Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ETÄKOULU VIE KAIKKI VOIMAT

Vierailija
24.03.2020 |

Nyt on vasta tiistai ja tästä etähommasta ei tule yhtään mitään. Täytyisi jaksaa auttaa alakoululaisia lapsia koko ajan tehtävien kanssa, kun eivät vaan tajua niitä. Vielä eilen illalla väännettiin tehtävien kanssa. Eipä siinä paljoa mitään kotitöitä saatika omia töitä tehty. Pomo hengittää niskaan ja mies kiukuttelee, kun ei saa omia töitä tehtyä lasten jatkuvan kinuamisen takia.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmistele ja ennakoi. Illalla lounas valmiiksi ja aamulla lapsille tehtävät paperille.

Käytätte tehtäviin vain sen 45 min per aine ja ainakin ruokatauolla ulos. Tehtävien jälkeen vielä ulos ja sitten lapsille vapaat kädet tekemisen suhteen.

Minä teen kolmen koululaisen kanssa hommia joista yksi erityinen, keskenään eivät pärjää koska ohjeet hajanaiset ja paljon linkkejä joka suuntaan.

Suurimman osan saavat hoidettua itse ja ovat opettajaan yhteydessä itse.

Joudun olemaan läsnä paljon ja auttamaan mutta ymmärtää näin alkuun vielä, kunhan toimintamallit selkenee niin toimii varmasti paremmin. Tyttö arastelee opettajan kanssa videopuheluita mutta jospa sekin vielä onnistuu.

Tsemppiä kovasti, kyllä tämä työstä käy. Mutta kun tehtävät tekee yhdessä ja katsoo aikatauluja, jää aikaa paljon myös muuhun.

Samaa mieltä periaatteessa, mutta peräänkuuluttaisin myös isän velvollisuutta huolehtia lapsistaan ja olla tukena puolisolleen.

Ei ole ap:n velvollisuus yksinään huolehtia lapsiensa oppimisesta, kotitöistä ja rauhoitella miestään omien etätöidensä lisäksi.

Juuri näin. Valitettavasti edelleenkin lasten ja kodin hoitaminen katsotaan olevan enemmän äidin kuin isän velvollisuuksia. Isän työ on yleensä myös tärkeämpi kuin äidin. Äiti saa olla se, joka joustaa. Ihmetellään, jos äiti lähtee töihin eikä jää vuosiksi hoitovapaalle. 

Ei tietysti päde kaikkiin, mutta yleisempää näin kuin toisin päin.

Vierailija
22/26 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalla makaamiseen on kuitenkin aikaa.

Naiset makaisivat palstalla varmaan ydinpommin pudottamisen jälkeenkin

Joillakin on se 8 tuntia jo tullut täyteen. Kaikki ei mene vasta ysiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ååliåå kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstalla makaamiseen on kuitenkin aikaa.

Naiset makaisivat palstalla varmaan ydinpommin pudottamisen jälkeenkin

Joillakin on se 8 tuntia jo tullut täyteen. Kaikki ei mene vasta ysiin.

Ja joillakin myös mies osallistuu kodin ja lasten hoitoon.

Vierailija
24/26 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ehtii omien rästitöiden ja pentujen ulvomisen lomassa käydä antamassa isille autotallissa suikkarit?

Mikä ongelma?

N33

Vierailija
25/26 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
26/26 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kestäneet koulupäivät yli 10 tuntia. Sisältäen ruoanlaiton ja monet ulkotehtävät, leivontatehtävät, musiikin tehtävät, käsityöt ja tietenkin usemman kielen, matikat yms. Olen nyt kaikkien aineiden opettaja, rehtori ja keittäjä yms. yhtä aikaa. Ja olen yh, joten taakkaa ei ole jakamassa toista vanhempaa. Yliopistotutkinto itsellä, joten ei tässä älyn tms. puutteesta ei ole kyse (pakko nyt mainita, kun joku valopää tulee kuitenkin ilkkumaan tyhmäksi), vaan vuorokauden tunnit eivät vain riitä. On ladattu ja opeteltu käyttämään erilaisia oppimissovelluksia ilman ohjeita, juostu koululle hakemaan tavaroita, lähetelty tehtäviä eri kanaville jne. Monien opettajien ohjeet ovat olleet usein puutteellisia tai epäselviä. Työpaikkanikin meni alta, joten sekin pettymys on tässä käsiteltävänä, mutta oma opiskelupaikkani alkaa kuitenkin kohta lisäksi syytää tehtäviä minulle. Niitä teen varmaan öisin sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän