Muita ylipainoisia, jotka eivät kuitenkaan näytä ylipainoisilta?
Olen itse nuori nainen, 164 cm pitkä ja n. 66-67 kg, eli BMI:n mukaan lievästi ylipainoinen (eikä ole lihasta, sillä en harrasta minkäänlaista urheilua). Kuitenkin, pystyn käyttämään S ja XS koon vaatteita niin, että ne istuvat hyvin ja osa niistä on jopa hieman löysiä. Samanpituiset kaverini, jotka painavat suunnilleen 60 kg, luulevat minun painavan vähemmän kuin he, ja painoni yleensä arvioidaan 10 kg alakanttiin.
Olin pari vuotta sitten oikeasti 10 kg hoikempi eli 164 cm/56 kg, eli normaalipainossani. Silloin ihmiset kauhistelivat, että enkö ollenkaan syö ja saanko tarpeeksi ruokaa, onko syömishäiriötä tms., vaikka olin tuolloin ihannepainossani. Kun katson kuvia siltä ajalta, niin näytin kyllä todella laihalta ja luut näkyivät kunnolla.
Onko täällä paikalla muita tällaisia, jotka näyttävät paljon hoikemmilta kuin oikeasti ovat? Mistäköhän se johtuu, voiko olla luusto, mihin rasva kertyy vai mikä?
Kommentit (17)
Oikeasti hoikat ovat niin harvassa että silmä on tottunut XL-kokoisiin. Niiden rinnalla kokoisesi tietysti näyttää hoikalta. Vaatekoot ovat myös suurentuneet valtavasti. Nyky-S oli ennen kokoa 38.
Ihminen on hyvä huijaamaan itseään
Jopa näkee mitä haluaa
Minä urheilen paljon, rasvaprosenttini on 23% kehonpainomittauksessa sainntuloksen: rasvat minimissä, paljon lihasta.
Olen 149 cm pitkä mutta painan 60 kg.
Kävin plastiikkakirurgilla kun ajattelin tehdä rasvaimun. Plsstiikkakirurgi tutki minut ja sanoi: ei sinussa ole rasvaa missään mitä ottaa pois. En pystynyt menemään operaatioon kun ei ollut rasvaa mitä ottaa pois.
Minulla on lihaksikkaat jalat.
Käytän koon 34-38 housuja ja S koon yläosia vaatteissa.
Kait se on sitten lihas joka painaa, olen 5 kg ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on hyvä huijaamaan itseään
Jopa näkee mitä haluaa
No en nyt ihan näinkään sanoisi. Jouduin jonkin aikaa sitten (tuolloin paino yli 68 kg) menemään ambulanssilla sairaalaan anafylaktisen shokin vuoksi, enkä osannut ollenkaan sanoa painoani sillä en ollut käynyt vaa'alla pitkään aikaan. Ensihoitaja(?) arvioi painokseni 50 kg, ja tuon mukaan sain adrenaliinia kunnes pääsimme sairaalaan, jossa todelliseksi painoksi paljastui 18 kg enemmän.
Eli ei ole vain omassa päässäni.
ap
Kuulostaa seksikkäältä. Muhkeat naiset ovat todella kiihottavia. Pistätkö kuvaa kropastasi?
Setämies51
Täällä. Olen 170 senttiä pitkä, ja työterveystarkastuksessa hoitaja ei millään meinannut uskoa kun sanoin painavani 85 kiloa. Väitti että enintään 70. Komensi vaa'alle, ja sitten oli pakko uskoa hänenkin.
Ehkä se vaikuttaa kun olen naamasta laiha, posket lommolla, ja kaulakin kapea. Läski kertyy ennen muuta reisiin, polvitaipeisiin ja pohkeisiin. Tunnen olevani ihan epäsuhtainen. Kaula paljon kapeampi kuin pohkeet, jne.
Teltta päälle, ettei näytä läskiltä. Tisrk.
On vastaavia miehissäkin. Minun on vaikea uskoa, että tämän miehen mitat olisivat 183/102 kuten on ilmoitettu:
https://www.google.com/search?q=kyotaro+fujimoto&client=ms-android-huaw…
Kyseessä on toki lihaksikas henkilö, mutta silti.
Vierailija kirjoitti:
Minä urheilen paljon, rasvaprosenttini on 23% kehonpainomittauksessa sainntuloksen: rasvat minimissä, paljon lihasta.
Olen 149 cm pitkä mutta painan 60 kg.
Kävin plastiikkakirurgilla kun ajattelin tehdä rasvaimun. Plsstiikkakirurgi tutki minut ja sanoi: ei sinussa ole rasvaa missään mitä ottaa pois. En pystynyt menemään operaatioon kun ei ollut rasvaa mitä ottaa pois.
Minulla on lihaksikkaat jalat.
Käytän koon 34-38 housuja ja S koon yläosia vaatteissa.
Kait se on sitten lihas joka painaa, olen 5 kg ylipainoinen.
Kyllä, lihas on tiiviimpää ja painaa enemmän kuin rasva. Siksi monet urheilulliset ihmiset näyttävät kevyemmiltä mitä oikeasti ovat.
Olen nainen, 163 pitkä, painan 67 kg. Näytän hoikalta ja treenatulta, urheilen aktiivisesti. Välillä kauhistuttaa toi paino, mutta kun laihdutin muutaman kilon rinnat pienentyi ja posket meni kuopalle. Nyt lihotan niitä takaisin.
Hassua, olen samanpituinen ja käyttänyt s koon vaatteita viimekdi silloin kun painoin 52-55 kiloa! Ja olen hyvin siroluinen ja kapoisa.
Olen nykyisin 5 kg ylipainoinen ja käytän kokoa L.
Vähän epäilyttää, tokihan vaatekoot on suurentuneet tosi paljon.
Minä! Olen 160 cm ja painan 95 kiloa. En näytä laisinkaan ylipainoiselta, vaan paremminkin täyteläisen kehittyneeltä - ehkäpä jopa atleettiselta adonikselta.
M 38
Kyllä jokainen näkee, että minulla on pari kiloa ylimääräistä, mutta ei niiden määräksi kukaan arvaa 20. Ei edes puolisoni, joka on nähnyt minut paljon hoikempanakin.
Vierailija kirjoitti:
On vastaavia miehissäkin. Minun on vaikea uskoa, että tämän miehen mitat olisivat 183/102 kuten on ilmoitettu:
https://www.google.com/search?q=kyotaro+fujimoto&client=ms-android-huaw…
Kyseessä on toki lihaksikas henkilö, mutta silti.
Minun on helppoa uskoa tuon miehen mitat. Toki vähän vaikea sanoa, kun kuvassa on pelkkä ylävartalo, mutta siinäkin näkyy läskiä. Mieheni on 186 cm/77 kg ja hän on todella lihaksikas. Rasvaa ei ole yhtään.
Tuli vaan mieleen näistä vaatekooista (mitenhän taipuu?), kun kerran keskustelin erään tuttavani kanssa vaatteista ja hän kertoi käyttävänsä kokoa xs-s. En tietenkään sanonut mitään, mutta yllätti, sillä minun mielestäni hän näytti jopa reippaastikin itseäni suuremmalta. Itse suosin s tai jopa m kokoa, tosin en viihdy liian tiukassa. Mutta silti. Vaikuttaakohan ostopaikat kokoon?
Hyvä ryhti ja lihakset auttaa näyttämään paremmalta kuin todellisuus.