Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö töihin, kuumetta kahden viikon ajan?

Vierailija
26.03.2020 |

Jäin pois töistä kuumeen takia, kuumetta noin neljä päivää, tuntua rinnassa. Ensimmäisenä päivänä oli korkeampi kuume. Oireiden loputtua tuntua rinnassa ja väsymys. Kuume nousi uudestaan neljän päivän oireettomuuden jälkeen. Jos maanantaina ei ole oireita, palaisitko töihin?
Koronatesteihin ei tietenkään pääse..
Mitä tekisit?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kuumeessa, et mene töihin. Se ei ole mielipidekysymys vaan selkeä ohjeistus.

Vierailija
2/12 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kuumeessa, et mene töihin. Se ei ole mielipidekysymys vaan selkeä ohjeistus.

Kysymys koski sitä, että jos kuumetta ei ole sunnuntaina enää, menisitkö tällä tautihistorialla maanantaina töihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt valoja päälle ihmiset, älkää menkö töihin jos on yhtään oiretta. Koronaa voi tartuttaa pitkään vielä oireiden päättymisen jälkeenkin.

Vierailija
4/12 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys koski sitä, että jos kuumetta ei ole sunnuntaina enää, menisitkö tällä tautihistorialla maanantaina töihin?

En menisi. Älä mene sinäkään.

Vierailija
5/12 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kun olet ollut 48 tuntia oireeton voit palata töihin.

Vierailija
6/12 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse menin kuumeettoman päivän jälkeen töihin (yskin vielä, mutta en pahasti) ja siitä parin päivän päästä pomo oli sairaana. Ja siitä kahden viikon päästä pomon asuinrakennuksesta haettiin koronapotilasta ambulanssilla. Työpaikallani ainakin 5 ihmistä olivat tuona aikana ketjussa sairaana, joku rajummin ja joku heikommin. Tämä oli siis maaliskuun alussa, luulin sairastaneeni influenssan mutta se olisi saattanut olla koronakin.

Vierailija
7/12 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt valoja päälle ihmiset, älkää menkö töihin jos on yhtään oiretta. Koronaa voi tartuttaa pitkään vielä oireiden päättymisen jälkeenkin.

Ongelma on se, että en tiedä, onko tämä korona.

Toinen asia on se, että minulla ei ole esimerkiksi nuhaa, joten pisaratartuntana en pysty tartuttamaan.

Kolmas asia on se, että olen matalapalkka-alalla, joten saikuttaminen on minulle taloudellisesti kohtalokasta. Jos tämä ei olisikaan korona, niin "varmuuden vuoksi" kotona oleminen on turhaa.

ap

Vierailija
8/12 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen asia on se, että minulla ei ole esimerkiksi nuhaa, joten pisaratartuntana en pysty tartuttamaan.

Kolmas asia on se, että olen matalapalkka-alalla, joten saikuttaminen on minulle taloudellisesti kohtalokasta. Jos tämä ei olisikaan korona, niin "varmuuden vuoksi" kotona oleminen on turhaa.

ap

Eikö olekin kivaa kun vain julkkikset ja tehohoitopotilaat testataan?

Vierailija
9/12 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eikö olekin kivaa kun vain julkkikset ja tehohoitopotilaat testataan?

Minusta testauskapasiteetin pitäisi olla parempi, tämä tilanne on älytön. ap

Vierailija
10/12 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi töihin. Menisin sairaalaan.

Vierailija
11/12 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi töihin. Menisin sairaalaan.

No sairaalaan ei näin lieväoireista oteta :) ap

Vierailija
12/12 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin työterveyshuollosta neuvoa enkä päättäisi asiasta omin päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi