Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yskä alkaa iltaisin

Vierailija
23.03.2020 |

Minulla on outo yskä joka alkaa aina iltaisin samoihin aikoihin. Ei ole väliä missä olen, mitä tai miten teen, se vain alkaa ja jatkuu kunnes nukahdan. Aamulla, päivällä ja alku illasta siitä ei ole tietoakaan ja unohdankin sen kokonaan kunnes myöhemmin taas alkaa. En osaa sanoa kuinka kauan on kestänyt, minulla oli alkuvuodesta jokin flunssa, joten jostain sieltä mahdollisesti. Välillä on pientä tuntuu keuhkoputken seudulla kutinan tapaista, mutta ei aina.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksi! Syöpä kokeeksi kuuri Esomeprazolia (14kpl) yksi päivässä. Reseptivapaa lääke,

Vierailija
2/19 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskä lähtee yskimällä ja nuha lähtee nu........

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama. Voisiko olla koronan ensioireita?

Vierailija
4/19 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastelepa pyyhe ja laita se roikkumaan jonnekin vuoteesi viereen. Kosteampi ilma voi auttaa.

Vierailija
5/19 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin astmaa.

Vierailija
6/19 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva minullakin. Muutaman viikon ollut. Joku flunssa oli sitä ennen. Kyllä se siitä ohi menee.

Vierailija
7/19 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen mietin miksi pahin yskä alkaa yleensä yöllä oli sitten jossain flunssassa tai ei, niin se pahin yskä alkaa juuri silloin kun pitäisi nukkua.

En ole itse varma alkaako yskä jo illalla. Yskin välillä päiväsaikaankin etenkin tähän aikaan vuodesta kun on kaikenlaista pölyä ilmassa.

Kaverillani esiintyi närästys yskimisenä. Oli aika huvittunut siitä että yskä lähtee närästyslääkkeellä

8/19 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin astmaa.

Astmaa veikkaisin myös minä, oireet ovat tyypillisesti vaihtelevia eri vuorokaudenaikoina.

Vierailija
9/19 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aabu- ja iltayskää. Nyt nuhaa.

Ennen näitä oireita oli viisi viikkoa kovaa yskää ja viikon verran kuumetta. Sahasi 38-40 asteessa. Myös vatsa oli kuralla.

Sitten todella pitkää ja ärsyttävän kutittavaa yskää. Viimeviikko helpoitti ja nyt olenkin yskinyt vain aamuisin ja iltaisin.

Sitten tuli se nuha, kun ajattelin että vihdoin tästä selviää.

Vierailija
10/19 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös samaa, en ole kellonaikaa katsonut, mutta yskä on pahimmillaan sängyssä, unetkin jo vähän kärsivät. Ajattelin ensin sen johtuvan pölyisestä ilmapatjasta, joka nojasi seinää vasten sänkyni päädyssä. Otin sen pois. Yskiminen lieveni muutamaksi viikoksi, mutta nyt on alkanut tulla uudestaan. Päivällä lievempää kuin yöllä.

Vierailija
11/19 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla verenpainelääkitys ? Osa lääkkeistä yskittää juuri iltaisin nukkumaan mentäessä. Minullakin meni yli vuosi, ennenkuin osasin yhdistää oman yskimisen käyttämääni lääkkeeseen.

Vierailija
12/19 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...kkumalla

Vierailija
13/19 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästystä on.

Mulla samaa.

Vierailija
14/19 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain korona tulee lievänä.

Silloin sitä ei edes huomaa.

Vierailija
15/19 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...uskimalla

Vierailija
16/19 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Refluksi! Syöpä kokeeksi kuuri Esomeprazolia (14kpl) yksi päivässä. Reseptivapaa lääke,

Huh! Luin vain että syöpä.

Refluksi varmaan.

Vierailija
17/19 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko toi refluksin yskä maatessa vai voiko tulla vaikka istuu tai tekee asioita seisten?

Vierailija
18/19 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksitauti voi aiheuttaa vaikka ja mitä, ja on monesti syy outoihin oireisiin, joihin ei löydy muuta syytä.

Vierailija
19/19 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maha on aika täynnä illansuussa, se johtaa joillain rykimiseen, kurkun selvittelyyn, nieleskelytarpeeseen ja yskimiseenkin. Yhtenä syynä juurikin refluksi, rinnan kohdalla helposti epämääräinen pinkeyden tunne, kuin tekisi mieli röyhtäistä kunnolla, mutta se ei tule.

Kokeiluun ehdottomasti Esomeprazolia kuten edellä mainittu!