Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies maksaa, nainen säästää

Vierailija
24.03.2020 |

Mies tienaa 4000-5000 euroa kuukaudessa, nainen tonnin. Pariskunta asuu vuokralla. Nainen maksaa puolet vuokrasta, mies maksaa oman puolen sekä laskut ja ruoat.

Nainen säästää, jotta pariskunta voi jonain päivänä ostaa omakotitalon 50/50.

Onko oikein? Ajatuksia?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä siis meillä tilanne ollut vuoden verran, ja mies on alkanut hannaamaan. Ei ole tasa-arvoista.

Minun mielipiteeni on se, että tulee suhteuttaa kuten tällä hetkellä teemme - yhteiseksi hyväksi.

Ap

Vierailija
2/18 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mies joka tienaa saman minkä sinäkin ja lopeta golddiggeröinti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla on niin pienet tulot. Tavallaan mies on oikeassa.

Vierailija
4/18 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä asuntoa tarvitse ostaa 50/50.

Vierailija
5/18 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on oikeassa.

Vierailija
6/18 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies säästää pesämunan ja maksatte sitten puoliksi. Omistus alkupääoman mukaan.

Vierailija
7/18 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen hypergamisti siellä, jälleen kerran. Miksi omistaisit talosta puolet, jos et siitä puolia maksa?

Jo nyt elät miehen siivellä. 

Vierailija
8/18 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä työssä tienaa vain tonnin kuussa? 

Vierailija
9/18 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä olette aikeissa mahd. vielä joskus ostaa asunnon, mutta mies on kyllä erinomaisen kärsivällinen, jos jaksaa odottaa siihen asi, että sinä mahd. pystyt maksamaan puolet talostanne sitten joskus. - Ja eriysesti jos  hän omasta tahdostaan maksaa myös ruokakulut ja ne kaikki mystiset laskut. - Voisi luulla, että näin nainen pystyisi sääsämään kuukaudessa verraten paljon; kuluuko hänellä omaa rahaa joka kuukausu oikeastaan mihinkään muuhun, kuin puoleen vuokrasta? - Ymmärtääkseni ei.  

Yliopisto-opiskelija 

Vierailija
10/18 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naisella, eli minulla ei ole noin pienet tulot, mutta sama tulonjako. Mies tienaa hyvin ja maksaa juoksevat kulut ja minä säästän ja sijoitan. Syynä se, että mies ei pysty säästämään. Jos hänelle jäisi ylimääräistä, hän tuhlaisi ne johonkin turhuuteen.

Minä siis säästän, mutta sillä ajatuksella että avitan myös miestäni,, jos joskus tarvitsee, tai käytän rahat perheen yhteiseen hyvään. Minusta tässä ei ole mitään ongelmaa!

Vierailija
11/18 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. opiskelija joka on osa-aikaisesti töissä, voi tienata tonnin kuussa. Meidän tytär ja vävy ostivat asunnon 50/50. Tyttären tulot juuri tonnin verran kuussa, vävyllä 3400€. Tytär laittoi omia rahojaan asuntoon 15000€, vävy 0€. Kyllä se tytär alkaa tienata sitten kun valmistuu, nyt opiskelee vasta toista vuotta. 

Oman mieheni kanssa ostettiin asunto 50/50 kun olimme tuore aviopari. Miehellä oli siihen laittaa enemmän pesämunaa kuin minulla, koska hänellä oli jo asunto josta hän oli ehtinyt maksella lainaa pois. Mies on ollut myös koko ajan työelämässä, kun itse lähinnä pätkittäin. Ei tämä ole ollut mikään ongelma, kun on yhteiset rahat. Minä annoin puolestani perinnöstäni puolet miehelle. Ei se tietenkään kaikkea hyvitä, mutta olipahan edes jonkinlainen hyvän tahdon ele.

Lapselle se omaisuus loppupeleissä menee ja sitä ennen se on yhteistä, vaikka toki kummankin nimissä erikseen.

Vierailija
12/18 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI TODELLAKAAN OLE OIKEIN !!!

Nykynaisethan ovat niiiiiiiiiiiiiiiiin pirun itsenäisiä, päteviä, pystyviä ja tasa-arvoa raakkuvia, niin miehen EI OLE _MITÄÄN__SYYTÄ__EIKÄ__TARVETTA_ ALKAA MAKSAMAAN YHTÄÄN YLIMÄÄRÄISTÄ. Se on 50 / 50 jako, ihan kuten naisten ihannoimassa tasa-arvossa kuuluukin. Sillä ei ole mitään tekoa asian kanssa, pystyykö nainen sitä maksamaan, tasa-arvoa on haluttu ja nyt sitä on ihan tarpeeksi tyrkyllä & tarjolla. Oikein TASAN 50 / 50 -suhteessa, joten ei pitäisi olla mitään aihetta rutista ?! Vai oliko se sittenkin niin, että tykätään ajella kaksilla rattailla ja kaksilla standardeilla ? Että on TASA-ARVOA ja sitten tasa-arvoa ?

Vierailija
13/18 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta reilulta, molemmille omat rahat! Leffalippuja ja lounaita voi tarjota yksittäin puolin ja toisin.

Vierailija
14/18 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin maksetaan yhteiset menot vuokran suhteessa, ja se on oikein. meillä tulot vaihtelee puolin ja toisin. eihän tuosta jäisi paljon paskaakaan jos pitäis 1000€ palkasta vielä maksaa muutakin..... kyllä musta 4000€ palkalla voi jo tulla vähän vastaan. eri asia jos olis vaikka 1000€ ja 2000€

Vierailija
15/18 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokran suhteessa > siis tulojen suhteessa. 

Vierailija
16/18 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Miten ajattelisit, jos sinun palkkasi olisi 5000 ja miehen 1000.

Vierailija
17/18 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään työstä ei tienaa vain tonnia. Sen lisäksi pitäisi ainakin saada soviteltua päivärahaa. Määrittelen siis provoksi 0/5 pisteillä.

Ja itse olen sitä mieltä, että elintaso määräytyy sen mukaan, mitä pystyy itse ylläpitämään myös mahdollisen eron jälkeen. Eli kulut 50/50 ja jos puoliso haluaa isomman asunnon tai ok-talon tms niin hienoa, mutta sitten ei pidä itkeä, kun ero tulee eikä ole enää mahdollisuus samaan asumistasoon.

Vierailija
18/18 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meillä ainakin maksetaan yhteiset menot vuokran suhteessa, ja se on oikein. meillä tulot vaihtelee puolin ja toisin. eihän tuosta jäisi paljon paskaakaan jos pitäis 1000€ palkasta vielä maksaa muutakin..... kyllä musta 4000€ palkalla voi jo tulla vähän vastaan. eri asia jos olis vaikka 1000€ ja 2000€

Tällä ajatusmallilla, naiset joutaa olla hiljaa ja hoitaa sen oman vastuualueensa eli Pimbs-palvelut, ruokahuolto, siivous, kersat yms. kitisemättä ihan sen 80/20 suhteessa. Koska kyllä 4000€ palkalla voi kerran maksaa enemmän, saa naiset tulla kitisemättä vastaan ja korvata sen uupumaan jäävän erotuksen, hoitamalla omat hommansa valittamatta. Siinähän on tasa-arvo kohdallaan, vai eikö ole ? Ette kait te mitään siipeileviä lokkeja, GoldDiggereitä ole  ? Tehän vaaditte sitä tasa-arvoa, eikö se niin ollut ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan