Mitä rakkaus on?
Kommentit (25)
Sitä ei kiltimpi mies saa koskaan tietää :(
Uskonnollinen juttu.
Sana Raamatusta.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei kiltimpi mies saa koskaan tietää :(
Rakastaminen ja "kiltteys" ovat eri asioita.
Ap
Rakkkautta on kahdenlaista jotka koetaan eri vaiheisssa: ensin tulee se ensirakkkauden kokemus joka on pelkkää suuukottelua ja jotain käsitttämätöntä ja sitten se tietoinen ikäääänkuin kumppanuus ja ystävyyys muodostaaa sen kahden ihmisen välisen suhteeen jossa kaksi ihmistä on ikääänkuin yksi ihminen muttta molemmilla tulisi ollla kuitenkin oma vapauuus. Siiinä autotalli tai joku muuu verstas on ihaan hyvä pitämään suhteeen pystysssä.
Ilmeisesti jotain sellaista, ettei sen kohdetta halua nähdä, olla sen kanssa erityisen paljoa tekemisissä eikä ainakaan viikkoa tai paria.
Vierailija kirjoitti:
Rakkkautta on kahdenlaista jotka koetaan eri vaiheisssa: ensin tulee se ensirakkkauden kokemus joka on pelkkää suuukottelua ja jotain käsitttämätöntä ja sitten se tietoinen ikäääänkuin kumppanuus ja ystävyyys muodostaaa sen kahden ihmisen välisen suhteeen jossa kaksi ihmistä on ikääänkuin yksi ihminen muttta molemmilla tulisi ollla kuitenkin oma vapauuus. Siiinä autotalli tai joku muuu verstas on ihaan hyvä pitämään suhteeen pystysssä.
Eii vaan. Mä tiedän mitä on yksinäiisyys. Se ei ole mukavaa.
Eläimellisen suvunjatkamisvietin jäännössäteilyä päähän?
Vierailija kirjoitti:
Uskonnollinen juttu.
Sana Raamatusta.
Uskon Jeesukseen mutta koen joidenkin kristillisten opettajien puheet ristiriidassa rakkauden kanssa. Mutta mitä rakkaus sitten on, en ole täysin varma.
Ap
Ihana biisi teini-iän kuohujen keskeltä.
Rakkaus on selvää esoteriaa eikä liity tieteeseen ja todellisuuteen mitenkään.
Minusta rakkauden on helpompi ymmärtää, kun ensin määrittää, mitä se EI ole. Eli rakkaus ei kritisoi, tuomitse, syyllistä eikä pakota.
Tätä kautta rakkauden määritelmät on: se hyväksyy toisen ja antaa toiselle täyden vapauden.
Jokaisella on oikeus määritellä omat rajat ja pitää niistä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Ihana biisi teini-iän kuohujen keskeltä.
Hah, tiedän tämän ja kun pohdin tätä kysymystä alkaa soimaan päässä joko "what is love, baby don't hurt me no more...." tai vaihtoehtoisesti "vain luota ristin löydät vastaaauksen...."
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eii vaan. Mä tiedän mitä on yksinäiisyys. Se ei ole mukavaa.
Ykksinäisyyden dilemma on siinä että sitä ikäänkuin yrittää eheytyä ja etsiä jotakin elämäntarkoitusta, muttta samalla ymmärtää ettei elämällä ole mitään tarkoitusta. Kakksin tai ryhmässsä saa paljon enemmän aikaisekksi ja enemmän itsestäään irti kun yksinäisenä kulkee kohti hautaaa kuin energisesssä me hengesssä jossa ihmiset kantavat toinen toistaaaan yli ilojen ja surujen ja vetävät omallla synergiallaan mukaaan ja elämä on sillloin elämäää eikä omassa itsesääälissä rypemistä jne..
Olen koulutettu akateeminen ihminen.
Minua aina hienoisesti naurattaa kun tapaan ihmisiä jotka ovat tiedekeskeisiä ja eivät usko höpöhöpö-juttuihin, mutta kuitenkin rakkaudesta puhuvat lempeään sävyyn osana heidän elämäänsä.
Eivät tajua että rakkaushan on taikauskoa siinä missä uskonnotkin ovat.
Silloin älykkyyteni nauraa heille sisäisesti ilkkuvaan sävyyn.
Yksi rakkaus on himoa/halua naista tai naisia kohtaan. Toisenlainen rakkaus on että antaa vaikka sydämmensä lapselle jos sellaisen tarvitsee. Miehenä satun tietämään nämä asiat eikä mun tarvi niitä kaunistella. Joku muu saa olla eri mieltä. En väitä että olisin the asia tietäjä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi rakkaus on himoa/halua naista tai naisia kohtaan. Toisenlainen rakkaus on että antaa vaikka sydämmensä lapselle jos sellaisen tarvitsee. Miehenä satun tietämään nämä asiat eikä mun tarvi niitä kaunistella. Joku muu saa olla eri mieltä. En väitä että olisin the asia tietäjä.
Säilyykö se himo/halu vaikka naisen vanhetessa tai sairastuessa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen koulutettu akateeminen ihminen.
Minua aina hienoisesti naurattaa kun tapaan ihmisiä jotka ovat tiedekeskeisiä ja eivät usko höpöhöpö-juttuihin, mutta kuitenkin rakkaudesta puhuvat lempeään sävyyn osana heidän elämäänsä.
Eivät tajua että rakkaushan on taikauskoa siinä missä uskonnotkin ovat.
Silloin älykkyyteni nauraa heille sisäisesti ilkkuvaan sävyyn.
Miksi lähes kaikki älykkyyttään mainostavat ovat yleensä näin?
Rakkaus on vain painetta kasseissa.