Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Musta on alkanut tuntua, että suuri osa ihmisistä alitajuisesti nauttii, kun heitä ylhäältä päin määräillään

Vierailija
23.03.2020 |

Ja heidän elämäänsä rajoitetaan. Kai ihmisessä on sen verran hierarkista laumaeläintä, että moni tuntee olonsa turvalliseksi, kun voi lopettaa itsenäisen ajattelun ja tehdä, mitä ylhäältä käsketään. Kaikista kun ei ole oman kohtalonsa ohjaajiksi. Itseasiassa uskon, että suuri osa ihmisistä olisi yhtä onnellisia ellei onnellisempiakin totalitaarisessa diktatuurissa kuin kansalaisten oikeudet takaavassa poliittisessa järjestelmässä. Sen verran vähän on nämä viime päivienkin vapaata sielua ahdistavat määräykset kohdanneet vastustusta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kirjoitus. Pitää varmasti paikansa. 

Vierailija
2/7 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollainen. Vuosikausia minua on patistettu, valmennettu ja terapoitu olemaan ulospäin suuntautunut, yritteliäs, jotain SUURTA. Nyt saan olla rauhassa kotona, työt peruttiin. Mutta nyt kaikki muutkin ovat samassa jamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse myönnän, että välillä on kiva vaan ajelehtia ja joku muu määrää. Olen vaativassa asiantuntijatyössä, missä teen päivittäin isojakin päätöksiä, jotka vaikuttavat satojen, jopa tuhansien elämään. Omalla tavallaan tällainen tila rauhoittaa mieltä (vaikka myönnä että korona kyllä pelottaa ja mieluummin toki palaisin normaaliin arkeen ilman koronaa).

Vierailija
4/7 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on niin typerä, että esim. kaipaa elämälleen tarkoitusta, vaikka ilmiselvästi sellaista ei ole. Tarkoituksettomaksi koettu elämä ahdistaa ihmisiä.  : )

Ihminen kykenee onneen, jos joku muu, kuviteltu tai todellinen olento, osoittaa hänelle tehtävän, jota noudattaa. Muitten johtaja kuvittlee historian, kohtalon tai jumalan antaneen hänelle tehtävän, hierarkian alempi saa onnen noudattamalla suuren johtajan viitoittamaa tietä.

Laumaeläimelle kehittynyt mielisairaus, joka mahdollistaa sadan hengen heimoa suuremmat yhteiskunnat.

Vierailija
5/7 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Etenkin jos auktoriteettiin voi luottaa, on mukavaa toimia ohjeiden mukaan.

Olisin mielelläni mennyt armeijaankin, mutta tilaisuus meni ohi aikaisen perheellistymisen takia.

Vierailija
6/7 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi vastustaisin, en haluaisi turhaan pitkittää tätä vaihetta. Rajoitin menojani ihan oma-aloitteisesti ennen poikkeuslakia.

Ei tuolla liikkuminen ja eläminen nyt tunnu normaalilta muutenkaan, sama se olla kotona.

Vierailija
7/7 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Etenkin jos auktoriteettiin voi luottaa, on mukavaa toimia ohjeiden mukaan.

Olisin mielelläni mennyt armeijaankin, mutta tilaisuus meni ohi aikaisen perheellistymisen takia.

Niin ne SS-sotilaat ja diktaattorien tuhoamispartiotkin ajattelevat. Mukavaa kun joku vastuullinen ja oikeassa oleva määrää.  : )