Muita, joilla alkaa hermo pettämään tämän hysterian takia?
Otan viruksen vakavasti mutta tämä yliampuva hysteria ja negatiivisuuden lietsominen alkaa jo turhauttaa. Aihetta ei pääse karkuun mihinkään. Ihan sama minne menet, joka paikka on täynnä virusta. Ja sitten tämä palsta; tuntuu kuin ihmiset oikein haluaisivat rypeä pelossa ja negatiivisuudessa. Jos joku yrittää keskustella jostain vähänkin positiivisemmasta, muut tulevat ja kääntävät sen negatiivisuuteen. Tuntuu siltä, kuin ihmiset oikein toivoisivat pahinta ja jokainen vähänkin optimistisempi näkökulma asiaan lytätään heti. Miksi ihmiset haluavat olla pessimistejä?
Kommentit (16)
Jotkut pipipäät nauttivat paniikin ja hysterian lietsonnasta ja saavat kiksejä kun kerrankin tapahtuu jotain, josta voi keksiä ja levitellä vapaasti mitä tahansa juttua.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut pipipäät nauttivat paniikin ja hysterian lietsonnasta ja saavat kiksejä kun kerrankin tapahtuu jotain, josta voi keksiä ja levitellä vapaasti mitä tahansa juttua.
Juuri näin itsekin sen näen. Tuntuu, kuin ihmiset olisivat aivan innoissaan siitä, että pelkoa ja paniikkia voi lietsoa.
Mä en lietso paniikkia mutta tuntuu että koko normielämä omalla kohdalla meni täysin pe....
En saa mitään aikaiseksi kun tulee vahdattua koko ajan corona uutisia.
Täällä toinen joka on kyllästynyt tähän päivittäiseen asian päivittelyyn ja vouhkaamiseen. Otan kyllä asian vakavasti, mutta tämä hysterian lietsominen menee kyllä överiksi.
Uutisoinnit lisäävät tehokkaasti tätä hysteriaa, kun koko ajan otsikoidaan tyyliin ”Ruotsissa JO toinen koronakuolema”, ”HUS:in alueella JO 400 tartuntaa” jne.
Miksi täytyy käyttää tuota epäneutraalia jo-sanaa?! Kuolemia ja tartuntoja tulee, niinkuin niitä on aina vastaavissa tilanteissa tullut. Pitäisi otsikoida vain objektiivisesti että ”HUS:in alueella 400 tartuntaa”.
Laita kone ja kännykkä kiinni ja mene tekemään jotain kivaa ja positiivista. Problem solved!
Mua stressaa se, että osa ei ota tätä vakavasti ja sen takia juuri nytkin televisiossa on hallituksen ministeri kertomassa miten on kohta pakko ottaa tiukempia toimia, kuten liikkumisrajoitteita. Eli ei rassaa pieni epämukavuus tai sairaus sinänsä, vaan se, että kun osa ei piittaa, me kärsitään kaikki.
Ei tartte linnoittautua kotiin, mutta ei myöskään tartte viedä niitä lapsia joukolla sisäleikkipuistoon, tai ylipäätään leikkipuistoon jos ne on kaikki läjässä. Ei tartte mennä baariin, tai olla isolla joukolla.
Jokainen tarttee ihmiskontaktia, niin oisko ihan mahdotonta sopia joku yksi kaveri jota tapaa vaikka kävelyn merkeissä? Haluan kulkea oman harkintani mukaan enkä tahdo että kukaan kuolee vain koska osa ei ole viitsinyt rajoittaa yhtään ja sairaalat on liian täynnä sen vuoksi.
Tämä koronatilanne saattaa hyvinkin jatkua koko huhtikuun ja toukokuun ennen kuin asiat alkavat palautua lähinnä normaaliksi. Ihmiset kannattaa varmaankin kaiken tämän tiedotuksen ja varotoimien vastapainoksi rentoutua erilaisten harrastusten parissa kuten musiikin kuuntelu, kirjojen ja lehtien lukeminen, tv-sarjojen ja elokuvien katsominen oikein ajatuksensa ja muuta vastaavaa mistä on itse kiinnostunut. Nythän pitäisi olla aikaa tehdä kotona ruokaa, siivota ja vaikka tehdä erilaisia korjaushommia.
Tietysti tälläkin palstalla näkyy noita trolleja ja provoja, jotka nauttivat erilaisten älyttömien väitteiden esittämisellä, joilla ei ole mitään totuuspohjaa.
Samat fiilikset. Ja oon tosi kyllästyny näihin lynkkauspartioihin kanssa. Kaikki muut paitsi henkilö itse on itsekäs minäminä ihminen ja kaikki muut pitäis saada rangaistuksia ja sakkoja ja väärin tekijät pitäis kivittää kadulla ja häpäistä yleisesti. Mä en jaksa tällaista kostomentaliteettia ja sitä, että ihmisistä ajatellaan mahdollisimman negatiivisesti, lynkataan, kytätään ja haukutaan. Meno alkaa olla kuin jossain DDR:ssä. Joo ei ollut ihmisiltä fiksu liike mennä laskettelemaan jne. mutta joku roti sille vihaamiselle ja lietsomiselle. Saa muuten kohta vihata jokaista vastaantulijaa, kuk aina joku kuitenkin tekee jossain väärin.
Nyt on alettu lynkkaamaan ihan vaan ulkona liikkujiakin ja toivotaan täydellistä ulkonaliikkumiskieltoa. Mitä vittua ihmiset?!?
Hermo menee lähinnä sen suhteen, että ihmiset edelleenkin arvuuttelevat mitä ihmettä pitäisi tehdä, vaikka selkeät ohjeet on annettu.
Minusta näyttää että osa on ihan hysterian vallassa, hamstraa vessapaperia ja ruokaa moneksi kuukaudeksi, vaatii päästä testeihin jos kerran yskäisee... ja sitten on tää toinen ääripää, jonka mielestä mitään rajoituksia ei tarvii noudattaa. Näköjään meitä on moneen junaan.
Sama juttu. Otan tilanteen vakavissani mutta enemmän kuin itse tauti, minua väsyttää siinä vellominen.
Aivan hyvin voisi keskittää tv-tiedotteet vaikkapa kello 18. Nyt ei mitään muuta tulekaan. Joka ikinen ohjelma haluaa koronavouhotuksesta oman siivunsa. Ihan sama mistä hömppäohjelmasta on kyse: "istumme nyt turvaväliä pitäen koska olemme vastuullisia". Voissaatana miten käy kaaliin.
Lehdissä, iltapäivälehdissä eikä Hesarissa mitään muuta olekaan. Voisi niilläkin olla yksi päivittyvä sivu jonne koottaisiin hallituksen ohjeet. Nyt on jokainen artikkeli koronasta. Voi arrrgh!
Vierailija kirjoitti:
Tämä koronatilanne saattaa hyvinkin jatkua koko huhtikuun ja toukokuun ennen kuin asiat alkavat palautua lähinnä normaaliksi. Ihmiset kannattaa varmaankin kaiken tämän tiedotuksen ja varotoimien vastapainoksi rentoutua erilaisten harrastusten parissa kuten musiikin kuuntelu, kirjojen ja lehtien lukeminen, tv-sarjojen ja elokuvien katsominen oikein ajatuksensa ja muuta vastaavaa mistä on itse kiinnostunut. Nythän pitäisi olla aikaa tehdä kotona ruokaa, siivota ja vaikka tehdä erilaisia korjaushommia.
Tietysti tälläkin palstalla näkyy noita trolleja ja provoja, jotka nauttivat erilaisten älyttömien väitteiden esittämisellä, joilla ei ole mitään totuuspohjaa.
Mä aattelin että iso ongelma on että moni asia ainakin väliaikaisesti loppuu, joten päätin aloittaa jotain ihan uutta ja tilasin hulavanteen ja jumppapallon. Voin liikkua tarvittaessa sisälläkin ja tosiaan piristää se uuden jutun aloitus. Kaikenlaista voi kotoaan tehdä ja kannattaa miettiä saisiko tilanteesta irti jotain uutta ja positiivista.
Rokotteista huolimatta tuberkuloosi tappaa joka vuosi 1,6 miljoonaa ihmistä, influenssa yli 600000 ihmistä vuodessa ja pneumokokkikin sen puoli miljoonaa. Hieman persektiiviä.
Vierailija kirjoitti:
Mua stressaa se, että osa ei ota tätä vakavasti ja sen takia juuri nytkin televisiossa on hallituksen ministeri kertomassa miten on kohta pakko ottaa tiukempia toimia, kuten liikkumisrajoitteita. Eli ei rassaa pieni epämukavuus tai sairaus sinänsä, vaan se, että kun osa ei piittaa, me kärsitään kaikki.
Ei tartte linnoittautua kotiin, mutta ei myöskään tartte viedä niitä lapsia joukolla sisäleikkipuistoon, tai ylipäätään leikkipuistoon jos ne on kaikki läjässä. Ei tartte mennä baariin, tai olla isolla joukolla.
Jokainen tarttee ihmiskontaktia, niin oisko ihan mahdotonta sopia joku yksi kaveri jota tapaa vaikka kävelyn merkeissä? Haluan kulkea oman harkintani mukaan enkä tahdo että kukaan kuolee vain koska osa ei ole viitsinyt rajoittaa yhtään ja sairaalat on liian täynnä sen vuoksi.
Ihan vaan omana huomiona. Liikuin eilen keskustan läpi ja huomioin, että joo, joissakin baareissa oli porukkaa, mutta korkeintaan muutama ihminen siellä täällä. Joten mä en vaan jaksa vetää hernettä nenään siitä, vaikka joku kävisikin baarissa, kun faktaa on, että oikeasti siellä ei käy enää juuri kukaan. Enemmän ihmisiä on kaupoissa ja apteekissa. Mä en jaksa vihata ja lynkata, tuntuis naurettavalta raivota siitä, että yksinäinen pertti istuu itsekseen baarin nurkassa tyyliin ainoana asiakkaana ja samaan aikaan kaupassa käynti tämmöisinä laumoina ois ihan ok.
Enkä mä muutenkaan usko vihan ja halveksunnan voimaan.
Minusta tuntuu taas siltä, että ihmisillä on semmoset korona laput silmissä ja muuta ei osata nähdä tai ajatella. Kaikki muu unohtuu siinä sivussa. KORONA SITÄ TÄTÄ JA TOTA. Mut kai muu unohtuu sivussa kuten normi eläminen.