Mitä duuneja maailma oikeasti tarvitsee?
Kommentit (90)
Minä ainakin itse olen paperi mies, monta vuotta olen katsonut paperi konetta, melkein kävin loppuun jopa kansa koulun.
Mielestäni minun työni on Suomen tärkeintä, ostin juuri ison talon Kouvvvolasta!
Ilman mainostoimistoja hakisitte maitonne tonkkaan isosta tankista. Toimistoissa suunnitellaan pakkaukset elintarvikkeisiin.
Mainostoimistojen työ on todella yliarvostettua, palkat puoliksi ja neki rahat hoitajille!
Mikä niistä hoitajista tekee niin erinomaisen tärkeitä?
Paljon enemmän olen elämäni aikana tarvinnut esim. taloa, jossa asun ja mikä antaa minulle suojaa säätä vastaan, sähköä, joka helpottaa elämääni. Myös kotiini tuleva vesi on äärimmäisen tärkeää.
Entäs sitten maatalous? Ihmiset tarvitsevat ruokaa elääkseen, vaatteita päälleen.
Aivan järkyttävän moni työ on huomattavan paljon tärkeämpää, kuin hoitajien. Hoitajatkin toki tekevät tärkeää työtä, mutta eivät yhtään sen tärkeämpää kuin kirvesmiehet, sähkömiehet, maanviljelijät jne.
Kyllä asia on näin, että kapi talismin hengessä mainos toimistot ovat elin tärkeitä!
Istuin myös äidin kielen tunnilla!
Varsinkin nyt näin korona-aikana olen mietiskellyt esimerkiksi laitos- ja välinehuoltajien työpanosta. Aina nostetaan esille hoitajat ja heille pitäisi saada tuntuva palkankorotus, mutta mites nuo hygieniasta huolta pitävät kullanarvoiset ammattilaiset, joiden palkka on oikeasti surkea!?
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin itse olen paperi mies, monta vuotta olen katsonut paperi konetta, melkein kävin loppuun jopa kansa koulun.
Mielestäni minun työni on Suomen tärkeintä, ostin juuri ison talon Kouvvvolasta!
Paperikoneenhoitajaksi on kyllä luettava nykyisin vähän muutakin sanastoa ja prosesseja , kuin pelkkiä ala-asteen äidinkielen tunneilla opittavia yhdyssanasääntöjä, jotka sinä tunnut kyllä mainiosti hallitsevan...
(Tiesitkö muuten että kansakoulu vastasi koulutusjärjestelmässämme ennen vain nykyistä ala-astetta ja että neljännen luokan jälkeen oltiin sitten jo kansalaiskoulussa. (josta sitten oppivelvollisuuden päätyttyä 16-vuotiaana pyrittin ammattikouluun,tai hakeuduttiin suoraan johonkin (aluksi kesä-)töihin ?)
Eli jos oli käytynä vain kansakoulu, niin mitään päästötodistusta ei saanut.
Mutta koska maassa oli siis jo kauan ollut ns. oppivevollisuus, niin tuollaista tilannetta ei tietenkään päässyt kenenkään kohdalla syntymäänkään, että koulunkäynti olisi jätetty kymmenvuotiaana kesken.
Siihen olisivat silloin näet puuttuneet jo viranomaiset.
Tietkoneohjelmat kivoine hahmoineen opettamaan lapsia.
Opettajat kuolee sukupuuttoon.
Eihän ne nytkään etäopeta, vaan jättää vain tehtävät.
Tai yksi ope riittää opettamaan vaikka 5000 oppilasta nettikameran kautta?
Tosikkoja on niin hauska katsella! T: paperi mies
Olen ammattimainen somekirjoittaja ja bravuurini on lahjakas alapeukutuksen taito.
Osaan jo hienosti painaa hiiren vasenta näppäintä.
Vierailija kirjoitti:
(Minusta on hauskaa pelleillä ja pilata kaikki keskustelut huvikseni. hehe,heh. )
Karkeasti voisi sanoa, että tärkeimmät duunit ovat niitä, joita tekevät matalapalkkaiset ihmiset. En yleistä siis, että kaikki, mutta hyvin suuri osa. Hoitoalat, palvelualat, kuljetus, kiinteistö/sähkö/vesi/ympäristö huolto rakennus ja ylläpito, maatalous, turvallisuus ja pelastusalat. Niillä tämä yhteiskunta pyörii. Hehän sen oikean käytännön työn suorittavat, tuolla ulkona, kentällä, käsillään, ammattitaidollaan. Ei ihan kaikki asiat toimi sieltä kivasta toimistosta kauluspaita päällä läppäriltä käsin.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa, jos kapitalismi kaatuu ja kunnolla.
Siinähän se kaatuu kun ette sitä supporttaa. Mutta kun av-mamma tarvitsee kerran viikossa uuden rätin, 10 laukkua vuodessa ja ne pakolliset ripset sekä pi**ukarvavahaukset toki "huolehtiessaan" itsestään.
Muut voikin sitten kaataa kaupallisuuden, mutta mamma ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman opettajia, proffia, tutkijoita ym. ei meillä olisi moniakaan noista mainituista avainaloista ja henkilöistä.
Mainitse elintärkeä ala, jossa opettajana ja ohjaajana pitää olla professori. Lääkäri tietenkin mutta muita?
Tekniikka tulee nyt ainakin mieleen. Kasvatustieteet. Luonnontieteet. Oikeustiede. Onhan noita.
Professori ei muuten ole mikään tutkinto, vaan tehtävä ja arvonimi. Proffan hommiin, kuten mihin tahansa muuhunkin tehtävään, on tietyt kriteerit.
Ei maailmassa tarvita montakaan ammattia. Se että saadaan ruoka ja katto pään päälle pitäisi riittää . Sitä on vaan keksitty mitä ihminen muka tarvitsee ja mitä ilman ei tule toimeen . Itse en kaipaa muuta kuin hyviä ihmissuhteita, ruokaa ja asunnon kaikki muu on turhaa . Kaikille sama palkka ja eläke ammatista riippumatta.
Kaikille halukkaille jotka ei itse löydä tai kykene etsimään kumppania etsittäisiin sellainen.
Luulen että suurin osa suomalaisista elää sillä summalla mitä valtio on laskenut mitä elämiseen nippanappa tarvitaan. Itselläni on läpielämän ollut tämä tilanne . Jos olen työttömänä Saan tukia , jos käynyt töissä tuet lakanneet. Lähes Aina jäänyt asumiskulujen jälkeen se 500-600e muuhun . Voisin tehdä töitä myös ilman palkkaa jos valtio järjestäisi minulle asunnon ja ruuan.
Vierailija kirjoitti:
Karkeasti voisi sanoa, että tärkeimmät duunit ovat niitä, joita tekevät matalapalkkaiset ihmiset. En yleistä siis, että kaikki, mutta hyvin suuri osa. Hoitoalat, palvelualat, kuljetus, kiinteistö/sähkö/vesi/ympäristö huolto rakennus ja ylläpito, maatalous, turvallisuus ja pelastusalat. Niillä tämä yhteiskunta pyörii. Hehän sen oikean käytännön työn suorittavat, tuolla ulkona, kentällä, käsillään, ammattitaidollaan. Ei ihan kaikki asiat toimi sieltä kivasta toimistosta kauluspaita päällä läppäriltä käsin.
Näinhän se on, suorittavan työn tekijöitä kaikki. Ei kukaan kuole tai mitään vakavaa tapahdu, jos jätän koodailut väliin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ammattimainen somekirjoittaja ja bravuurini on lahjakas alapeukutuksen taito.
Ohos, keksit jotain jännää! Pitäiskö mennä töihin? Ai niin, eihän sulla oo muuta työtä kuin patsastella vauvapalstalla! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohos, keksit jotain jännää! Pitäiskö mennä töihin? Ai niin, eihän sulla oo muuta työtä kuin patsastella vauvapalstalla! :D
Mikäs työvuoro sulla nyt on, vai antaako työnantajasi työajalla kirjoitella jonnnjoutavia tänne joutavanpäiväiselle palstalle ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs työvuoro sulla nyt on, vai antaako työnantajasi työajalla kirjoitella jonnnjoutavia tänne joutavanpäiväiselle palstalle ?
Pata kattilaa soimaa?
Toki tiedän, että sua hävettää ku peiliin katsot ;)
On sitä ennen kristinuskoakin lisäännytty.