksia, täällä kyllä niellään se purematta ja ajattelematta. Anteeksi kun linkitin agendan vastaisen, kiihkottoman jutun.
Tautihuippu on arvoitu touko/kesäkuun vaihteeseen.
Juuri katselin videota newyorkilaisesta sairaalasta jossa pihalle on tuotu valtavia perävaunuyhdistelmäisiä kylmiörekkoja koska menehtyneet eivät enää mahdu ruumishuoneisiin. Kärsivällisyyttä ap, Suomi on joitakin viikkoja jäljessä muun maailman kehityksestä mutta uhrikäyrän jyrkkyys on sama kuin muissakin pohjoismaissa kun alkupisteeksi asettaa ensimmäisen uhrin.
Nyt odotamme sitä että kun uhreja on kymmenen onko suomi sillä käyrällä jossa uhrimäärä kaksinkertaistuu joka viikko, joka toinen viikko vai joka kolmas viikko. Vai onko tilanne niin hyvä että olemme lineaarisella "pohjoismaisella" uralla.
No kaikki toimethan tähtäävät siihen ettei kasoja ollenkaan tule, sitähän toivomme?
Reilusti alle sata sairastunutta per päivä, mutta silti porukka jaksaa koronasta jauhaa. Minä olen jo matkalla viikonlopuksi Tampereelle. Sanokoot hallituksen kanalauma mitä tahansa.
ps. Hyvinkään aitarakennelmat olivat vielä alkutekijöissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todistit juuri olettamani oikeaksi. Jos kirjailija-toimittaja kirjoittaa italialais-espanjalaisia kauhukertomuksia, täällä kyllä niellään se purematta ja ajattelematta. Anteeksi kun linkitin agendan vastaisen, kiihkottoman jutun.
Mä en vietä niin paljoa aikaa täällä, että ehtisin analysoimaan, mutta ei kai kukaan täälläkään oikeasti usko Maaseudun tulevaisuuteen haastatellun kirjailija-toimittajan keksineen jotakin, mitä lääketieteen alan kv. tutkijaryhmät eivät olisi tulleet jo ajatelleeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei oikeastaan kiinnosta kuinka moni teistä kuolee siihen koronaan, kun ette merkitse minulle yhtään mitään.
Eikö kukaan toinen ihminen merkitse sinulle mitään? Eikö sinulla ole läheisiä? Merkitseekö sinun oma terveytesi tai henkesi sinulle mitään? Säälin sinua. Toivottavasti et ole tosissaan, ja olet vain pelkkä surkea trolli.
Ei merkitse. Olette osa luontoa kuten kaikki muutkin eliöit asiat ja kuolleet objektit ovat. Minua ei kiinnosta läheiset. Minä olen terve kuolemaani asti, joka on ennalta määrätty päivä kalenterissani kymmeniä vuosia tästä hetkestä eteenpäin odottamassa. Sinun säälilläsi ei ole minulle mitään merkitystä. Olen 100% tosissani ja aivan 100% onnellinen sellaisena kuin olen. Hyvää loppuelämää robottilammas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei merkitse. Olette osa luontoa kuten kaikki muutkin eliöit asiat ja kuolleet objektit ovat. Minua ei kiinnosta läheiset. Minä olen terve kuolemaani asti, joka on ennalta määrätty päivä kalenterissani kymmeniä vuosia tästä hetkestä eteenpäin odottamassa. Sinun säälilläsi ei ole minulle mitään merkitystä. Olen 100% tosissani ja aivan 100% onnellinen sellaisena kuin olen. Hyvää loppuelämää robottilammas.
Haha :D Mikä sun diagnoosi on? Terapiat tauolla coronan takia?
Onhan tää kokonaisuus nähden liian suuri kohu. Ihmisiä liki 8 miljardia. Koronan pitäisi tappaa ainakin miljardi että olisi kunnolla vaikutusta, mut nyt ei päästä edes miljoonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse mitään diagnooseja. En vain yksinkertaisesti välitä teistä. Koita nyt ymmärtää ja mennä eteenpäin elämässäsi robottilammas.
Arvioin tämän tilanteen muuttuvan lähitulevaisuudessa syystä että helsingistä lähtee todennäköisesti paljon oireettomia ja pikkuflunssaisia koronan kantajia ympäri suomea pakoon itsekkyyttään. Suomi menetti tartunnan rajaamisen tehokkuuden sillä sekunnilla, kun Uudenmaan eristyksestä ilmoitettiin. Ihmiset eivät ole pohjimmiltaan hyviä ja toisia ajattelevia, vaan itsekkäitä. Tästä syystä valtion olisi pitänyt hoitaa eristystoimet ensin ja ilmoittaa vasta sitten, koska nyt kaikki levittäjät lähtivät revittämään ypäri suomea ja pahentamaan tilannetta entisestään. Voi ju*alauta sanon minä. Ihmiset ovat idiootteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse mitään diagnooseja. En vain yksinkertaisesti välitä teistä. Koita nyt ymmärtää ja mennä eteenpäin elämässäsi robottilammas.
Mikä ihme saa sinut kuvittelemaan, että kukaan välittäisi kuin omistaan?
Meitä on kyllä tosi vähän. Aatelkaa jos täällä olis 10 kertaa enemmän porukkaa. Ei sais missään olla rauhassa.