Etätyöt ovat suurimmalle osalle tekosyy röhnöttää sohvalla
Etätyöt ovat suurimmalle osalle tekosyy olla tekemättä mitään ja maata kotona. Ymmärrän, että tilanne on tämä, mutta toivottavasti pian päästään normaalitilanteeseen. Laiskurit saatais takas oikeisiin töihin.
Kommentit (39)
Minulla on ainakin tehtäväpalkkaus, joka menee sen mukaan miten paljon töitä saan tehtyä.
Jos röhnötän päivän sohvalla, jää sen päivän tienestit saamatta.
Eipä paljon tee mieli röhnötellä.
Riippuu toki paljon työpaikasta, mutta ainakaan ei voi enää istuskella kahvihuoneessa juoruamassa työajalla. Voi olla jopa tehokkaampaa työtä kuin toimistolla.
Etäopiskelu samaa kastia kuin etätyöt. Täällä laiskurit alapeukuttaa, kun menee tunteisiin totuus.
Etätöissä kirjoitti:
Ei kai se minun vikani ole, jos en voi tehdä töitäni kotona ja konttorille ei saa mennä. Firma ei kuitenkaan ole lomauttanut, joten palkka juoksee ja kaljaa kuluu.
Sama juttu. Ukkokin vaan juo kaljaa työpäivän aikana. Ei onnistuisi, jos oltais oikeissa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Etätöissä kirjoitti:
Ei kai se minun vikani ole, jos en voi tehdä töitäni kotona ja konttorille ei saa mennä. Firma ei kuitenkaan ole lomauttanut, joten palkka juoksee ja kaljaa kuluu.
Sama juttu. Ukkokin vaan juo kaljaa työpäivän aikana. Ei onnistuisi, jos oltais oikeissa töissä.
Eikös nousuhumalassa ihminen ole tehokkaimmillaan.
Ällötti lukea sitä etävaateusketjua. Leikitään ah niin rentoa ja ahkeraa laittamalla villasukat ja sotkunutturat ja joku kehtasi jopa tehdä töitä pelkissä alusvaatteissa. Siis todella ällöttävää. Vielä nolompaa kuin ne mukahienot sovellukset.
Mä ainakin laittaudun ihan samalla tavalla kuin töihinkin. Mekko päälle, kiiltävät sukkahousut, meikit ja siisti jakku. Ei mitään likaisia röhnötysvaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Etäopiskelu samaa kastia kuin etätyöt. Täällä laiskurit alapeukuttaa, kun menee tunteisiin totuus.
Osa amislaisista valittaa, kun eivät voi teettää koulutehtäviään kavereilla, vaan ne on pakko tehdä ihan itse. Ne muutamat, jotka haluavat oikeasti oppia, ovat tyytyväisiä, kun ei tarvitse vetää lusmuja perässä.
Pakko myöntää, että olen valtaosan päivästä provoillut av:lla. Pari kertaa olen saanut ajastimella tehtyä 22,5 minuutin pätkän oikeaa työtä (pomodoro-tekniikka). Ja muutaman sähköpostin olen lisäksi palstailun lomassa lähettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa, jos Kelan ja työttömyyskassojen käsittelivätkin röhnöttää sohvalla 😮. Mites ap:n ja meidän muiden sitten käy?
Itse asiassa hyvä idea. Voisivat käsitellä tukihakemuksia kotoa käsinkin, miksi mennä tartuntariskiaikaan työpaikalle. Jokaiselle vaan esim. 300 hakemusta/vrk.
Siellä koneellahan ne kaikki hakemukset ja liitteet on. Menevätkö tosiaan toimistolle nyt? Uskomatonta, avokonttoreissa tekevät turhaan, ihan hyvin voi tehdä kotonakin.
Vierailija kirjoitti:
Pakko myöntää, että olen valtaosan päivästä provoillut av:lla. Pari kertaa olen saanut ajastimella tehtyä 22,5 minuutin pätkän oikeaa työtä (pomodoro-tekniikka). Ja muutaman sähköpostin olen lisäksi palstailun lomassa lähettänyt.
Sama juttu. Mitään järkevää en ole saanut aikaan eikä näemmä muutkaan.
Onhan se mielenkiintoista, kun työnantaja saa tehdä sinun kodistasi tuottavan työn työpisteen ilman minkäänlaista työhuonekorvausta. Tässä koronatilanteessa tosin työntekijän etu, mutta normaalitilanteessa kyseenalaista. Jos kotonasi on työpäivän aikana muita perheenjäseniä, niin etätyöntekijä rajoittaa heidän elämäänsä. Salassa pidettävät asiat leviävät ainakin puhelujen aikana, onko perheenjäsenellä salassapitovelvollisuus?
Työt on muutenkin vähentynyt joten lähinnä esitän töiden tekemistä ettei minua lomautettaisi.
Tiedän yhden naisen joka on aamusta iltaan facessa ja on etätöissä.
Hiukan epäilyttää.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden naisen joka on aamusta iltaan facessa ja on etätöissä.
Hiukan epäilyttää.
Näitä somessa roikkujia riittää yllin kyllin. Olen katsellut, että työkaverit roikkuu myös somessa työajalla ja jakaa jotain turhia videoita.
Vierailija kirjoitti:
Ap on kateellinen työpaikkakyylä, joka ei elä nykyaikaa.
Aika varmaa, että tämän kokeilun jälkeen vain etätyöt lisääntyy, kun niistä saadaan hyviä kokemuksia. Loppuu turha ajelu konttoreille.
Ap ei ole ikinä nähnytkään minkäänlaisia töitä. Ei se raukka edes tunnista etätyö-sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa, jos Kelan ja työttömyyskassojen käsittelivätkin röhnöttää sohvalla 😮. Mites ap:n ja meidän muiden sitten käy?
Itse asiassa hyvä idea. Voisivat käsitellä tukihakemuksia kotoa käsinkin, miksi mennä tartuntariskiaikaan työpaikalle. Jokaiselle vaan esim. 300 hakemusta/vrk.
Hehän ovat nyt nimenomaan etätöissä. Mitä kuvittelit?
ihan sama, kunhan päivä kirjataan laskutettavaksi.
Mietin kuitenkin siinä sohvalla asiakkaan aiheuttamaa vaivaa, korjaan, asiakkaan toimeksiantoa.
Vähintäänkin kuinka sitäpitäisi alkaa jossain vaiheessa tekemään.
Olet oikeassa. Sohvalla röhnötän macbook sylissä. Paljon paremmin saa hommia tehtyä kuin yrittämällä löytää toimistossa mukava asento.