Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo TESTAMENTTI? Kannattaisiko kirjoittaa se josko vaika korona imee viimeiset voimat...

Vierailija
24.03.2020 |

Mitenhän tässä tilanteessa on, jos meinaa päivittää testamenttiaan, eikä saa lakimiestä kiinni...
Eli kelpaako kahden naapurin allekirjoitukset vahvistamaan testamentin?
Tuleeko naapureiden tietää testamentin sisältö, vai riittääkö, että näyttää asiakirjan otsikon ja allekirjoituskohdan, joka todistaa minun kirjoittaneen sen itse ihan täysissä sielun ja ruumiin voimissa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sisältöä tarvitse tietää, riittää, että tietää kyseessä olevan testamentin.

Omani tein jo ennen lasten syntymää. Lapset perivät kaiken tasan ja perintö tai sen tuotto on suljettu avio-oikeuden ulkopuolelle.

Vierailija
2/8 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään testamentattavaa kun velat on huomattavasti varoja isommat :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään testamentattavaa kun velat on huomattavasti varoja isommat :D

Köyhät kyykkyyn!

Vierailija
4/8 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa allekirjoittavien todistajien ei tarvitse tietää, mitä paperissa lukee, mutta on eri asia, suostuuko kukaan allekirjoittamaan paperia, josta joku vaan sanoo, että ”juujuu, testamentti se on ja sinä vaan todistat että minå olen sen kirjoittanut”.

Minä en nimittäin suostuisi. Haluaisin oikeasti nähdä että se todella on sitä mitä minulle väitetäänkin.

Vierailija
5/8 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset perivät, joten en tarvi testamenttia. Miestä ei ole.

Vierailija
6/8 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein miehen kanssa, on ollut pidempään jo tarkoitus, mutta tilanne vauhditti aikaansaamista.

Meillä ei ole lapsia, joten käytimme vain lakimiehen tarkistamaa pohjaa. Todistajat ovat vähän kyseenalaisesti miehen vanhemmat, mutta karanteeniin takia ei nyt muuta ollut saatavilla - ovat viimeiset jotka tavattiin kasvokkain nyt vähään aikaan.

Vierailija
7/8 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa mennä nyt lakimiehelle, haluaisin tehdä uuden testamentin. Tärkeintä ettei suku peri mitään, jos rahaa jää, hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
8/8 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teoriassa allekirjoittavien todistajien ei tarvitse tietää, mitä paperissa lukee, mutta on eri asia, suostuuko kukaan allekirjoittamaan paperia, josta joku vaan sanoo, että ”juujuu, testamentti se on ja sinä vaan todistat että minå olen sen kirjoittanut”.

Minä en nimittäin suostuisi. Haluaisin oikeasti nähdä että se todella on sitä mitä minulle väitetäänkin.

Etkö muka suostuisi, jos allekirjoituksen kohdassa lukee, että allekirjoituksella todistetaan vain, että kyseessä on henkilön x tekemä testamentti ja allekirjoitushetkellä henkilö on ollut täysissä ruumiin ja sielun voimissa ja hakenut allekirjoituksen itse ja ettei nimmari oikeuta mihinkään muuhun kuin todistamaan sen, että kyseessä henkilön x tekemä testamentti, jonka sisältöä allekirjoittanut ei ole nähnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi