Voiko korona levitä naisten pitkien kynsien välityksellä?
Olen tätä miettinyt viime viikkoina ja ollut sen verran huolissani että pidän nyt omanikin lyhyinä. Minulla on aina ollut pitkät kynnet, tykkään kasvattaa ja laittaa niitä jne. Mutta en halua ottaa pienintäkään riskiä että tieten tahtoen levittäisin virusta eteenpäin. Nykyään saan lähinnä inhon väristyksiä, kun mietin kuinka paljon koronaviruksia entisten kynsieni alle voisi mahtua pesun/käsidesin jälkeenkin...
Kommentit (16)
Voi kuule, jos se sormien kynnet olisikin se pahin syyllinen koronan leviämisessä, niin eiköhän tuo olisi jo hoidettu kuntoon koko maailman laajuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, jos se sormien kynnet olisikin se pahin syyllinen koronan leviämisessä, niin eiköhän tuo olisi jo hoidettu kuntoon koko maailman laajuisesti.
Ymmärrän pointtisi, mutta en voi silti välttyä ajattelemasta että voisin esim. kaupassa tietämättäni siirrellä viruksia paikasta toiseen ja lopulta jonkun mummon kahvipakettiin.
Pesen käsiäni paljon, mutta silti arveluttaa kuinka tehokasta se pitkien kynsien vuoksi lopulta on....
Vierailija kirjoitti:
Korona muhii ainoastaan miesten ja muunsukupuolisten kynsien alla.
Pahoin pelkään että itsekin kuulu(i)n tuohon joukkoon parisenttisine kynsineni. 😓 t. Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Kuule näin miehenä voin kertoa, että naiset voi levittää ihan mitä tahansa. Jalkojen levityksellä se kaikki pahuus, sairaus ja synti yleensä alkaa joka päättyy väistämättä kuolemaan. Oikein sääliksi käy meitä sorrettuja, hyväksikäytettyjä, uhanalaisia lihaasyöviä heteromiehiä
Harmi että mutsis levitti myös.
Selväähän se on että muutenkin pitkien kynsien alla muhii hirvittävät määrät bakteereja.
Lähdettä minulla ei ole, enkä jaksa edes sellaista hakea, mutta joskus vuosia sitten luin että pitkien kynsien alla voi virua keuhokuumetta aiheuttava bakteeri. En tiedä onko totta, mutta sen jälkeen olen leikannut kynteni.
Kynsien alla tiedetään kyllä olevan paljon bakteereja ja muita taudinaiheuttajia. Tästä syystä pitkiä kynsiä ei saa pitää terveydenhuollossa eikä mielestäni missään missä käsitellään elintarvikkeita ja niitä on hyvä alta pestä kynsiharjalla tms.
En nyt sanoisin että juuri koronaa levität pitkillä kynsillä vaan yleensäkin voit mitä tahansa. Sinne pääsee helposti kaikkea ja siellä ne ovat ns. hyvässä suojassa valmiina.
Käsihygienia on paljon hankalampaa jos on pitkät kynnet. Joten kyllä voi.
Kyllähän ne kynnenaluset sisältää mikrobeja hyvästä käsihygieniasta huolimatta. Tämän vuoksi esimerkiksi hoitoalalla ei saa yksiselitteisesti olla pitkiä kynsiä, on tietty mitta (sormenpää), mitä kynnet eivät saisi ylittää. Se on osa hoitotyön aseptiikkaa. Toki arkielämä on aina eri kuin hoitoalan paikat, mutta kyllähän se joka tapauksessa on omanlaisensa riski myös arjessa mikrobien suhteen, jos on pitkät kynnet.
Vierailija kirjoitti:
Lähdettä minulla ei ole, enkä jaksa edes sellaista hakea, mutta joskus vuosia sitten luin että pitkien kynsien alla voi virua keuhokuumetta aiheuttava bakteeri. En tiedä onko totta, mutta sen jälkeen olen leikannut kynteni.
Siellä muhii vaikka mitä bakteereja. Tästä syystä esimerkiksi haavojen ja rupien repiminen sekä finnien puristeleminen altistaa tulehduksille, koska kynsien alta niiden bakteerien on helppoa siirtyä haavaan tai finniin.
Vierailija kirjoitti:
Niin juu eli ei naisissa mitään vikaa voi olla eikä naisten käyttäytymistä, ulkonäköä tai edes kynsiä sovi miettiäkään koronan kannalta. Naisten pitää saada olla sellaisia kuin haluavat!!!!1
Tietenkin kaiken maailman taudinaiheuttajia muhii pitkien kynsien alla. Miten ihmeessä et ole tullut ajatelleeksi tätä ennen koronaviruspandemiaa?
Kuule näin miehenä voin kertoa, että naiset voi levittää ihan mitä tahansa. Jalkojen levityksellä se kaikki pahuus, sairaus ja synti yleensä alkaa joka päättyy väistämättä kuolemaan. Oikein sääliksi käy meitä sorrettuja, hyväksikäytettyjä, uhanalaisia lihaasyöviä heteromiehiä