Mitä kaikkea olette leiponeet nyt karanteenissa?
Kommentit (43)
Tykkäätkö makeista vai suolaisista leipomuksista enemmän?
Vielä en mitään, mutta ensi vkolla ruissämpylöitä.
Banaanileipää kookosmaitoon, oli hyvää. Ohje löytyi englanniksi googlettamalla
Jostain syystä mieli tekisi toscapiirakkaa, mutta tärkein eli mantelit puuttuu.
Olisin leiponut kaurasämpylöitä, mutta hiiva oli kaupasta loppu.,
Vierailija kirjoitti:
Tykkäätkö makeista vai suolaisista leipomuksista enemmän?
Molemmista tykkään toki, mutta nyt kaipailisin enemmän vinkkejä suolaisiin, koska ovat hitusen terveellisempiä.
Vierailija kirjoitti:
Olisin leiponut kaurasämpylöitä, mutta hiiva oli kaupasta loppu.,
Entäs kuivahiiva? Ja eikös hiivan voi korvata leivinjauheella?
Minä olen leiponut nyt joka päivä kun vaimo tekee etätöitä. Hiivaleipätaikinan teen illalla ennen nukkumaanmenoa niin ei tarvitse käyttää kuin murunen hiivaa, se saa kohota yön yli ja voi aamulla sitten paistaa leipää ennen kuin perhe herää, niin saavat aamiaisella uunituoretta. Sitten olen tehnyt pizzaa (osasta siitä hiivaleipätaikinaa) ja bonuksena lapsille pannaria. Makeisiin en ole lähtenyt, koitan nyt ottaa tuon leivän haltuun kokeillen joka päivä vaihdella hiukan sen taikinan ainesosia. Kerran tein ranskanleipää kun halusin jotain höttöä. Vaimo on enemmän täysjyvän kannalla.
Sämpylöitä teen ensi viikolla ja pannaria. Viikolla meillä päin kaupoista oli kuivahiiva loppunut eikä tietojen mukaan ole tulossakaan vähään aikaan. Tuorehiivaa kuitenkin oli riittävästi.
Pannukakkua ja leipää ❤️ Lensi kyllä vähähiilihydraattinen ruokavalio aika nopeasti ikkunasta ulos, herkuttelu on nyt todellakin pakollinen kotoilun piristys. Palataan sitten taas normaaliin settiin, kun salillakin uskaltaa käydä 💪
Löysin pakastimesta ison pakkauksen torttutaikinalevyjä ja kaapissa oli luumuhilloa. Olen leiponut joulutorttuja.
Vierailija kirjoitti:
Banaanileipää kookosmaitoon, oli hyvää. Ohje löytyi englanniksi googlettamalla
Kuulostaapa hyvältä, juuri sellaiselta mistä itse pitäisin.
Korvapuusteja jo pariin otteeseen. Sämpylöitä kerran ja aika monta pizzaa. Mukavaa puuhaa lapsen kanssa.
Omenapiirakkaa ja pullaa. Aika perinteistä siis. Meillä menee tosin vähän leivonnaisia, näitä on onneksi helppo pakastaa.
Sämpylöitä, karjalanpiirakoita ja lettuja.
Sima on tuloillaan. Laitoin siihen vähän reippaammin hiivaa.
Leivoin kinuskijuustokakun