Tuttavaperheen valinta: kehitysvammainen lapsi kouluun, terve saa jäädä kotiin
Perustelivat sillä, että kehitysvammainen lapsi ei saa kotona virikkeitä, koulussa kun on jumppasali ja siellä kaikenlaiset veljekset, joilla treenata.
En oikein usko, että kovin paljon opettajat terapoivat, kun muutenkin läheistä kontaktia olisi vältettävä mahdollisuuksien mukaan.
Kommentit (49)
Miten raaskivat toimia noin vastuuttomasti?
Varsinkin jos toinen vanhemmista kotona?
Mieheni ajoi ennen koulutaksia, ja kuulemma varsinaisia viruslinkoja nekin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat tuntenevat parhaiten omat lapsensa ja näiden tarpeet ja omat mahdollisuutensa vastata niihin. He tuntenevat myös muutenkin olosuhteet lastensa kouluissa koronariskin osalta.
Ihanko totta?
Kuinka on mahdollista, etta vanhemmat ovat perilla sairastumisriskeista lapsensa hoitopaikoissa?
Omituinen ratkaisu toisen lapsen laitto kouluun, koska on vahva suositus ettei niin tehda jos mahdollista.
Ja miksi vitussa vain toinen saa olla kotona?
En laittaisi hoitopn tai kouluun jos ei olisi pakko. Nyt vain on.t.sh
Ehkäpä he eivät jaksa hoitaa töitä, normilapsen koulua ja vielä keharin kaikkia tarpeita. Vammaiset tarvitsevat aivan valtavasti apua ja tukea joka asiaan.
Arvostelkaa vasta sitten kuun
olette hoitaneet 18 vuotta kehitysvammaista lasta.
Minä nimittäin olen ja ymmärrän perheen ratkaisun.
Noi syyt nyt on vaan liiba daa ja oikeita syitä ei kerrota esim. oma jaksaminen hoitaa vammaista lasta.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni erityislapsen vanhempi ajattelee, ettei itse tarvitse hoitaa omaa lastaan.
Mitä sä luulet että vanhemmat tekee illalla ja viikonloppuisin sekä lomilla.
On kuule vähän eri asia kuin terve lapsi ja eikä tarvi hoitaa koko ajan sillä kukaan sitä ei jaksa.
Teet ihan omia päätelmiäsi mikä ihan puppua.
Siksi hoitovastuu jaetaan että vanhemmat jaksaa hoitaa kehitysvammaisen lapsen aikuiseksi asti.
T. 18v. kehitysvammaisen pojan äiti.
Kuinkahan moni länkyttäjä on a) työelämässä b) perheellinen c) vielä lisäksi kehitysvammaisen vanhempi
Keharithan lykätään aina normaaliaikaankin kouluun oli sitten millainen räkätauti tahansa. Tai aamulla oksennellut. Sinne vaan, henkilökunnan vaivoiksi tartuttamaan. Kyllä yhteiskunta hoitaa ja taksi vie ja taksi tuo.