Trump on mennyttä - Yhdysvallat on mennyttä
Trump sössi koko jutun päästämällä viruksen maahan, julisti ylimielisesti sen vaarattomaksi ja nyt ollaan tässä. Ehkä viikonloppuna jo 10000 koronakuollutta?
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä onkin asioita joita Trumpin fake news -koneisto ei sulle kerro. Kuuntele Nykin pormestaria niin ymmärrät jotain miten asiat oikeasti on
Heitäs villi veikkaus että kuinka monta asetta New Yorkissa on? Mitä luulet tapahtuvan, jos karanteeneja siellä jatketaan vaikka kaksi kuukautta, eikä ihmiset saa rahaa mistään?
Bäng bäng. Siellä asetta saa käyttää jos uhka on päällä.
Hesarin artikkeli kertoo amerikkalaisten ahdingosta..
"YHDYSVALTALAISET eivät ole säästäneet pahan päivän varalle. Maan keskuspankin tutkimuksen mukaan jopa 40 prosentilla amerikkalaisista ei ole edes 400:aa dollaria eli 370:tä euroa säästössä hätätilanteen varalta. Mathyn mukaan tässä joukossa on myös paljon hyvätuloisia, jotka ovat tottuneet kuluttamaan sen, minkä tienaavat.
He voivat nyt nipistää kulutuksestaan. Sen sijaan tarjoilijat, kampaajat, siivoojat, kotihoitajat ja muut, jotka nyt menettävät työnsä ensimmäisten joukossa, eivät pian voi maksaa vuokriaan, lainanlyhennyksiään ja luottokorttilaskujaan."
Valeuutinen.
Demokraattista roskaa!
Kaikki on hyvin, business avataan muutaman päivän sisällä.
Donnie.
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvaltojen itsekkyydellä sinne on haalittu kaikki testit. Terveysviranomaisten mukaan siellä on testattu lyhyessä ajassa liki puolimiljoonaa amerikkalaista, enemmän kuin Etelä_koreassa. Tastejä ei siksi riitä mihinkään. Samalla vakka Yhdysvaltain luvut ovat suuria ne perustuvat nyt tehokkaaseen testaamiseen jolla saadaan tilanne hallintaan. Raha ja valta on puhunut. Euroopassa kuollaan ja talous ajetaan alas. Yhdysvallat selviää.
Se on jenkkien itse kehittämä testi. Totta kai se pitää ottaa omassa maassa ensin käyttöön. Sen jälkeen vasta autetaan muita. Trumpin koronatiimin Anthony Fauci on sanonut, että epidemia saadaan kyllä kuriin, mutta samalla pitää kehittää lääkitystä ja rokotetta seuraavaa aaltoa varten.
https://www.theguardian.com/world/2020/mar/24/older-people-would-rather…
"Patrick said he feared that public health restrictions to prevent coronavirus could end American life as he knows it, and that he is willing to risk death to protect the economy for his grandchildren."
Erilainen meininki kuin täällä hyysärivaltiossa
Minä veikkaan, että ew Yorkin kuvernööri Quomosta tulee uusi presidentti halutessaan. Siinä kriisitilanteessa paljastunut todellinen johtaja ja kansan rauhoittaja. Onko muut seuranneet häntä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvin hoidettu. Yhdysvallat selviää tästä nopeammin ja halvemmalla kuin Eurooppa.
Näin juuri pitäisi toimia, rajoitteita pitäisi alkaa jo purkamaan.Hienosti olet niellyt Trumpin propagandan. New York on täysin kusessa. Trumpin hallinto on toimittanut sinne 400 ventilaattoria kun tarvitaan 30 000. Käyrät nousee vielä nopeammin kuin pelättiin.
Sinä olet niellyt demokraattien propagandan. Koko maassa on vain 1300 ihmistä koronan takia tehohoidossa, joten mihin New Yorkissa tarvitaan 30,000 hengityskonetta lisää? Niitä toimitetaan sitä mukaa kun tulee lisää saataville. Trump on saanut monta suuryritystä mukaan talkoisiin.
"19 miljoonan asukkaan New Yorkin osavaltion kuvernööri Andrew Cuomo on nyt toista viikkoa anellut presidentti Donald Trumpilta lisää apua. Cuomo ei ole yksin, esimerkiksi Washingtonin osavaltion kuvernööri Jay Inslee pyytää apua, mutta on kritisoinut Trumpia koronaviruksen tieteellisten faktojen vääristämisestä.
– Olen ohjeistanut, ettei tälle kuvernöörille kannata olla antelias, sillä kuvernööri on käärme, Trump vastasi Insleen pyyntöihin"
Amerikkalaiset eivät saa päämieheltään mitään mikä auttaisi heitä konkreettiisesti eikä muutenkaan. Itse asiassa koko maa on ilman johtajaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä veikkaan, että ew Yorkin kuvernööri Quomosta tulee uusi presidentti halutessaan. Siinä kriisitilanteessa paljastunut todellinen johtaja ja kansan rauhoittaja. Onko muut seuranneet häntä?
Kyllä. Ero Trumpiin on valovuosia. Hänellä myös tunteet ja moraalikoodi, toisin kuin Trump joka on tyhjä kuori ja kulissi.
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvaltojen itsekkyydellä sinne on haalittu kaikki testit. Terveysviranomaisten mukaan siellä on testattu lyhyessä ajassa liki puolimiljoonaa amerikkalaista, enemmän kuin Etelä_koreassa. Tastejä ei siksi riitä mihinkään. Samalla vakka Yhdysvaltain luvut ovat suuria ne perustuvat nyt tehokkaaseen testaamiseen jolla saadaan tilanne hallintaan. Raha ja valta on puhunut. Euroopassa kuollaan ja talous ajetaan alas. Yhdysvallat selviää.
Ei selviä. Tiedät itsekin jo.
Vierailija kirjoitti:
Trump avasi valtion rahahanat jotta pörssikursit saadaan nousuun, ja jotta amerikkalaiset eläkeläissijoittajat saisivat edes osan rahoistaan takaisin ennen tulevia presidentinvaaleja.
Nyt kansalle jaettava 1000 dollaria on tarkoitettu lääkärilaskuihin. Tuhannella dollarilla saa koronatestin.
Koronatesti maksaa kylläkin 2400 dollaria, jos ei ole sairasvakuutusta. Köyhillä ja pätkätyöläisillä ei ole vakuutuksia.
"Coronavirus test could cost up to $2,400 without insurance"
Jos roikkuu Twitteristä päivät ja yöt, nukkuu 4 h yössä, ei kuuntele ketään, vain omat ajatukset kiertävät kehää: olen paras, olen voittamaton, olen rikas, olen viisas, olen ongelmien ratkaisija jos kuka ja toi Pohjois-Korean johtaja on mun paras kaveri, niin voi hyvää päivää sentään.
Ksi niitä Ydinnappuloita vahtii joku muukin kuin tämä ”johtaja”?.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvin hoidettu. Yhdysvallat selviää tästä nopeammin ja halvemmalla kuin Eurooppa.
Näin juuri pitäisi toimia, rajoitteita pitäisi alkaa jo purkamaan.Hienosti olet niellyt Trumpin propagandan. New York on täysin kusessa. Trumpin hallinto on toimittanut sinne 400 ventilaattoria kun tarvitaan 30 000. Käyrät nousee vielä nopeammin kuin pelättiin.
Sinä olet niellyt demokraattien propagandan. Koko maassa on vain 1300 ihmistä koronan takia tehohoidossa, joten mihin New Yorkissa tarvitaan 30,000 hengityskonetta lisää? Niitä toimitetaan sitä mukaa kun tulee lisää saataville. Trump on saanut monta suuryritystä mukaan talkoisiin.
"19 miljoonan asukkaan New Yorkin osavaltion kuvernööri Andrew Cuomo on nyt toista viikkoa anellut presidentti Donald Trumpilta lisää apua. Cuomo ei ole yksin, esimerkiksi Washingtonin osavaltion kuvernööri Jay Inslee pyytää apua, mutta on kritisoinut Trumpia koronaviruksen tieteellisten faktojen vääristämisestä.
– Olen ohjeistanut, ettei tälle kuvernöörille kannata olla antelias, sillä kuvernööri on käärme, Trump vastasi Insleen pyyntöihin"
Amerikkalaiset eivät saa päämieheltään mitään mikä auttaisi heitä konkreettiisesti eikä muutenkaan. Itse asiassa koko maa on ilman johtajaa.
Tämä on juurikin sitä mitä narsistiselta johtajalta voi odottaa, ihan sama mikä kriisi on päällä. Päätöksiä ei tehdä faktojen ja todellisten tarpeiden pohjalta vaan sen perusteella mikä on henkilön asema vs narsistin hovi. Ei mitään kykyä myötätuntoon niitä ihmisiä kohtaan joille se apu menisi. KAIKKI pyörii narsistin egon ympärillä.
Kannattaa muistaa, että USA:ssa on 330 miljoonaa asukasta. Suomessa asukkaita on 5,5 miljoona. USA:ssa on siis 60 kertaa enemmän asukkaita kuin Suomessa. Italiassa asukkaita on 60 miljoonaa eli Jenkeissä on 5 kertaa enemmän asukkaita kuin Italiassa. Tehdäänpä hieman vertailuja Jenkkien ja Suomen tilanteen välillä.
Suomessa on tällä hetkellä 880 koronatartuntaa. Jenkkien väestöpohjalla se tekisi 880 x 60 = 52800
Jenkeissä on tällä hetkellä 68,489 tartuntaa. Ei siis merkittävästi enempää kuin Suomessa, kun suhteuttaa väkilukuun.
Kannattaa myös muistaa, että Suomessa testataan tällä hetkellä vain vakavasti sairastuneet riskiryhmäläiset ja sairastuneet terveydenhuollon työntekijät. Kun taasen Jenkeissä testataan tällä hetkellä enemmän kuin Etelä-Koreassa. Kannattaa myös muistaa se tosiasia, että Suomi on täällä aika syrjässä eikä täällä ole juurikaan turismia, joka olisi tuonut tautia Suomeen. Siinä missä Jenkit ovat maailman keskus ja siellä on valtavasti turismia sekä bisnesmatkustamista. New York tietysti kaiken keskus, ja se siellä näkyy tartunnoissa. Ja näkyisi, vaikka olisi reagoitu heti maaliskuun alussa. tai helmikuun lopussa
Suomella oli erinomainen tilanne, kun syrjäinen paikka ja monen viikon takamatka muihin euroopan maihin tarkkailla kuinka käy. Mutta päättäjät onnistuivat tyrimään. Kun vain rajat olisi sulkenut heti maaliskuun alkupäivinä ja laittanut kaikki palaavat (sekä taannehtivasti 7 päivää sitten jo palanneet) kansalaiset 14 päivän kotikaranteeniin, niin täällä rullaisi arki aivan normaalisti eikä olisi tartuntoja. Ainut haitta olisi rajojen sulkeminen ja plaavien matkustajien kotikaranteeni. Muu yhteiskunta pyörisi normaalisti. Nyt maksamme moninkymmenkertaisen hinnan niin talouden kuin ihmishenkien osalta.
Vierailija kirjoitti:
Ei heti tule mieleen yhtään hyvää päätöstä siltä äijältä koko presidenttikautenaan.
Tiedätkö että Suomen media kopioi kaikki Trump uutisensa vasemmistolaisista julkaisuista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on juurikin sitä mitä narsistiselta johtajalta voi odottaa, ihan sama mikä kriisi on päällä. Päätöksiä ei tehdä faktojen ja todellisten tarpeiden pohjalta vaan sen perusteella mikä on henkilön asema vs narsistin hovi. Ei mitään kykyä myötätuntoon niitä ihmisiä kohtaan joille se apu menisi. KAIKKI pyörii narsistin egon ympärillä.
Puhut selvästikin Cuomosta, joka valehtelee minkä ehtii, eikä tarpeeksi pontevasti pyri estämään taudin leviämistä. Liittovaltio on lähettänyt pelkästään New Yorkiin 4,000 hengityskonetta ja väliaikaisia sairaaloita on perustettu. Tehohoidon kapasiteetti on siis enemmän kuin tuplattu liittovaltion toimesta. New Yorkissa on koronan takia tehohoidossa noin 700 ihmistä eli kapasiteetti riittää hyvin pitkälle tulevaisuuteen ja lisää järjestetään tarvittaessa. Nyt olisi tärkeintä hidastaa taudin leviämistä, eikä politikoida.
Vierailija kirjoitti:
Meinaat että hyppää kesken kaiken demokraattien esivaali-kilpaan mukaan tilanteessa, jossa melkein puolet valitsijamiehistä on jo jaettu? Ei kannata ihan hirveällä summalla veikata..
Katsoin juuri Trumpin kannatuslukuja, ne on paremmat kuin koskaan aikaisemmin. Trumpin suosio vaan kasvaa mutta laudan vasuriakat kuvittelee juuri päin vastoin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat että hyppää kesken kaiken demokraattien esivaali-kilpaan mukaan tilanteessa, jossa melkein puolet valitsijamiehistä on jo jaettu? Ei kannata ihan hirveällä summalla veikata..
Älä nyt kuvittele että laudan mammat tietäisi jenkkien politiikasta (tai mistään muustakaan) kovin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin juuri Trumpin kannatuslukuja, ne on paremmat kuin koskaan aikaisemmin. Trumpin suosio vaan kasvaa mutta laudan vasuriakat kuvittelee juuri päin vastoin!
Näin käy aina kriisin aikaan. Esim tumpelon Bushin kannatus oli 911 jälkeen 80-90 prossan luokkaa.
Odotellaan pari viikkoa ja katsotaan sitten uudestaan, jooko....