Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä tiesin tämän viruksesta

Vierailija
27.03.2020 |

Muistan ensimmäiset uutiset tammikuussa kun virus alkoi levitä Wuhanissa. Meillä oli matka varattuna huhtikuun lopulle. Sanoin jo silloin että saa nähdä miten meidän matkan käy. Minulle naurettiin.

Samoin kauhistelin kuinka Finnair ja moni moni muu lennätti edelleen kiinalaisia joka kolkkaan.

Osasin nähdä tämän tilanteen koska kyseessä Kiina. Heitä on joka puolella ja heidän käytös on välinpitämätöntä ja itsekästä.

Tästä olisi asiantuntijat voineet päätellä että nyt Kiinan rajat kiinni ennen kuin se leviää ympäri maailman. Mutta ei. Kiinalaiset matkustivat kuten ennnenkin.

Nyt en jaksa välittää enää. Olin todella huolissani maailman suhtautumisesta coronaan tuolloin tammikuussa mutta nyt olen luovuttanut. Otetaan vastaan mitä tulee.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro nyt kuitenkin lisää. Mitä nyt tulee tapahtumaan. Milloin tästä on päästy. Mitä kaikkea meitä vielä odottaa.

Vierailija
2/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerro nyt kuitenkin lisää. Mitä nyt tulee tapahtumaan. Milloin tästä on päästy. Mitä kaikkea meitä vielä odottaa.

Sitä en todellakaan tiedä. Nyt on liian myöhäistä ihmetellä kuinka tässä näin kävi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä en todellakaan tiedä. Nyt on liian myöhäistä ihmetellä kuinka tässä näin kävi.

Ap

No harmi ettei sulla nyt sit ollutkaan mitään pointtia tässä keskustelussa :(

Vierailija
4/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi surku, ennustustaidot loppuvat siihen, kun pitäisi ennustaa tulevaisuutta.

Jaxuhali kuitenkin.

Vierailija
5/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No harmi ettei sulla nyt sit ollutkaan mitään pointtia tässä keskustelussa :(

Kuulutko kenties niihin, jotka tammikuussa vähättelivät ja naureskelivat virukselle?

Vierailija
6/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä virus

Vierailija
7/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ötökät, levittävätkö ne virusta?  Ovet kiinni, onneksi pesin jo ikkunat.

Vierailija
8/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne. Tuntuu, että pitkään olin ainoa huolestunut. Huusin ääneen THL:n typeryyttä. Seurasin ulkomaisia medioita, joten kokonaistilanne aukesi nopeasti. Toivoin, että rajat Kiinasta suljettaisiin heti.

En käsittänyt, että Viikon koulua ei suljettu heti ja tartuntaketjuja ei selvitetty perusteellisesti.

Ennustus: Suomessa kuolee valtavasti ihmisiä. Turhaan. Terveydenhuoltohenkilöstöä kastuu, kun huonosti suojattuna hoitavat.

Joudutaan vielä laittamaan ulkonaliikkumiskielto ja eristämään sairastuneet terveistä. Jos riittävän tiukat rajoitukset, niin ehkä 3 kk menee, että tämä ohi.

Surullista. En halunnut olla oikeassa.

Vierailija
9/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaatuu ja Viikin

Vierailija
10/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiina ei tehnyt mitään, Kiina sitä, Kiina tätä.

Laitettiinko Euroopassa heti rajat kiinni? Ei.

Laitettiinko Suomessa heti rajat kiinni? Ei.

Onko Suomalaiset käyttäytyneet 100% epäitsekkäästi asian kanssa muun muassa välttämällä hamstraamista? Ei.

Mietippäs välillä sitä.

Vierailija
11/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi tammikuun huolestunut myös. Muistan niin hyvin kun töissä kahvipöydässä naureskeltiin aiheelle. Olin itse tosi huolestunut jo tuolloin mutta olin sitten hiljaa yksin huoleni kanssa.

Syynä mulla huoleen oli maa josta virus lähti leviämään. Oltiin juuri joululomalla Helsingissä katseltu kiinalaisten käyttäytymistä ravintoloissa ym. Ja niitä oli ihan hel*****ti joka puolella!!

Vierailija
12/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiina ei tehnyt mitään, Kiina sitä, Kiina tätä.

Laitettiinko Euroopassa heti rajat kiinni? Ei.

Laitettiinko Suomessa heti rajat kiinni? Ei.

Onko Suomalaiset käyttäytyneet 100% epäitsekkäästi asian kanssa muun muassa välttämällä hamstraamista? Ei.

Mietippäs välillä sitä.

Juuri tämä Suomen olisi pitänyt tehdä jo tammikuussa! Lopettaa lennot Kiinaan eikä päästää heitä Suomeen. Mikä siinä oli niin vaikeaa?

Vierailija
13/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne. Tuntuu, että pitkään olin ainoa huolestunut. Huusin ääneen THL:n typeryyttä. Seurasin ulkomaisia medioita, joten kokonaistilanne aukesi nopeasti. Toivoin, että rajat Kiinasta suljettaisiin heti.

En käsittänyt, että Viikon koulua ei suljettu heti ja tartuntaketjuja ei selvitetty perusteellisesti.

Ennustus: Suomessa kuolee valtavasti ihmisiä. Turhaan. Terveydenhuoltohenkilöstöä kastuu, kun huonosti suojattuna hoitavat.

Joudutaan vielä laittamaan ulkonaliikkumiskielto ja eristämään sairastuneet terveistä. Jos riittävän tiukat rajoitukset, niin ehkä 3 kk menee, että tämä ohi.

Surullista. En halunnut olla oikeassa.

Sinä et ole missään lohdassa ollut oikeassa ja ennustuksesi on väärä.

Tässä minun ennustulseni.

Korona jää pienemmäksi kuin lausi-influenssa tänäkin vuonna. Niin Suomessa kuin koko maailmassa.

Suomen sairaalat selviää hyvin. Mikään tarvike ei lopu.

Koulut on kiinni toukokuun loppuun. Ulkonaliikkumiskieltoa ei tule.

Hiukan vielä kysymysmerkki kesän matkustelu ja tapahtumat. Ravintolat ovat kesällä auki, ihmuset eivät kuitenkaan liiku yhtä paljon kuin ennen.

Ennustan vielä että suurin lärsimys johtuu ihmisten taloudellisesta ahdingosta, mielenterveyden haavoittuvuudesta ja päihteidenkäytön lisääntymisestä.

Vierailija
14/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama tunne täälläkin. Se kun on haukuttu sekä täälllä että irl hysteerikoksi, yliregoijaksi, turhan vouhottajaksi, turhan huolestujaksi, niin ei ole tuntunut kivalta. Tässä nyt ollaan!

Vierailija
15/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tautihan tuli Suomeen suomalaisten Italiasta palanneiden mukana. Se kiinalainen ei tartuttanut tautia. Mikä on kyllä vähän outoa, koska oli ymmärtääkseni kiertänyt ympäri Pohjois-Norjaa ja Lappia.

Vierailija
16/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Pienempi homma kai olisi ollut ajoissa sulkea rajat yhdeltä valtiolta kuin koko maailmalta.

No siellä lepakoiden ym pa****n syöminen jatkuu varmaan vanhaan malliin.

Vierailija
17/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustan, että ihmisten pahho-oireinen häiriö pahenee.

Ai niin. Sehän on jo pahentunut. Mielenkiintoista miten saavat joskus palattua normaalielämään.

Vierailija
18/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama tunne täälläkin. Se kun on haukuttu sekä täälllä että irl hysteerikoksi, yliregoijaksi, turhan vouhottajaksi, turhan huolestujaksi, niin ei ole tuntunut kivalta. Tässä nyt ollaan!

Missä ollaan?

Luultavasti olet edelleenkin vain hysteerinen.

Vierailija
19/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

levis jo marraskuussa, ja se on muuten kotoisin fort derrickin biologisten aseiden labrasta. Jenkkien sotilasurheilijat treenasi tuon labran läheisyydessä. Labra joka suljettiin noihin aikoihin koska turvallisuus ei toiminut.

ne sotilasurheilukisat oli wuhanissa. Jenkit oli asutettu tuon ruokatorin viereisessä kiinteistössä.

Vierailija
20/25 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tautihan tuli Suomeen suomalaisten Italiasta palanneiden mukana. Se kiinalainen ei tartuttanut tautia. Mikä on kyllä vähän outoa, koska oli ymmärtääkseni kiertänyt ympäri Pohjois-Norjaa ja Lappia.

Mistäs se levisi Italiaan? Tätä arvuuttelu-leikkiä voisi jatkaa loputtomiin, mutta joka tapauksessa jäljet päätyvät sylttytehtaalle. Sitä ei voi kukaan kieltää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi